Gastwifi en straling

  • 6 September 2019
  • 22 reacties
  • 376 keer bekeken

Reputatie 2


Graag installeer ik voor gasten een aparte wifi op de experia box v10:
3) welke problemen kan ik verwachten eventueel?
Je hoeft overigens geen problemen te verwachten. (Vraag 3)
Die klopt natuurlijk niet want je kan eventueel wel degelijk problemen verwachten.
Welke dan?

Daar zijn nogal wat risico's:
  1. Je gasten kunnen wennen aan een gast account. Als je wat anders dan deze Experiabox krijgt kan je misschien niet geen gastaccount meer instellen. En dan worden ze boos of vinden ze je niet meer aardig.
  2. Als je het te simpel maakt kunnen onverlaten inbreken op je Wifi. Wardriven is populair. Dan komt de politie bij jou langs omdat het delict vanaf jouw IP adres / aansluiting gebeurde.
  3. Als je je gasten niet op je netwerk vertrouwt moet je je afvragen of je ze wel op een gast account wilt hebben. De beveiliging van dit soort virtuele scheidingen is in dit soort apparatuur vaak eerder bijzaak, summier geregeld en heeft een relatief lage prioriteit bij oplossen van bugs.
  4. Je kan ook een separaat gast netwerk inrichten wat compleet los staat van je normale netwerk.
  5. Ik zou bekabeld internet gebruiken en een ECO router met nul stand-by straling kopen voor de Wifi, beter bereik, betere beveiliging, minder storingen op andermans netwerk, en véél minder straling. Die technologie zit nog niet in de huidige Experiabox'en.
  6. Omdat enkelen iets over gezondheidsschade willen horen: zendmasten en wifi zijn door de Wereld Gezondheid Organisatie ingedeel in klasse 2B kankerverwekkend; alles andere uit die klasse is hier al streng verboden. De Nedrlandse gezondheidsraad heeft meermaals geuit dat er geen reden is het voorzorgprincipe niet toe te passen, wat inhoudt dat eerst aangetoond moet worden dat het op termijn onschadelijk is. Onze Regering heeft net voor de zomer erkend dat Elektrosensitiviteit bestaat en de gevolgen "reëel" en "ernstig" zijn, dat is iets anders (wellicht erger) dan kanker. In andere landen zoals Duitsland wordt opgeroepen geen Wifi in huis te nemen vanwege gezondheidsschade. Resolutie 1815 roept op Elektrosensitiviteit te erkennen (in enkele landen is elektrosensitiviteit al formeel erkend) en overheidsprogramma's in te stellen om de straling te reduceren (lager dan de standaard Wifi uit de Experiabox) en zones te creëren zonder straling.
Zie net dat er maandagmiddag een demonstratie is hierover in Den Haag: https://5gdenhaag.weebly.com/demonstratie.html Iets voor jou @Nick83 ?

Admin: eigen topic aangemaakt, afgesplitst van deze

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Welke dan?
Ziek worden van de straling bedoelt hij denk ik... 😌 Of was dat iemand anders? 🤔
Reputatie 7
Je gasten kunnen wennen aan een gast account. Als je wat anders dan deze Experiabox krijgt kan je misschien niet geen gastaccount meer instellen. En dan worden ze boos of vinden ze je niet meer aardig.
Ik heb geen Experia Box en de wifi accesspoints die ik gebruik zijn juist speciaal geselecteerd op multi-vlan multi-SSID. Ik maak me hier dus echt geen zorgen om. 😉

Als je het te simpel maakt kunnen onverlaten inbreken op je Wifi. Wardriven is populair. Dan komt de politie bij jou langs omdat het delict vanaf jouw IP adres / aansluiting gebeurde.
Te simpel is inderdaad niet goed, dus nog altijd een sterk wachtwoord gebruiken.

Als je je gasten niet op je netwerk vertrouwt moet je je afvragen of je ze wel op een gast account wilt hebben. De beveiliging van dit soort virtuele scheidingen is in dit soort apparatuur vaak eerder bijzaak, summier geregeld en heeft een relatief lage prioriteit bij oplossen van bugs.
Gelukkig weet ik dat de STA isolation z'n werk doet en dat het absoluut onmogelijk is om vanaf het aparte vlan voor gasten op ons privé vlan of mijn zakelijke vlan te komen. De firewall tussen de vlans zorgen daar wel voor.

