Beantwoord

gastnetwerk doet t niet meer

• 27 oktober 2017
  • 7 reacties
  • 523 keer bekeken

Na gedwongen overstap van OnsBrabantNet naar KPN werkt gastnetwerk niet meer. (Dit is een Apple gastnetwerk).
Punt van aandacht is dat KPN aangeeft op geen enkele wijze meewerkt om een probleem op te lossen waarbij GEEN KPN appartauur is betrokken.
Inmiddels zijn we twee monteursbezoeken verder en men komt jammer genoeg niet verder dan zelf opnieuw een netwerk aan te maken. Daar moeten we het mee doen.

Nu is dat gebeurt en het probleem is hetzelfde.

Mijn vraag is wat er moet gebeuren om het werkend te krijgen zoals voorheen het geval was.

Van KPN is de oude apparatuur van OnsBrabantNet verwijderd en is er een Experiabox V10 gemonteerd in de meterkast. Daar is mijn Apple Time Capsule router op aangesloten, net zoals op het oorspronkelijke modem. De V10 staat alleen als modem ingeschakeld en ik gebruik mijn Time Capsule als router met twee netwerken. Het ene netwerk doet t wel maar t gastnetwerk doet t niet.

Inmiddels begin ik best wel moedeloos te worden van hetgeen er zich voordoet!?

Wat moet er gebeuren om het werkend te krijgen?
icon

Beste antwoord door Natasja_1 3 november 2017, 17:07

@JCJC van Dijk, kan je ons laten weten hoe het ervoor staat met dit probleem?
@JCJC van Dijk, we hebben behoorlijk in spanning gezeten, maar helaas niks meer van je gehoord! 😉 Ik ga er daarom van uit dat je er geen probleem meer mee ervaart. Als je toch nog hulp nodig hebt, hoor ik het graag!
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Weet je zeker dat het de Time Capsule is die de IP-adressen uitdeelt? De V10 kan namelijk niet in bridge gezet worden. Als de Experiabox dit nog doet krijgen de clients op het gastnetwerk inderdaad geen IP toegewezen omdat het verkeer dan geweigerd wordt. Zie dit topic van wjb voor meer informatie omtrent de setup.
Reputatie 7
En de v10 beschikt bovendien zelf over een gastnetwerk. Dat dien je wel in te stellen via http://mijnmodem.kpn .
Reputatie 7
Badge +30
Ik ben inderdaad wel benieuwd naar de DHCP leases die uitgegeven worden.
Reputatie 7
Badge +10
@hrh, @PeterG en @RobinFlikkema, erg bedankt dat jullie mee willen denken 🙂

Reputatie 7
Badge +10
@JCJC van Dijk, we hebben behoorlijk in spanning gezeten, maar helaas niks meer van je gehoord! 😉 Ik ga er daarom van uit dat je er geen probleem meer mee ervaart. Als je toch nog hulp nodig hebt, hoor ik het graag!
Mijne heren,

Vandaag heb ik het abonnement bij KNP OPGEZEGD. De afgelopen twee weken zijn er VIER monteurs geweest die geen notie hebben van de techniek en haar problemen. Er wis talloze malen gebeld en zijn er een aantal escalaties aangemaakt waar NOOIT op gereageerd wordt. Men beloofd met alles erop en eraan dat men binnen 24 uur terug zal worden gebeld. Niet dus. Dit is niet alleen teleurstellend maar gewoon bedroevend. Vandaar dat ik besloten heb om deze ellende niet meer mee te maken, we zijn het beu. Een bedrijf dat dit aflevert dient zich diep en diep te schamen.
Reputatie 7
Badge +10
@JCJC van Dijk, dat is jammer om te vernemen! Hopelijk ervaar je geen problemen bij de nieuwe provider.

Reageer