Beantwoord

Gastnetwerk op Experiabox v10 i.c.m. Sneller Internet Buitengebied

• 28 februari 2018
  • 43 reacties
  • 3154 keer bekeken

Toon eerste bericht

43 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Ik heb hier navraag naar gedaan en een update voor je, SdeWijs! Helaas is er nog geen oplossing. Er wordt gewerkt aan een update voor de V10 firmware, maar deze zorgde weer voor aanvullende issues. Dus daar moet eerst verder naar gekeken worden. Er wordt ook gekeken of ze het kunnen oplossen via de firmware van de Sagemcom, maar ook daar is nog geen duidelijkheid over.
Ook ik heb dit issue reeds maanden geleden gemeld. Zie ook Internetpagina laadt niet bij gastnetwerk V10 en Geen fatsooenlijke verbinding met gastnetwerk Experia Box V10.

Het is inderdaad vervelend om gasten in het buitengebied geen toegang te kunnen verlenen op een gastnetwerk. Zeer teleurstellend van een bedrijf als KPN dat dit nog steeds niet is opgelost. Is het mogelijk om de Experiabox in bridge te zetten en er een beter modem aan te koppelen die dit dan wel kan?🤔
Hallo KPN
Ik heb een experiabox V10 met 4G internet buitengebied.
Gast account valt uit als ik de 4G bijschakel.
Heeft KPN REEDS een oplossing voor dit probleem?
met groet van Ed
Reputatie 7
Badge +27
Ik heb hier een update over, mensen!

Voor de V10A zal vanaf de volgende softwareupdate gastnetwerk bruikbaar zijn in combinatie met Sneller Internet Buitengebied. Voor de V10 ligt het wat gecompliceerder. De verwachting is wel dat dit nog gaat komen, maar wanneer is nog niet duidelijk.

Toevoeging Tot die volgende update is de V10A in z'n geheel nog niet geschikt voor gebruik met Sneller Internet Buitengebied
Hallo, ik ervaar hetzelfde probleem met de combinatie van wifi gast en 4G buitengebied. Inmiddels zijn we een jaar na het eerste bericht hierover. Wij hebben de experiabox V10, modelnr H369A. Ik begrijp dat een oplossing nog even laat wachten. Voorlopig onze gasten dan maar op het eigen wifi netwerk.
Heb net nieuwe apparatuur gekregen maar waarom geven ze nog de V10 uit als het in de V10A wel is opgelost? Ik zit nu dus met hetzelfde probleem. Is er al meer bekend wanneer dit voor de V10 opgelost gaat worden, want als dat lang gaat duren zou ik toch graag de V10A ontvangen.
Reputatie 7
Badge +27
Hoi ogb, je krijgt nu nog de V10 omdat (zoals hierboven aangegeven) de V10A in zijn geheel nog niet geschikt is voor Sneller Internet Buitengebied.

Vanaf de komende update voor de V10A (wanneer is nog niet bekend) zal deze geschikt zijn, en heeft dan ook gastnetwerk.

Wanneer het gastnetwerk op de V10 gaat werken in combinatie met SIB is nog niet bekend.
Ik heb sinds vandaag ook de V10 met 4G modem en inderdaad ook geen internet op het gasten account. Ik hoop dat KPN daar toch heel snel een oplossing voor gaat vinden 🥴
Hallo, ook ik heb hetzelfde probleem en vind het erg vervelend en klantonvriendelijk van KPN. Het lijkt mij toch niet meer dan normaal dat je dit als leverancier actief aan potentiële klanten wordt verteld voordat tot aanschaf wordt overgegaan. Nu zitten alle 4G klanten met dit probleem. KPN KOM MET EEN OPLOSSING!!!
Beste KPN,

Jullie hebben dus een issue met de Experia v10. Er komt een oplossing in de v10A maar jullie leveren in het buitengebied nog steeds de in voorraad liggende v10's waarin het probleem niet opgelost gaat worden.

Wanneer je een product aanbied met bepaalde functies en je krijgt dit niet werkend dan blijf je in gebreke. Nu reeds meer dan 1 jaar.

Ook hier in het buitengebied werkt het gastennetwerk niet. Het is notabene ingesteld door een KPN monteur! Die verteld dus NIET dat deze functie (nog steeds) niet werkt....

Op alle gebied stellen jullie dus teleur. Aangezien het "maar" buitengebied is, zullen er percentueel niet zo veel klachten komen (aantal landelijk uitgegeven Experia's t.o.v. klachten gastennetwerk). Statistisch gezien is het dus vanuit allerlei management-lagen totaal niet interessant om snel gehoor/prioriteit te geven aan deze "minderheid".

Mijn vraag: aan wie mag ik mijn factuur sturen voor de tijd die hierin is gaan zitten?
Hoeveel korting krijgen de mensen die nu al meer dan een JAAR tegen dit probleem aanlopen?
En last but not least: wie binnen KPN durft een deadline te geven wanneer dit probleem wel serieus wordt opgelost.