Je kan ook een separaat gast netwerk inrichten wat compleet los staat van je normale netwerk.
Alleen als je een tweede Internet aansluiting zou hebben. De kosten daarvoor wegen niet op tegen de baten. Een zeer goed alternatief is ons gastnetwerk via een VPN met Internet te laten verbinden maar ook dat vind ik niet zinvol immers ik vertrouw mijn gasten.

Ik zou bekabeld internet gebruiken en een ECO router met nul stand-by straling kopen voor de Wifi, beter bereik, betere beveiliging, minder storingen op andermans netwerk, en véél minder straling. Die technologie zit nog niet in de huidige Experiabox'en.
Hier ga ik niet op reageren, straling is jouw speeltje, niet de mijne en een Experia Box heb ik niet.

Omdat enkelen iets over gezondheidsschade willen horen: zendmasten en wifi zijn door de Wereld Gezondheid Organisatie ingedeel in klasse 2B kankerverwekkend; alles andere uit die klasse is hier al streng verboden. De Nedrlandse gezondheidsraad heeft meermaals geuit dat er geen reden is het voorzorgprincipe niet toe te passen, wat inhoudt dat eerst aangetoond moet worden dat het op termijn onschadelijk is. Onze Regering heeft net voor de zomer erkend dat Elektrosensitiviteit bestaat en de gevolgen "reëel" en "ernstig" zijn, dat is iets anders (wellicht erger) dan kanker. In andere landen zoals Duitsland wordt opgeroepen geen Wifi in huis te nemen vanwege gezondheidsschade. Resolutie 1815 roept op Elektrosensitiviteit te erkennen (in enkele landen is elektrosensitiviteit al formeel erkend) en overheidsprogramma's in te stellen om de straling te reduceren (lager dan de standaard Wifi uit de Experiabox) en zones te creëren zonder straling.
Ook hier ga ik maar niet op reageren.
Reputatie 2
@wjb Jij hebt mooiere apparatuur dan een Experiabox. Bij jou zullen ze des te teleurgestelder zijn als je gastennetwerk het een keer niet doet. Jouw risico is dus veel hoger 😀

Jouw functionaliteit en beveiliging is vermoedelijk ook beter dan de standaard Experiabox.

Een extra netwerk zou je ook tijdelijk kunnen aansluiten op een FON uit de omgeving.

Hoe minder internet hoe beter de connectie met de gasten.
Dus als je gasten internet nodig hebben omdat ze het anders niet uit te houden vinden ...🤤

Conclusies van instanties en duizenden onderzoeken valt weinig over te debatteren.
Reputatie 7
Een extra netwerk zou je ook tijdelijk kunnen aansluiten op een FON uit de omgeving.
Als je nu gasten wilt hebben die je niet aardig vinden dan moet je ze vooral op een Fon uit de omgeving laten aansluiten. Lekker die 2Mbps die je dan tot je beschikking krijgt.

Hoe minder internet hoe beter de connectie met de gasten.
Dus als je gasten internet nodig hebben omdat ze het anders niet uit te houden vinden ...🤤

Gasten zijn niet alleen familie, vrienden en kennissen maar bijvoorbeeld ook klas- of studiegenoten van de kinderen.
Reputatie 2
@wjb Met kinderen en klas- en studiegenoten zou ik helemaal oppassen. Je weet niet wat voor gevolgen je op termijn oproept. Het meeste komt onvruchtbaarheid voor en DNA mutaties. Slechts één op de vijf studenten is tegenwoordig nog een enigszins acceptabele zaaddonor. Twintig jaar geleden was bijna 100% top.

Fon is gedacht voor mailtjes en een klain filmpje etc.. Goedkoop en afgescheiden van je eigen netwerk was het argument.
Goedkoop, snel en goed: in de praktijk kan je slechts twee van de drie krijgen.
In mijn ervaring krijg je tot 7Mbit uit FON, dat is meer dan menigeen uit zijn ADSL krijgt.

Dan wordt maandag 12:00 uur dus een belangrijk moment voor je.
Reputatie 1
Kinderen geen wifi netwerk verschaffen betekend dat ze via het veel schadelijker 3G of 4G verbinding zoeken met internet. Zo'n ecowifirouter klinkt dan best als een goed plan.

Helemaal als je leest dat Nederland veel hogere waarden voor telefoons en telecommasten goedkeurt dan vele buurlanden. Straling is de asbest van de 21ste eeuw las ik gisteren.

M.b.t. kinderen kunnen we een voorbeeld nemen aan landen zoals Frankrijk. Waar gsm's verboen zijn onder de 12 jaar. Waar WIFI verboden is op scholen en bibliotheken en daar waar kinderen zijn.

