Beantwoord

Game servers worden niet gevonden na overstap KPN

  • 13 January 2020
  • 8 reacties
  • 179 keer bekeken

ik huur al enige tijd Game servers bij een host en had geen enkel probleem met het vinden van de servers , nu ik ben overgestapt naar KPN , heb ik constant problemen met het vinden en verbinden met mijn game servers , nu ik een gratis vpn gebruik , vind ik ze direct , hoe kan dit opgelost worden ?

icon

Beste antwoord door Dennis ABD 16 January 2020, 11:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hoi @Jayhawk . Welkom op het forum.

Wat een vervelende toestand. Ik heb iets meer informatie nodig. Jij huurt servers. Host jij daar zelf games op, of gaat het om één game in het bijzonder?

Wat gebeurt er als je verbinding wil maken? Alle info is welkom.

Reputatie 7
Badge +24

Dat er games op die servers staan, doet er waarschijnlijk heel niet toe. KPN zal waarschijnlijk gewoon geen verbinding met die hoster hebben. Welke hoster gaat het hier om?

Beste Erwin & Nick83 

 

Ik huur 3 servers bij een bedrijf online , het gaat dus om 3 verschillende Game servers 

Ark Survival evolved - The Isle en Beast of Bermuda .

Zodra ik zelf een van de Servers probeer te zoeken in de lijst van beschikbare servers , staan ze er niet tussen en worden ook niet gevonden als er specifiek naar gezocht word , 

ik kan dus ook geen verbinding maken met de servers direct ,  als ik via het IP adres verbinding probeer te maken , dan krijg ik de melding server reageert niet , terwijl er wel spelers op de server aanwezig zijn . 

 

Nu ik een VPN gebruik en mijn IP adres verander , vind ik de servers in een keer zonder problemen .

Voorheen zat ik bij Telfort en had ik geen problemen met het vinden van de servers . 

 

ik huur mijn servers bij www.g-portal.com

Heb je dit issue ook bij het hosting bedrijf neergelegd? KPN blokkeert in de regel niks op haar netwerk (dat mogen we ook niet). Ik ben benieuwd naar hun analyse.

ik huur mijn servers bij www.g-portal.com

Bij mij maar 4  en 6 hops hiernaar vanaf resp. thuis en VPS.

Gezien het met VPN wel verbinding oplevert en ook bij Telfort, heeft KPN hier waarschijnlijk een routing issue.

Is je WAN IP adres ook veranderd bij overgang van Telfort naar KPN?

Reputatie 7
Badge +7

Waarschijnlijker is een blokkade aan de kankt van de hoster. Routerings issues komen niet zo heel veel voor en hebben meteen een veel grotere impact, waardoor ze (meestal) snel zijn opgelost.

Waarschijnlijker is een blokkade aan de kankt van de hoster. Routerings issues komen niet zo heel veel voor en hebben meteen een veel grotere impact, waardoor ze (meestal) snel zijn opgelost.

Dat denk ik bij nader inzien ook, er tekent zich dan wel een beeld af dat er af en toe IPv4 adressen worden uitgedeeld die niet ‘een schone lei’ zijn.

Bij overgang van Telfort naar KPN is de perceptie ‘er verandert niets’ lijkt mij. Daar het hier waarschijnlijk om een klant geïnitieerde overstap gaat, zal dat niet opgaan.

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!