Beantwoord

Gasten netwerk V12 deelt geen ip adres uit aan android apparaten

  • 31 July 2021
  • 6 reacties
  • 93 keer bekeken

Reputatie 1

Gastennetwerk V12 deelt geen ip adres uit aan android apparaten wel aan windows.

Op win10 laptops kan ik verbinding maken. Iedere android telefoon of tablet geeft echter: "kan IP adres niet verkrijgen" Voor dit laatste is het gastennetwerk juist bestemd!!

icon

Beste antwoord door Gisiem 5 August 2021, 17:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Vreemd. Heb ik geen last van.

Misschien een keer opnieuw opstarten?

Reputatie 1

Bedankt Nick83,

Helaas, opnieuw opstarten geen soelaas. Misschien volledige reset. Misschien morgen proberen.

Op mijn windows apparaten krijg ik ook  een 192.168.3.xx netwerk dus daar werkt het goed.

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Gisiem,

Is de situatie inmiddels al verbetert?

Reputatie 1

Nee helaas. Gasten netwerk is vooral voor iedereen die met een android telefoon op bezoek komen. Het vreemde is dat ieder windows apparaat een IP krijgt en dus verbinding heeft en ook iedere chromebook heeft gewoon connectie. Dus waarom geen android telefoons??? Ik heb al wel opnieuw de modem opnieuw opgestart een echte reset heb ik nog niet gedaan. Dat wil ik nog wel proberen. Kan KPN hierin iets betekenen?

Reputatie 7

Krijgt een Android apparaat helemaal geen wifi verbinding of is er wel een wifi verbinding maar wil een Android apparaat niet verbinden met Internet?

Reputatie 1

Weer even uitgebreid getest. Probleem opgelost. vanaf Android 10 geen probleem. Er waren ook nog wat toestellen met vorige versies van Android. Toevallig alleen die getest. Alles functioneert dus, behalve de oudere versies. Daar kan ik mee leven. Oplossing: upgrade of nieuwe mobiel aanschaffen. Bedankt voor de reacties.