Mijn kinderen zijn de eerste generatie ever(!) die opgroeien met straling. Ik kies liever voor voorkomen dan genezen.. o ja.. er is geen genezen in dit geval.. oops.. 😐
Reputatie 1
btw: https://eerlijkoverstraling.nl/2019/08/21/gemeenten-en-burgers-buitenspel-gezet-bij-uitrol-5g/

Hier staat best veel info. Interessant voor zij die hun kop NIET in het zand steken ;)

Is inmiddels ook steeds meer jurisprudentie over stralingszaken die door gemeentes verloren worden in voordeel van de burgers. Logisch, er is immers GEEN bewijs dat de straling van 3G 4G of 5G veilig is. Enkel 100-den rapporten en 1000-den wetenschappers die aangeven dat 3G 4G en 5G (zeer) schadelijk is.

https://www.5gspaceappeal.org/
Badge +19
@Ron200000002 Wil je stoppen met overal je visie over straling etc te geven??
Reputatie 1
Visie of informatie? Hoe kan jij je nu ergeren aan iemand die informatie geeft om een ander te helpen? Wel typerend voor jouw "ik doe maar wat generatie" die ons land zo veel schade hebben aangericht. Wij zijn het nu weer aan opbouwen. Daar doe je niets aan. De gezonde waarheid overwint altijd immers.

Ik vond net dit.

Is wifi schadelijk voor kinderen? door Redactie | sep 20, 2015 | Bron: Online Magazine voor Bewuste Ouders

We kunnen tegenwoordig niet meer zonder Wifi! Het is overal, we willen graag altijd en snel kunnen internet. In het onderwijs heeft het ouderwetse krijtbord veelal plaatsgemaakt voor een smartbord. Steeds meer scholen rollen een draadloos netwerk uit en gaan over op digitaal onderwijs of experimenteren ermee.Over de schadelijkheid van wifi straling is wisselende informatie beschikbaar. Veel bronnen waarschuwen voor de schadelijke gevolgen, andere geven aan dat dit nooit wetenschappelijk bewezen is. Wij hebben enkele interessante wetenswaardigheden voor je op een rijtje gezet, om meer inzicht te krijgen in de vraag is wifi schadelijk voor kinderen?

Wat is wifiWifi is een elektromagnetische straling, een straling die we al kennen van de radiogolven, de magnetron, pc en tv en vele andere apparatuur. Wifi-straling kan schade toebrengen aan bomen. Aangetoond is dat planten slechter groeien door wifi straling, sperma er langzamer van wordt en het zenuwstelsel van ratten aantast.

Wifi op schoolEr bestaat het vermoeden dat straling afkomstig van o.a. mobiele telefoons en draadloos internet de leerprestaties en het leervermogen van kinderen negatief kan beïnvloeden. Ouders en kinderen die hier al mee te maken hebben maken onder andere melding van concentratieproblemen, hoofdpijn, misselijkheid, vermoeidheid of juist hyperactiviteit (kinderenenstraling.nl).

VerbodenCrèches in Frankrijk mogen geen wifi aanbieden. Een wet met die strekking is aangenomen in het Franse parlement. Hoewel wetenschappers het er allerminst over eens zijn dat wifi-straling inderdaad zorgt voor gezondheidsproblemen, vreest Frankrijk de impact van wifi-straling op kinderen.


Ron: Inmiddels 4 jaar later is de wetenschap, ook de WHO, het er over eens dat straling gevaarlijk voor mens en dier is. Lees je online eens in zou ik zeggen. De Wereld Gezondheidsorganisatie WHO vindt een oorzakelijk verband tussen straling en kanker aannemelijk en heeft straling in dezelfde categorie ingedeeld als lood, nikkel, DDT (insectenspray), chloroform… https://stralingsbewustzuidkennemerland.nl/wetenschap/


Btw: zegt een ergernis niet meer iets over jezelf?
Reputatie 7


Dus heeft het verbieden van wifi weinig zin als niet ook het gebruik van de mobiele telefoon aan banden wordt gelegd. Maar ja, dat is politiek onhaalbaar en dus nam de Franse politiek maar een schijnmaatregel terwijl het echte probleem niet aangepakt werd.

Bij elke (wetenschappelijke) publicatie moet je je goed afvragen of dat wat er staat wel de werkelijkheid is en in hoeverre de publicatie gebaseerd is op (wetenschappelijke) objectieve feiten.
Reputatie 2
@wjb Het is best ingewikkeld. Dat stukje is geen enkel medisch onderlegd persoon aan te pas gekomen. Onder leiding van degene die ook de scepter bij de industrie zwaait is dat gemaakt. Dat platform wordt helaas voor de helft gefinancierd door de industrie.