We kunnen de hele wereld met computers aan elkaar knopen maar dit probleem krijgt een landelijke provider die zicht Koninklijk mag noemen niet opgelost?

KPN, je moet je rotschamen!
Als je bij sommige Experia's een wifi experia versterker aansluit vervalt de wifi in de modem zelf en dus tevens het gastnetwerk, ook zoiets.🤔
Reputatie 6
Badge +7
Ik heb een V9 en nog nooit een gastennetwerk gehad, want dat zit er überhaupt niet op. De nieuwere modem hebben meer functies, maar hallo, die krijg je erbij als zijnde extra service, als het niet werkt, pech gehad zou ik zeggen. Als je extra mogelijkheden wilt, koop dan zelf een accespoint. Dan kun je kiezen en instellen wat je wilt.

Ik heb hier opt forum een paar weken geleden nog een topic geopend met de vraag: kan KPN (en andere providers) niet beter gewoon stoppen met wifi? Internet bij de voordeur binnen brengen en daarmee klaar. Net als dat het waterleidingbedrijf doet. En de energieleverancier. Als je een lekkende kraan hebt in de keuken, dan bel je toch ook niet Oasen of Vitens? En als je een kapotte lamp op de vliering hebt, dan bel je toch ook niet naar Eneco of Nuon?

Dan kan iedereen gewoon lekker voor zn eigen wifi zorgen en de abokosten aanmerkelijk naar beneden. Want wat KPN nu doet met wifi in de Experiabox is feitelijk achter de markt aan lopen. Het wiel opnieuw uitvinden. Technieken verzinnen die andere fabrikanten al 10 jaar in hun routers hebben zitten. En wat daarbij vlekkeloos werkt.
Hallo @Nick83 , ben ik 100% met je eens, alléén een modem voor de basale dingen, tv, Internet en telefoon en wil je meer zet je er een eigen router achter.
Sraks als de wet rond is zelf een eigen modem kunnen kiezen.
Reputatie 6
Badge +7
Hallo @Nick83 , ben ik 100% met je eens, alléén een modem voor de basale dingen, tv, Internet en telefoon en wil je meer zet je er een eigen router achter.
Sraks als de wet rond is zelf een eigen modem kunnen kiezen.

En interactieve tv ook aanbieden bij mensen die geen internet van KPN hebben please...
@Nick83 Ik snap je relaas maar ze bieden het wel aan. En ze leveren een doos die het wel zou moeten kunnen. Echter, sluit je 4G voor buitengebied aan gaat er wat fout. En nu net die link is in het buitengebied waar het om draait!
Zij bieden aan, een Nuon/Delta/Eneco bied geen elektrische installatie aan. KPN doet in totaal oplossingen en die keuze maken zij. Dan moet je ook in geval van storingen of disfunctionaliteit met oplossingen komen.
Ik vergelijk het altijd met auto's (niet voor niets heilige koe genoemd). Stel dat jouw auto bij aanschaf niet schakelt (fabrieksfout), zou je dan blij zijn met een oplossing die bestaat uit: bij een volgende update gaan we het MISSCHIEN oplossen. Voor nu: het is zoals het is. Alleen je 1ste versnelling doet het, zo kom je er ook wel....

Vergeet niet: al ruim een jaar.
Reputatie 6
Badge +7
Ik vergelijk het altijd met auto's (niet voor niets heilige koe genoemd). Stel dat jouw auto bij aanschaf niet schakelt (fabrieksfout), zou je dan blij zijn met een oplossing die bestaat uit: bij een volgende update gaan we het MISSCHIEN oplossen.
Dan ziet u de zaken volgens mij wel in een verkeerd perspectief. Een goed werkende versnellingsbak van een auto is in combinatie met juist functionerende motor zo ongeveer de core functie van dat ding. Een gastennetwerk op je wifi in dat duidelijk niet. Bij je nieuwe auto krijg je SOMS (met de nadruk op "soms") een flesje sop en een spons. Als die sop je niet bevalt en de spons heeft een verkeerde kleur naar je zin, dan gooi je het zaakje thuis in de kliko en koop je zelf sop en een spons. Zo kan je het beter vergelijken.
Vanuit het leven waarin ik werk én opgegroeid ben weet ik wel beter(ervaring). Dat zullen we nooit eens worden.
Feit blijft dat het al een jaar niet werkt en dat er geen prio aan gegeven wordt om een oplossing te maken. De reden hiervoor staat ook hierboven.

Mensen die wél behoefte hebben aan de functie Gastnetwerk met SIB staan in de kou. Blijkbaar nooit getest door KPN.
Als jij een shampoo krijgt die je zware uitslag geeft en je autolak aantast.... enfin je snapt het wel. Gebed zonder eind. We worden het nooit eens....
Reputatie 6
Badge +7
Gastennetwerk werkt ook niet als je Experia WiFi's hebt. Als je het echt wilt hebben, bestel voor 70 euro een accespoint bij routershop.nl ofzo en ga niet op KPN zitten wachten. #gratistip

Reageer