Beantwoord

Gastnetwerk via WiFi versterker

  • 27 May 2020
  • 8 reacties
  • 735 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 3 reacties

Goedemorgen,

Ik wil graag gebruik maken van het gastnetwerk van mijn buurman via een TPlink wifi extender. Klopt het dat een wifi extender/repeater het signaal van het gastnetwerk niet doorstuurt? Ik zie het gastnetwerk wel en kan deze ook koppelen maar het signaal is heel laag (minder dan 5 MBS)…..

Dank voor uw antwoord.

Groet SVE

icon

Beste antwoord door Natasja 11 June 2020, 11:29

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @sve. Welkom hier op het Forum. Gastnetwerken zijn gelimiteerd in bandbreedte. Er zit een limitering op naar ruwweg 20 procent van de verbinding. Dus de snelheid is afhankelijk van de pakketsnelheid van je buurman. Daarnaast zal een versterker ook al vaak voor halvering van de bandbreedte zorgen. Gaat het hier om een Experia WiFi/SuperWifi punt of het gastnetwerk van de Experia Box zelf?

Hi @Natasja , dan voor je bericht. Ik heb probeer het signaal op te vangen van het gastnetwerk van de Experia Box zelf. Ik doe dit met een netgear wifi extender, bij mijn vorige buren totaal geen last gehad maar pikte ik het basis signaal op. Al jij dat  het gastnetwerk maar 20% doorgeeft en ik het signaal via de versterker wil oppikken dan blijft er weinig over. Op basis hiervan, lijkt het me dat wanneer we gewoon het basis signaal delen de verbinding beter zou moeten zijn toch?

Reputatie 6
Badge +9

Dag @sve. Je kunt inderdaad beter rechtstreeks verbinden met de WiFi van de Experia Box. Het WiFi-signaal van het gastnetwerk uitbreiden met een versterker moet je niet willen. Als de mogelijkheid er is, zou ik je zelfs willen adviseren om een kabel te trekken van de Experia Box van de buurman naar jouw versterker. Maar dat moet maar net kunnen natuurlijk.

Duidelijk @Natasja . We gaan het weer proberen met de Wi-Fi van de experia. Dat zou het probleem dus moeten oplossen! Dank voor je antwoorden!

Hallo @sve , begrijp ik goed dat je zelf geen klant van KPN bent en van het wifi-signaal van de buren gebruik maakt? Vinden de buren dat wel goed? Want zelfs een gastnetwerk behoor je met een wachtwoord te beveiligen.

Ik kan me voorstellen dat als je zelf even geen internet hebt aan de buren vraagt of je tijdelijk van hun gastnetwerk gebruik mag maken, maar permanent moet je dat niet willen, zou mijn eer te na zijn.

De buren zouden het ook niet goed moeten vinden om jouw toegang te geven tot het reguliere wifi-signaal van het modem om misbruik en ongewilde toegang van elkaars bestanden te voorkomen.

CC: @Natasja , of zie ik het verkeerd?

 

Dag @JanD , op zich ben ik je geen uitleg verschuldigd, maar ik kan je verzekeren dat alles in overleg gaat. Je hebt geen idee om wat voor situatie het gaat. Mijn vraag op dit forum is puur over de werking van het gastnetwerk tov het basis netwerk en hoe wij dit onderling regelen gaat niemand verder iets aan.

 

Hallo @sve , daar heb je helemaal gelijk in, ik wilde gewoon even mijn reactie kwijt i.v.m. de algehele veiligheid van de bewuste personen.

Je kunt in deze wereld met cybercrime niet voorzichtig genoeg zijn.

Fijne dag verder.

 

Reputatie 6
Badge +9

Helemaal goed, @sve. Hoop dat het zo lukt! Als je nog wel ergens tegenaan loopt, geef het dan gerust aan.

@JanD, ik weet zeker dat je het goed bedoelt en het is natuurlijk nooit slecht om hier scherp op te zijn, maar @sve mag hier vragen naar de werking van het gastnetwerk ten opzichte van het signaal van het modem. Hoe @sve dat met zijn buren regelt, is verder aan @sve:slight_smile:

Reageer