Vraag

Gamen internet probleem

Hoi kpn( andere mensen ) Ik zit met een probleem, ik heb laatst een nieuwe router van kpn gehad helemaal top. Die staat beneden in de woonkamer. Ik game boven op zolder en word er best gestrest van dat ik zo veel lagg heb. Maar een kabel vanaf mijn router naar mijn zolder is te kort, hoe zorg ik dat k WEL goed game internet heb ? Let me know!

Thorben van Berkel

*Admin: Dubbele topics samengevoegd

8 reacties

Hoi kpn( andere mensen ) Ik zit met een probleem, ik heb laatst een nieuwe router van kpn gehad helemaal top. Die staat beneden in de woonkamer. Ik game boven op zolder en word er best gestrest van dat ik zo veel lagg heb. Maar een kabel vanaf mijn router naar mijn zolder is te kort, hoe zorg ik dat k WEL goed game internet heb ? Let me know!

Thorben van Berkel.
Reputatie 7
Badge +30
Een langere kabel kopen?

Maar wat is het probleem uberhaupt? Wat was de situatie voorheen? En nu?
Het probleem is dat ik niet fatsoenlijk kan gamen zonder kabel. Is er een apparaat dat ik op mijn zolder kan plaatsen met een kabel waardoor ik goed game internet heb ?
Reputatie 7
Badge +30
thorbenvanberke schreef:

Het probleem is dat ik niet fatsoenlijk kan gamen zonder kabel. Is er een apparaat dat ik op mijn zolder kan plaatsen met een kabel waardoor ik goed game internet heb ?

Dat is afhankelijk van wat het probleem is.

Een Accesspoint biedt namelijk wel zo'n soort functionaliteit. Maar ik kan je niet garanderen of het gaat helpen omdat ik nog niet weet wat het probleem is.

Want welke experiabox had je? Welke heb je nu? Is er iets veranderd aan snelheid? Latency? Heb je nog andere netwerkapparatuur? Wat voor WiFi-adapter/netwerkkaart gebruik je?

Sowieso zou ik, ookal wil je een accesspoint gebruiken, die kabel gewoon doortrekken naar je PC. Dat gaat praktisch altijd beter werken.
Reputatie 7
Badge +23
Hoi @thorbenvanberke, een slechte verbinding met online gamen is inderdaad heel irritant. Zoals Robin aangeeft is een langere kabel kopen de beste optie. Dus een directe kabel tussen je Experiabox en PC/Xbox/PS.
Nog wel een advies zodra je de kabel hebt: Zet uPnP aan in het modem(V10).
@paul_ Maar een kabel vanaf de began grond naar de zolder is te kort! Dan zou ik denkik overal gaten moeten boren en een kabel nodig hebben die minimaal 10 meter is
Reputatie 7
Badge +23
Dan zou je inderdaad een nieuwe/langere kabel kunnen aanschaffen die minstens 10 meter is. Ik kan vanaf hier niet inschatten hoe die kabel moet gaan lopen. Het liefst wil je natuurlijk niet gaan boren. Je kan eventueel een Draadloze verbindingsset gebruiken maar een bekabelde verbinding is altijd het beste. Al helemaal met gamen.

Maar is het probleem dat de Wifi verbinding niet goed is op de zolder? Heb je dit probleem ook als je jouw console/PC op de begane grond test?
Reputatie 7
Badge +23
Ik heb niets meer van je gehoord @thorbenvanberke dus ga ik ervan uit dat je vragen zijn beantwoord. Als je toch nog vragen hebt weet je ons te vinden 🙂

Reageer