Beantwoord

Game download 24 mbps vertraagt mijn hele 200/200 internet

  • 16 April 2022
  • 4 reacties
  • 93 keer bekeken

Reputatie 1

Ik ben een game aan het downloaden met een snelheid van 24 MB/s. Ik heb een KPN-abonnement van 200/200 mbps. Ruimte genoeg, zou je zeggen. Toch is mijn hele internet sterk vertraagd door de download. Ik kan tijdens de download bijvoorbeeld geen KPN iTV kijken zonder dat het beeld hapert. Zelfs het gewone browsen is een stuk trager dan normaal. Het maakt niet uit of ik mijn pc of telefoon gebruik. Ook bedraad of wifi maakt geen verschil.

 

Hoe kan dit?

icon

Beste antwoord door RBxx 16 April 2022, 16:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @PauloXPR 

Haal je hier geen megabytes (MB/s) en megabits (Mbps) door elkaar? 

1 Byte = 8 bits    dus    24 MBytes = 192 Mbits

Reputatie 7
Badge +11

Gaat het om een DSL-verbinding of glasvezel? Als het een DSL-verbinding is dan bestaat de kans dat je verbinding dicht trekt door die maximale snelheid. Bij glasvezel zou iTV buiten die 200Mbps moeten vallen en überhaupt geen problemen geven.

Verder vermoed ik inderdaad hetzelfde als @RBxx.

Reputatie 1

Hallo @PauloXPR 

 Haal je hier geen megabytes (MB/s) en megabits (Mbps) door elkaar? 

1 Byte = 8 bits    dus    24 MBytes = 192 Mbits

@RBxx Ah ja, dat zou goed kunnen. De game downloadt met 24 MB/s, zo staat het letterlijk op het scherm tijdens het downloaden (Red Dead Redemption 2, Rockstar). Volgens jouw berekening verbuikt mijn (glasvezel) verbinding op dat moment dus 192 Mbits (=mbps?). Klopt het dat dit dus bijna mijn hele bandbreedte van 200/200 mbps is? En dat het daardoor logisch is dat mijn hele internet traag wordt?

@NHendriks Ik heb een glasvezelverbinding. Maar toch werd iTV op mijn telefoon en desktop pc tijdens de download zo traag, dat het onbruikbaar werd. Mijn gewone TV via de KPN tv-ontvanger bleef het wel gewoon doen.   

Reputatie 7
Badge +21

De iTV via de tv-ontvanger wordt inderdaad ontzien, maar de telefoon en de desktop pc gebruiken het “gewone” internet. En dat laatste is (bijna) helemaal volgetrokken door de download.