Het begint met "specifiek onderzoek naar gezondheidseffecten ... is minder beschikbaar." Als je dat deel compleet weg laat dan heb je het dus niet meer over gezondheid maar over andere effecten. @Ron200000002 heeft het over gezondheid.

Het is een schijnmaatregel om niets te doen tegen wifi in openbare gebouwen en onderwijs zoals dat in Nederland gebeurt. Alle landen om ons hen doen daar wat mee. Immers is er geen enkel onderzoek dat het op termijn veilig is maar wel duizenden onderzoeken van ernstige schade. Tegen een industrie met zo veel budget iets doen vereist moed. Meegaan met de macht tegen beter weten in is de laffe weg.
ICT'ers hebben ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid en dat is risico's vermelden aan klanten en waar mogelijk bekabelde verbindingen aan leggen en de straling zo laag als mogelijk houden.
Bekabeld computeronderwijs mijdt een risico/gevaar en het is onverantwoord als mensen zich of hun kinderen tegen hun wil moeten laten bestralen met iets wat nooit veilig bevonden is.

@Joep1965 Het is begrijpelijk dat mensen met een ernstige verslaving van niets willen weten, maar het zegt meer over jou dan het onderwerp als je iemand de mond wil snoeren. Een inhoudelijke reactie is dan beter.
Reputatie 7
Onder leiding van degene die ook de scepter bij de industrie zwaait is dat gemaakt.
Bron?

Reputatie 7
Het begint met "specifiek onderzoek naar gezondheidseffecten ... is minder beschikbaar." Als je dat deel compleet weg laat dan heb je het dus niet meer over gezondheid maar over andere effecten.
En de tekst vervolgt met:

"Uit die onderzoeken blijkt dat de blootstelling aan ... 10 tot 100 keer lager is dan de blootstellingslimieten."

Het is dus maar wat je wilt lezen!
Reputatie 2
@wjb
bekijk de belangenverstrengeling van v. Rongen eens.
en het is niet wat je wilt lezen, het is wat het is
In de gezondheidsraad zit geen medicus, wat je aanhaalt is iets anders

Het "Kennisplatform EMV en gezondheid" heeft zelf het aanhangsel "gezondheid" laten vallen.
Als denkt dat het niet gekker kan, moet je je daar eens in verdiepen.

Je kan je nog vastklampen aan de gedachte dat Wifi 'slechts' als dubieus te kwalificeren is, maar onderzoek toont aan dat het gewoon gevaarlijk voor de gezondheid is.
Reputatie 7
bekijk de belangenverstrengeling van v. Rongen eens.
en het is niet wat je wilt lezen, het is wat het is
In de gezondheidsraad zit geen medicus, wat je aanhaalt is iets anders

Je bent wel heel erg selectief in jouw antwoorden vind je ook niet?
Het TNO is toch geen kleine instantie en dat het RIVM (Rijksinstuut voor volksgezondheid en milieu) en GGD GHOR er ook bij betrokken zijn laat je gemakshalve ook maar even weg zo van er is niemand met medische kennis bij betrokken.
Hoe "kleur" je berichtgeving ... wow.

Het "Kennisplatform EMV en gezondheid" heeft zelf het aanhangsel "gezondheid" laten vallen.
Als denkt dat het niet gekker kan, moet je je daar eens in verdiepen.

Oh, het kennisplatform draagt anders nog steeds die naam hoor. 🤔

Dank alle mensen voor jullie reacties: we gaan ermee aan de gang. Ik hoop dat het niet wordt vervolgd 😉, maar laat het resultaat nog even weten!
Reputatie 2
@wjb Je bent wel heel selectief in jouw antwoorden. Als ik drie zaken noem reageer je daar niet op en ga je op eentje half in.
Er is niemand met medische kennis bij het Kennisplatform EMV. TNO zijn geen medici en de GGD stuurt een goede man maar hij (en zijn vervanger) zijn geen medicus en ontberen vereiste medische kennis.

Ik zal het wat preciezer zeggen: Er zit wel eens een man die je dan begroet met dat hij daar de enige medicus is en daar voegt hij dan aan toe dat hij slechts als toeschouwer aanwezig is en op persoonlijke titel.

Het "Kennisplatform EMV en gezondheid" heeft zelf het aanhangsel "gezondheid" laten vallen.
Als denkt dat het niet gekker kan, moet je je daar eens in verdiepen.

