Gamen PS3

• 30 mei 2013
  • 8 reacties
  • 6753 keer bekeken

Beste KPN,

Ik ben iemand die veel houdt van online gamen op de Playstation 3. Helaas had ik vroeger altijd problemen met mijn connectie. Als ik samen met mijn vrienden wilde spelen, dan lukte dat nooit. Ik ging op internet kijken hoe ik het probleem moest oplossen. Zo heb ik UPnP ingeschakeld, een statisch IP-adres voor mijn ps3 ingesteld en poorten geopend, maar niets hielp. Tot een jaar geleden. Ik weet niet meer precies wat er veranderde, maar volgens mij ontvingen wij toen een nieuwe modem. In ieder geval had ik toen opeens de optie om DMZ aan te zetten voor mijn ps3. Dit deed ik dus en eindelijk kon ik online gamen met mijn vrienden. We speelden vooral vel GTA 4 en Red Dead Redemption. Hier had ik veel plezier in, maar ongeveer een half jaar geleden veranderde dit. Om de één of andere reden kon ik niet meer inloggen op het Playstation Network. Mijn Playstation had wel verbinding met het internet, maar kon niet verbinden met het PSN. Dit vond ik zeer raar, aangezien ik helemaal niks in de instellingen had veranderd. Nou ging ik kijken wat precies het probleem kon zijn en kwam ik erachter dat ik alleen kon inloggen in PSN als ik DMZ uitschakelde. Maar hierdoor kon ik niet meer online gamen met mijn vrienden. Op internet heb ik geprobeerd erachter te komen wat precies het probleem is, maar helaas heb ik geen oplossing voor mijn probleem gevonden. Dit probleem speelt al heel lang, maar ik heb 't een lange tijd genegeerd. Nu wil ik eindelijk eens een oplossing en daarom vraag ik jullie om hulp. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Joris

Ik heb overigens een:

KPN Experia Box V8

Arcadyan VGV7519

Firmware Version: 02.00.124

8 reacties

Reputatie 4
Badge
Wellicht staat de oplossing in de post van KwikwiNinja015:

http://forum.kpn.com/t5/Glasvezel-Internet-en-Telefonie/Fifa-13-poorten-openen/td-p/71654

Reputatie 5
Badge +11
Beste Don-Joris,

Ik zou je ook verwijzen naar de link die Donny Brasco zojuist heeft gepost. Hierin staan werkwijzen om het online gamen in te stellen naar wens. Dit is per type ExperiaBox uitgelegd.

Ik wil je er nog op wijzen dat het eigenlijk niet de bedoeling is om instellingen te wijzigen in je modem. Dit kan problemen opleveren met de verbinding. Natuurlijk is dit niet altijd het geval. Mocht er een probleem optreden met de verbinding, dan kun je de ExperiaBox herstellen door de instructies in de onderstaande link te volgen:

http://forum.kpn.com/t5/Internet/Reset-uw-KPN-Experia-Box-Modem/td-p/97446#v8

Ik hoor graag van je of het is gelukt! Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag van je!

Met vriendelijke groet,

Burhan

Helaas is het nog steeds niet gelukt. Ik heb alle stappen gevolgd, maar het gaat mis bij: 

DMZ

1.DATA > FIREWALL > DMZ

2.Vinkje zetten voor 'Enable DMZ Function'

3.Statisch IP invullen van de PS3.

4.Herstart nu de PS3 zodat deze het ingestelde IP-adres kan ophalen.

Want op de één of andere manier kan ik niet online op de PS3 als DMZ aanstaat... Ik heb echt van alles geprobeerd om ervoor te zorgen dat ik gewoon normaal online kan. Ik begin er nu wel echt genoeg van te krijgen. Hoe is het mogelijk dat anno 2013 je niet eens normaal online kan met je vrienden? Dat is toch te gek voor woorden?

En uit die link van Donny Brasco merk ik op dat meer mensen hetzelfde probleem hebben. Ik heb nog even doorgelezen en de uiteindelijke conclusie voor deze mensen was blijkbaar dat er geen oplossing is? Misschien moet ik maar overstappen naar een internetprovider die wel iets simpels als online gamen kan fixen...

Reputatie 6
Badge +7
Probeer maar eens bij een andere provider ondersteuning te krijgen voor het openen van poorten of DMZ, ze lachen je nog net niet uit. Providers ondersteunen dit niet, en de reden is heel simpel dit soort instellingen maken je kwetsbaar voor aanvallen van buitenaf, heb je al eens de combi getest DMZ en portforwarding ? Ik heb zelf geen spelcomputer maar ik draai hier openSSh en eigen webserver mailserver en slingbox server en ik heb nooit problemen

Reputatie 5
Badge +11
Beste Don-Joris,

Jammer dat het niet is gelukt. Er zijn meerdere manieren om dit te realiseren. Je kunt ook poorten in je modem openzetten. Als je google gebruikt om te bekijken welke poorten dit moeten zijn, kom je denk ik al een heel eind. (Welke poorten dit zijn, verschillen per spel)

Mocht ook dit niet lukken, dan ontvang ik graag jouw postcode/huisnummer, naam van contractant en mobiel telefoonnummer in een privébericht.

Succes! 

Burhan

Reputatie 3
Badge +2
Beste Don-Joris,

Als jij je niet meer kunt aanmelden op PSN nadat je alle stappen hebt doorgenomen,moet je waarschijnlijk even je PS3 en je modem uitschakelen.
Nadat je je modem hebt uitgeschakeld moet je even 1 minuutje wachten en maak je het weer aan.
Wacht tot alle 5 de lampjes constant groen branden en je kunt je PS3 aan maken.

Ik hoop dat dit werkt en laat even weten of het wel of niet gelukt is.
Succes 🙂
Ik speel pp de playstation 3 .

als ik cOd ghost speel en ik speel net 2min een game word ik gedisconect we hebben net een nieuwe router en glasvezel ( experia box v8 ) hadden we het maar nooit gedaan 😛 , ik heb oook nog strict ? wat ik voorheeen niet had , als ik in het internet balk het ip invoer kan ik via een manier niet in me router? , iemand die mij kan helpen ?

Reputatie 7
Hoi Justin024, welkom op dit forum.

Helaas heeft de V8 grote problemen met het spel CoD Ghosts zoals je hier kan lezen.

KPN heeft aangekondigd op hele korte termijn met een upgrade van de firmware voor de V8 te komen, waarvan we allemaal hopen dat dit het probleem verhelpt.

Als je nog geen NAT type 2 op jouw PS3 hebt, lees dan ook dit topic nog even.

Reageer