Beantwoord

FTTH rechstreeks op een router

  • 20 November 2019
  • 34 reacties
  • 8226 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Hi @SSC dank voor je reactie.

In mijn geval is het opgelost nu. Als je een Ubiquiti EdgeRouter gebruikt (en waarschijnlijk ook de andere Unifi routers/switches) dient je poort op 1 Gbps Full te staan. Default is het auto/auto maar dat werkt op een KPN WBA DSLAM dus niet (bij andere providers zoals Glasoperator/T-Mobile wel)

 

 

Dit was de oplossing voor mij! Bedankt voor deze post!!!

Even nog vraagje heb dezelfde opstelling maar welke module (tranceiver )gebruik je in de edgerouter 4?

Reputatie 7

Even nog vraagje heb dezelfde opstelling maar welke module (tranceiver )gebruik je in de edgerouter 4?

Als je een PON (G.PON of XGS.PON) aansluiting hebt dan is er nog geen geschikte SFP module.

Zelf heb ik in mijn Edgerouter 4 een SFP RJ45 UF-SM-1G-S module van Ubiquiti en gebruik ik gewoon de door KPN geleverde NTU/ONT. 

Je zult geen enkel voordeel ervaren met het rechtstreeks op de glasvezel aansluiten van jouw EdgeRouter.

Dank je die had ik dus ook gekocht maar 

omdat  we pas eind mei glasvezel krijgen kon ik niet echt testen .

maar waarom zit er 2 in een blauwe en gele ?

je heb toch maar 1 nodig voor de rest kun je toch veder op het thuisnetwerk je eigen module met 2 kabels gebruiken?

heb trouwens edgeswitch 8 met 2 sfp poorten en een oude edgerouter pro met 2 sfp poorten.

hoop dat die herkent wordt.

 

Dank je die had ik dus ook gekocht maar 

omdat  we pas eind mei glasvezel krijgen kon ik niet echt testen .

maar waarom zit er 2 in een blauwe en gele ?

je heb toch maar 1 nodig voor de rest kun je toch veder op het thuisnetwerk je eigen module met 2 kabels gebruiken?

Of/en rj45

 

 

 

Reputatie 7

maar waarom zit er 2 in een blauwe en gele ?

Oeps, dat was de verkeerde link, ik heb de 1G SFP module op deze pagina.

maar waarom zit er 2 in een blauwe en gele ?

Oeps, dat was de verkeerde link, ik heb de 1G SFP module op deze pagina.

Deze dac kabel past toch niet in de FTU van kpn of andere provider?

Reputatie 7
Badge +11

maar waarom zit er 2 in een blauwe en gele ?

Oeps, dat was de verkeerde link, ik heb de 1G SFP module op deze pagina.

Deze dac kabel past toch niet in de FTU van kpn of andere provider?

De 1G-variant is ook geen DAC-kabel maar een ethernetpoort waar reguliere cat-kabel in gaat. Je gaat zoals @wjb ook al aangaf geen enkel verschil in performance merken op FttH. Weet je al welk type netwerk je krijgt? Wordt glas nu nog uitgerold of ligt het er al een tijdje?

Als glasvezel er al een tijdje ligt dan is de kans aanwezig dat het een AON-GoF verbinding wordt en dan zijn er een hoop SFP's goed genoeg en deze zal hier prima voor gaan werken: https://www.fs.com/products/14957.html?attribute=1464&id=224405

Als het een nieuw aangelegd netwerk is, dan is de kans groot dat je op XGS-PON geleverd krijgt, hiervoor zijn de SFP's een heel stuk duurder maar is ook een 10Gbit-SFP+ poort vereist: https://www.fs.com/products/141199.html

Reputatie 1

maar waarom zit er 2 in een blauwe en gele ?

Oeps, dat was de verkeerde link, ik heb de 1G SFP module op deze pagina.

@wjb Wat is het voordeel hier?

Reputatie 7

maar waarom zit er 2 in een blauwe en gele ?

Oeps, dat was de verkeerde link, ik heb de 1G SFP module op deze pagina.

@wjb Wat is het voordeel hier?

Dat ik een extra poort beschikbaar heb aan de LAN zijde en de SFP poort als WAN poort kan gebruiken i.c.m. de ONT van KPN.