Beantwoord

Gateway klapt er uit

  • 27 February 2021
  • 20 reacties
  • 126 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem als Marie destijds: de gateway klapt er telkens uit. Alles wat in dit forum item voorbijkomt heb ik al geprobeerd, maar mag niet baten.  De ‘wifi manager’ biedt ook geen soelaas, en ik heb geprobeerd wat instellingen van de netwerkadapter aan te passen (zonder resultaat). De problemen doen zich met name voor in de range van de experia box, als ik boven gebruik maak van mijn externder (TP Link) heb ik er geen last van. Kan iemand me helpen? (@Erwin_ )

admin: eigen topic aangemaakt

icon

Beste antwoord door Tjrd 19 March 2021, 09:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Mijn standaard gateway klapt er telkens uit, net als dat bij een eerder forum-item aan de orde was. (​https://forum.kpn.com/internet-9/wifi-verbinding-de-standaard-gateway-is-niet-beschikbaar-471114) Alles wat in dit forum-item voorbijkomt heb ik al geprobeerd, maar mag niet baten.  De ‘wifi manager’ biedt ook geen soelaas, en ik heb geprobeerd wat instellingen van de netwerkadapter aan te passen (zonder resultaat). De problemen doen zich met name voor in de range van de experia box, als ik boven gebruik maak van mijn externder (TP Link) heb ik er geen last van. Kan iemand me helpen?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Tjrd, welkom hier. 

Wat ontzettend irritant zeg. Deze melding krijg je dus alleen met de WiFi van het modem? Is dat op 1 apparaat of juist meerdere? Welke apparaten zijn dat? En helpt het als je het modem reset?

Hi @Bart_Z,

Ik heb het voornamelijk op mijn HP laptop, als ik in de range van de experia box zit. Als ik boven via mijn extender werk heeft dezelfde laptop nergens last van. En mijn Samsung telefoon lijkt ook soms te stoeien met de connectie als ik video's stream... 

Ik krijg overigens geen melding, de verbinding op mijn laptop wordt gewoon verbroken. Via probleem oplossing in Windows10 weet ik dat het aan de gateway ligt.

Reputatie 7
Badge +20

Je hebt geen mesh systeem. Want de TP link en Experia Box werken niet samen. Hebben de Extender en EB hetzelfde SSID? Dat die bijvoorbeeld op de Extender blijft hangen terwijl je in de range van de EB zit? Dat de apparaten dus niet goed overschakelen? 

Klopt dat de extender en de eb dezelfde ssid hebben, @Bart_Z  Maar mijn werk-laptop (ook hp) heeft daar geen moeite mee. Kan zo'n probleem zich dan op de ene laptop uiten en op de andere niet?

Reputatie 7
Badge +20

Daar lijkt het wel een beetje op. Als je de naam van een SSID eens wijzigt, gaat het dan beter?

@Bart_Z ik heb de ssid van de extender aangepast, maar helaas blijf ik problemen met de gateway houden. Is er een andere oplossing?

Reputatie 7
Badge +20

Dat is balen. Wat je nog eens kan doen is kijken naar de driver van jouw netwerkadapter. Kijken of je deze kan updaten. Mogelijk dat dat helpt. Ik vermoed namelijk wel dat het op het apparaat zit. 

Heb de check even gedaan: ik blijk de nieuwste driver al te hebben, updaten is niet mogelijk (en nodig)?

Ik twijfel trouwens of het wel aan de netwerkadapter ligt, aangezien het probleem zich niet voordoet als ik via de extender werk (met aangepaste ssid)?

Reputatie 7
Badge +20

Nee, misschien zelfs wel een downgrade van de driver dan. Maar wellicht geeft de extender ook problemen. Wat voor type TP Link heb je precies? Want als je daar vanalles op in kan stellen kan die ook wel eens de boosdoener zijn. 

 

 

Ik heb een AV600 van TP Link (v4). Heb er verder niets op ingesteld, gewoon plug-and-play. Nogmaals, op de extender zelf kan ik prima werken, probleem doet zich voor als ik in de range van, en dus op, de experia box werk.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben een beetje door mijn opties heen eigenlijk, wellicht toch het modem dat voor de problemen zorgt. Zou je jouw profiel eens willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, ga ik kijken of ik een nieuw modem bij je kan krijgen. 

Yes, zojuist gedaan.

Reputatie 7
Badge +20

Yes, bedankt. Ik heb toch het vermoeden dat het modem nog wel eens de boosdoener kan zijn. Wil ik toch graag uitsluiten. Zaterdag 13 maart tussen 0900-1330 uur komt iemand het modem omruilen. Ik ben benieuwd. 

Ik heb het gezien, inderdaad? Heb ik dit nu als oplossing gemarkeerd? Dat was nog niet de bedoeling, gaan we zaterdag pas zien... :blush: Laat het weten! Dank voor je hulp.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben heel benieuwd. In ieder geval graag gedaan.

Hi @Bart_Z ,

Voor het internet was een andere modem inderdaad de oplossing. Alleen heb ik nu problemen met m'n vaste telefonie en interactieve televisie. Ga van de regen in de drup, helaas... 

Reputatie 7
Badge +20

Wat ervaar je precies met de telefoon en de tv? Want heb je het nieuwe modem al een reset gegeven? Dat is vaak wel goed om mee te beginnen bij een nieuw modem. 

Het is geregeld, @Bart_Z! Na uren bellen met de helpdesk en 5 dagen zonder itv en telefoon heeft een monteur van jullie het voor me opgelost. Een andere v10 installeren bleek de oplossing. Wel jammer dat dat zo lang moet duren...

Reputatie 7
Badge +20

Dat begrijp ik heel goed. Is ook zeker balen, maar fijn dat het nu wel opgelost is. 

Mocht er nog weer eens iets zijn, dan zien wij graag weer een topic verschijnen.