Beantwoord

gastnetwerk instellen bij een experia V8

• 25 februari 2017
  • 4 reacties
  • 2700 keer bekeken

Ik wil een gastnetwerk aanmaken. Ik heb een experia V8 modem. Volgens de KPN winkel en de online chat via KPN is dit mogelijk maar moet ik het via het KPN forum regelen.
De vraag is: hoe kan ik de modem instellen , ik zie geen optie hiervoor.
icon

Beste antwoord door Justin_ 25 februari 2017, 14:58

Hoi Edwin, leuk dat je het forum gevonden hebt! Helaas is de info die je via de winkel en via chat hebt gekregen, niet juist 😞

Het is niet mogelijk een gastnetwerk in te stellen op de Experia Box V8. Ook niet op de V9 en V10 trouwens. Die mogelijkheid zit helaas niet in onze firmware.

@Peter, dank voor je reactie 🙂 Weet je zeker dat je naar het juiste topic hebt gelinkt? Want ik lees daar niet echt een workaround in. Of is de workaround een eigen router?

Admin: gastnetwerk op de V10 is inmiddels mogelijk
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Bij mijn weten is een gastnetwerk alleen mogelijk bij een zakelijk contract. Bij particuliere contracten wordt dat i.i.g. niet ondersteund.

Hier wordt een workaround gepresenteerd, misschien heb je daar wat aan.
https://forum.kpn.com/internet-9/experiabox-v10-gast-netwerk-362263
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Edwin, leuk dat je het forum gevonden hebt! Helaas is de info die je via de winkel en via chat hebt gekregen, niet juist 😞

Het is niet mogelijk een gastnetwerk in te stellen op de Experia Box V8. Ook niet op de V9 en V10 trouwens. Die mogelijkheid zit helaas niet in onze firmware.

@Peter, dank voor je reactie 🙂 Weet je zeker dat je naar het juiste topic hebt gelinkt? Want ik lees daar niet echt een workaround in. Of is de workaround een eigen router?

Admin: gastnetwerk op de V10 is inmiddels mogelijk
Reputatie 7
@Peter, dank voor je reactie 🙂 Weet je zeker dat je naar het juiste topic hebt gelinkt? Want ik lees daar niet echt een workaround in. Of is de workaround een eigen router? Klopt.
daarom gebruik ik een eigen router naast mijn v10
Reputatie 7
Ik hoop dat de wifi gastnetwerk functionaliteit op korte termijn beschikbaar zal komen op de V10, KPN heeft in ieder geval al wel toegezegd dat deze functionaliteit op de V10 beschikbaar zal komen.
Zelf gebruik ik EDIMAX CAP1200 wifi accesspoints voor ons wifi gast netwerk. Met deze accesspoints wordt ons lokale netwerk afgeschermd van de op het gastnetwerk aangesloten apparaten. Tevens zorg ik met IP adres filtering en URL filtering er voor dat de online servicetools van KPN niet benaderbaar zijn zodat er door gasten geen misbruik gemaakt kan worden van de zeer gebrekkige beveiliging van de servicetools. Doe je dit niet, dan zou een "lolbroek" doodleuk jouw Experia Box een factory reset kunnen geven en kunnen ze nog veel meer kattenkwaad uithalen als ze de laatste drie nummers van jouw bankrekening kennen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Reageer