Gamen - Nintendo Switch (nieuw op de markt sinds maart 2017)

Hallo, ter informatie aan iedereen die de nieuwe spelcomputer Nintendo Switch heeft of gaat kopen.
Deze werkt perfect voor online gamen met de ExperiaBox V10.
Absoluut niet met de ExperiaBox V9 of een nog eerder versie
Dit ter informatie ook aan KPN (waar ik gelukkig naar meerdere telefoontjes wel de V10 vandaag mocht ontvangen)

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Maar, deze kan ook gewoon met de V9 werken.
Ja, dat is zeker mogelijk. Maar bij niet krachtig bereik (en uitsluitsel van andere problemen) is modem 5Ghz een oplossing.

Tot voor een week geleden had ik een V8.
Nintendo een enkel puntje signaal (soms ff uurtje twee). Online gamen niet mogelijk en soms ff wel. En bijvoorbeeld een spel online downloaden uit de Nintendo shop naar je N switch duurt dan uiteraard heel erg lang.
Na veel uitzoeken en ook updates van de Nintendo blijkt het ook echt niet aan de plek in de huiskamer te liggen. Als je daar gaat staan met laptops en mobiels of andere apparatuur had ik hier gewoon volledig bereik mee.

Na omruilen ontving ik een V9. Direct na het aansluiten goed resultaat, maar nog niet perfect. Signaal viel soms puntje weg, en tijdens het gamen van een uurtje ofzo maar een keer verbinding/spel verbroken.
Vandaag V10 aangesloten. Continue goed bereik.
Ik heb dit bericht geplaatst omdat er meer problemen zijn met Wifi en een deze nieuwe spelcomputer. Vernomen ook van iemand anders die een nieuw modem heeft geplaatst met 5GHz en deze problemen waren toen verholpen.
Het lijkt bij mij dus ook de oplossing. Jammer dat KPN niet sneller bereidwillig is om V10 te sturen. Maar gelukkig na meerdere telefoontjes heb ik toch V10 ontvangen. Overigens is iedereen bij de KPN aan de telefoon echt vriendelijk en oke, maar steeds weer datzelfde verhaal dat men geen garantie kan geven dat ik niet weer een V9 of zelfs V8 krijg toegestuurd. Lijkt me niet altijd een fijn beroep zo aan de telefoon....

Reageer