En dat klopt! Ze gebruiken het net zoals de wind waait. En als het niet helemaal goed geformuleerd is of iets inhoudelijks gevraagd werd ontbreekt de naam gezondheid in de naam. Kijk maar naar het logo wat je zelf weergaf. En daar is het woord gezondheid overal foetsie:



Het "kennisplatform" schermt met veel organisaties. Deels mogen ze hun visie geven over reeds ingenomen standpunten die niet meer gewijzigd worden. Deels worden ze alleen uitgenodigd als toehoorder en mogen ze zelfs helemaal niets zeggen. Daar is niet zo heel lang geleden nog een rel over geweest van misbruik van namen van organisaties en onterechte schermen met namen.

Onderzoek maar eens de info die ik je gaf.

Niet voor niets:
Als denkt dat het niet gekker kan, moet je je daar eens in verdiepen.
Reputatie 2
Dank alle mensen voor jullie reacties: we gaan ermee aan de gang. Ik hoop dat het niet wordt vervolgd 😉, maar laat het resultaat nog even weten!
Heel benieuwd naar het resultaat. Dat kan anderen ook weer helpen. succes.
Reputatie 7
Het "Kennisplatform EMV en gezondheid" heeft zelf het aanhangsel "gezondheid" laten vallen.
Als denkt dat het niet gekker kan, moet je je daar eens in verdiepen.
En dat klopt! Ze gebruiken het net zoals de wind waait.

Het "Kennisplatform EMV" draagt die verkorte naam als sinds haar oprichting in 2010.
Voluit is de naam van het kennisplatform altijd al (en nog steeds) "Kennisplatform Elektromagnetische Velden en Gezondheid".


Bron.

Wellicht is het goed om jouw kennis eens wat bij te spijkeren.
Reputatie 2
Wellicht is het goed om jouw kennis eens wat bij te spijkeren.
@wjb dat zal ik op jouw verzoek jouw kennis maar eens bijspijkeren. Hier zit meer achter dan je denkt. In het "kennisplatform" zijn vergaderingen geweest om het naamsdeel "gezondheid" te laten vallen; dat had niets met naampjes maar met inhoud (ontbrekende inhoud) te maken.
Reputatie 2
@wjb over suggestie. Het "Kennisplatform EMV" schermde met het ministerie van Volksgezondheid. De vraag hoe veel ze er zijn werd uiteindelijk beantwoord met dat het prettig zou zijn als min. Volksgezondheid meer betrokken was. Toen kwam het antwoord dat ze nog nooit geweest waren. De vraag welke rol ze zouden hebben als ze kwamen was geen, puur toehoren en geen enkele vraag mogen stellen en geen enkele opmerking mogen maken.
Ziedaar: Het klonk goed en leek op papier heel wat.
Reputatie 1
Mensen, mensen.. even terug naar de basis... Discussie over straling is onzinnig, het is inmiddels door zoveel organisaties onveilig bevonden. Zelfs het eerst sceptische WHO (world health organization) heeft na 4 jaar hun veilig oordeel gewijzigd. Dit na ontvangst van een onderzoeksrapport van enkele 100-den wetenschappers. Zij geven nu aan:
WHO vindt een oorzakelijk verband tussen straling en kanker aannemelijk en heeft straling in dezelfde categorie ingedeeld als lood, nikkel, DDT (insectenspray), chloroform…
en
Ruim 8000 wetenschappers uit 63 landen willen 5G tegenhouden: https://www.5gspaceappeal.org

Dus heel begrijpelijk @Mielnielsas dat je ongerust wordt van dit soort berichten. En fijn dat er bewuste KPN-gebruikers zijn op dit forum, die de vrager wél op de feiten wijst!

Jouw gasten en ook vooral jezelf en je eigen kinderen, WIFI bieden dat 100% veilig is, bestaat gewoon niet. WIFI is immers straling, dus zelfs met een ecowifirouter zou je altijd iéts straling houden. Het is wel meer in lijn met de mens eigen energie die we uitstralen. Mensen die gevoelig zijn voor straling, hebben echter NUL, NADA, NOPPES aan zo'n modem. Voor iedereen zoals waarschijnlijk jij en ik, die beter wil voorkomen dan genezen plús de voordelen van WIFI wil blijven gebruiken.. is de ecowifirouter de beste optie.

Ik weet niet of het mogelijk is om daarop een gastaccount/netwerk op in te stellen, maar dat kan je zelf navragen natuurlijk. "at your service" 🤗