Beantwoord

Galaxy J5 2017 kan met geen mogelijkheid verbinden met mijn modem

  • 20 July 2019
  • 20 reacties
  • 524 keer bekeken

Hoi Allemaal.

Ik krijg het maar niet voor elkaar om met mijn Samsung galaxy J5 2017 te laten verbinden met het Wi-Fi netwerk. Ik krijg steeds de melding dat hij geen ip adres kan verkrijgen of dat het internet niet beschikbaar is. Ik heb de router gereset. Ik heb mijn telefoon al volledig gereset. En nog kan hij maar niet verbinden. Mijn andere telefoon kan het zonder probleem net zoals alle andere apparaten maar met deze telefoon lukt het maar niet. Hij draait de laatste android versie. Ook heb ik mijn telefoon al een vast IP gegeven en ook dit helpt niet. Ik heb geprobeerd met de wps knop te verbinden. dit werkt eventjes en daarna ook niet meer.
icon

Beste antwoord door Anonymous 20 July 2019, 16:23

Bekijk origineel

20 reacties

Hallo @Nick Wemerman , maak binnen je modem de netwerknamen (SSID) van de 2,4- en de 5.0-band eens verschillend.
Sommige apparatuur heeft moeite met gelijke namen voor de verschillende banden.
@Jan-D Ik heb dit aangepast. Het probleem blijft. ik krijg nog steeds de melding op mijn J5 dat het internet misschien niet beschikbaar is. Mijn andere telefoon (galaxy S8) die verbind er wel gewoon zonder problemen mee.
Hallo @Nick Wemerman , je kun ook de beschikbare SSID's op je telefoon waar je eerder verbinding mee wilde maken op de telefoon even laten 'vergeten'.
Je telefoon een keer uit- en aanzetten en het dan opnieuw proberen.
@Jan-D Dit heb ik nu ook gedaan. netwerk vergeten en opnieuw toegevoegd + herstart telefoon. Geen verandering.

modem net ook direct even herstart. en dit geeft ook geen verschil
Hallo @Nick Wemerman , dan zou je eventueel nog te rade kunnen gaan bij de FAQ van Samsung of gewoon even 'googelen'.
Een andere oplossing heb ik nu even niet paraat voor je.
Succes.
@Jan-D Samsung ga ik dan even contact mee leggen. Hartelijk bedankt voor de hulp!
@Jan-D Samsung ga ik dan even contact mee leggen. Hartelijk bedankt voor de hulp!
Hallo @Nick Wemerman
Graag gedaan en laat de afloop s.v.p. even op dit forum weten, daar leren we allemaal van.
@Jan-D Mocht ik de oplossing vinden dan laat ik het weten. Zelfde geld voor wanneer Samsung en ik die niet vinden
Reputatie 7
Badge +24
Hier ook een J5 in huis, maar die doet het gewoon hoor. Maar ja, wij hebben geen Experiabox v10
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Nick Wemerman, Welke Experiabox gebruik je? Ik lees dat Nick83, Experiabox V10 noemt in zijn laatste bericht, maar het kom in jouw berichten niet duidelijk naar voren(of ik lees er overheen) Gebruik je een V10 of V10A(anders kan natuurlijk ook) Hoe heb je jouw modem gereset? Volgens de instructies in dit topic? Of anders? Als je dit op een andere manier hebt gedaan, wil je dan toelichten hoe?
@Marina_ Hoi! ik heb hem een full factory reset gegeven. Maar met wat testen net ben ik erachter gekomen dat het volledig uitschakelen van het 5ghz netwerk op mijn Experiabox V10 het probleem oploste voor even. hij verloor wel weer opnieuw de verbinding en daarna verbond hij niet meer.
Reputatie 7
Badge +24
Ik lees dat Nick83, Experiabox V10 noemt in zijn laatste bericht, maar het kom in jouw berichten niet duidelijk naar voren(of ik lees er overheen)
Ik ben soms gewoon een beetje helderziend 😎
Reputatie 7
Badge +19
@Nick Wemerman, Dat is jammer. Het splitsen van de 2.4Ghz en 5Ghz werkt niet, maar het uitzetten van de 5Ghz verbinding dus ook niet. Ik kwam dit bericht nog tegen in een ander topic. Misschien helpen deze tips ook bij jou.

Het is een erg lastig probleem. Ik lees dat meerdere gebruikers van Samsung wereldwijd last hebben met het verbinden op bepaalde WiFi-netwerken. Sommigen zijn geholpen door het toestel terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Maak eerst een back-up van je gegevens voordat je het uitvoert!

Een andere manier om het mogelijk te verhelpen is de Wifi power save mode uit te zetten door naar het Servicemenu te gaan. Maar let op: in het servicemenu geen andere dan onder genoemde instellingen wijzigen! Je opent de Servicemenu door:
- Belmenu te openen, toets *#0011#
- Druk Optietoets
- Druk Wifi
- Schakel Wifi power save mode uit

Mobiles tech land heeft er een 'how to' video over geplaatst op YouTube.

Je kunt het proberen. Laat je me weten als het is gelukt?
@Marina_ In de Galaxy J5 is er geen power safe mode in de opties die u liet zien. De telefoon heb ik al een aantal keer gereset. ik kan wel zien dat de telefoon zegt dat er geen ip beschikbaar is en een 0.0.0.0 ip krijgt
Reputatie 7
Badge +24
Hen je de telefoon ook al eens geprobeerd op een andere wifi netwerk?
Reputatie 7
Badge +19
@Nick Wemerman, Jammer dat dit niet helpt. Ik ben ook benieuwd hoe het gaat met een andere WiFi netwerk. Verder ben ik een beetje out of options. Heb verder gezocht, maar dan kom ik toch weer uit op het splitsen van de 2.4Ghz en 5Ghz. Kun je uitleggen hoe je dit hebt aangepast?
@Marina_ Ik heb de 2 netwerken gesplitst door de naam te veranderen (eindigde beide op een 3) en ik heb de het 5Ghz netwerk eerst veranderd met de naam die eindige op een 4 ipv. een 3. Toen dit niet werkte heb ik in de web interface het volledige 5Ghz netwerk uitgeschakeld. Door radio uit te zetten zoals dat heet in de interface. Het andere netwerk verwacht ik morgen eventjes te testen. Hier kom ik later nog op terug.
Reputatie 7
Badge +19
@Nick Wemerman, Ik ben benieuwd. Hopelijk helpt dit, want anders opties weet ik zo niet. Uiteraard zal ik dan met collega's overleggen wat je nog meer zou kunnen proberen. Had je jouw toestel trouwens nog getest op het WiFi netwerk van iemand anders?
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Nick Wemerman, Heb je nog getest hoe het met het andere netwerk gaat?
Reputatie 7
Badge +19
@Nick Wemerman, Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!

Reageer