Beantwoord

Gaat KPN ook abonnementen leveren op het glasvezel initiatief in Groningen buitengebied?

  • 15 January 2020
  • 5 reacties
  • 151 keer bekeken

Badge

Ik ben nu klant van KPN en woon in het buitengebied van de prov. Groningen. Wij hebben het aanbod gekregen van Rodin/Kabelnoord om een glasvezelaansluiting van hen af te nemen. Het liefst zou ik bij KPN blijven, maar als we ons huis in de toekomst willen verkopen moeten we wel op dit aanbod ingaan.

 

Nu was ik net op de site van Snel Internet Groningen en daar werd gezegd dat Kabelnoord de eerste provider is die diensten aanbiedt, maar dat hun netwerk open is en dat ook andere providers hun diensten daarop mogen aanbieden. Mijn vraag nu: gaat KPN dat, mogelijk in de toekomst, ook doen? Daar zou ik heel blij van worden!

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 21 January 2020, 16:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Theoretisch zou KPN kunnen leveren over dat glasvezelnetwerk echter… voordat KPN (de provider) kan leveren over dat glasvezelnetwerk moet KPN-WBA (actieve operator) apparatuur plaatsen in de POPs.
KPN-WBA zou apparatuur kunnen plaatsen omdat het een open netwerk is, echter plaats KPN-WBA eigenlijk alleen apparatuur in de POPs die van KPN NetwerkNL (voormalig Reggefiber) zijn.
Het enige niet KPN NetwerkNL waar KPN-WBA actief is, is voor zover ik weet het glasvezelnetwerk in Harderwijk en Hierden.
Dus zolang KPN-WBA geen actieve operator is op het netwerk zal KPN er geen diensten kunnen aanbieden.

Of KPN-WBA in de toekomst apparatuur gaat plaatsen in andere POPs dan die van KPN NetwerkNL zal moeten gaan blijken.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Metam, een terechte vraag. 

Wat Dennis aangeeft klopt. Kort samengevat is het antwoord nee. Zoals het er nu uitziet zal daar alleen Kabelnoord daar leveren, als er genoeg aanmeldingen komen. Zo te zien zitten ze nog in de aanmeldings-/afrondingsfase. 

@metam1964 Hoe is je TV geregeld nu? Via Digitenne of is jullie ADSL snel genoeg voor iTV?

Badge

@Alex_P ik woon in het buitengebied van de gemeente Delfzijl. De aanmeldingsfase is daar voorbij, er zijn voldoende aanmeldingen (ik heb mezelf dus aangemeld hiervoor).
@tmoesel ik heb een combinatie van vast (ADSL) met 4G modem, en daarmee voldoende snelheid voor 1 TV kastje.

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P ik woon in het buitengebied van de gemeente Delfzijl. De aanmeldingsfase is daar voorbij, er zijn voldoende aanmeldingen (ik heb mezelf dus aangemeld hiervoor).
@tmoesel ik heb een combinatie van vast (ADSL) met 4G modem, en daarmee voldoende snelheid voor 1 TV kastje.

De keuze is uiteraard aan jou, ik moet wel eerlijk toegeven dat ik ook voor glasvezel zou gaan in dit geval. Hoe raar het ook klinkt dat ik het zeg aangezien we dat niet kunnen leveren.Â