Beantwoord

Gebeld door Servicedeal namens kpn

  • 8 November 2021
  • 15 reacties
  • 746 keer bekeken

Goedendag,

ik ben gebeld door Servicedeal namens kpn. Hebben jullie iets met deze firma?

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 10 November 2021, 11:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Alex1378 ,

Dat is mogelijk een callcenter dat belt in opdracht van KPN. Kijk uit wat ze jou aansmeren. Je kunt beter zelf alles op je gemak uitzoeken.  

Hoi @Alex1378 . Welkom op het forum.

We gebruiken inderdaad wel outbound bedrijven die namens ons een abonnement aanbieden. Als je dat niet vertrouwd en toch graag iets bij ons wilt afnemen kun je ook heel eenvoudig via de website aanvragen. 

Het vervelende is dat zij doen alsof je voor niets een upgrade krijgt van een beter modem. Ze maken zogezegd een gratis offerte. Maar dat snap ik. Dat de offerte gratis is. Maar de aanbieding niet vermoedelijk. 

Reputatie 2
Badge

Ik denk dat je dit soort dingen NOOIT per telefoon moet regelen, dit is heel onbetrouwbaar, je woorden worden ook nog eens verdraaid, en wordt je voor leugenaar gehouden, zoals hun dat uitkomt, op papier of email heb je altijd bewijs.

Ik ben vandaag ook door Service-Deal benaderd (024-2090532 en 024 2090525).

Ze wisten niets over mijn abonnement of hoe te upgraden, hadden duidelijk iets van de KVK site gehaald. 

Verkeerde naam ook.

Bijvragen hoe ze aan mijn gegevens kwamen schermden ze met de AGF (!!) wetgeving.

Vraag is aan KPN en/of de community; is service-deal outside een outbound bedrijf en te vertrouwen of is dit een scam. Ik zal de mail uploaden, waar ik uiteraard niet op in ben gegaan.

 

 

Ez3fbvKpHy.png

 

Voer een afbeelding beschrijving in

Geachte heer
van bos,

Bedankt voor uw bestelling van Kleinzakelijk Hussel internet. Hierbij sturen wij u met genoegen het overzicht van uw gewenste KPN-diensten.

Vervolgstappen
In de bijlage vindt u de overeenkomst en indien van toepassing een volmacht om uw huidige nummers te mogen porteren naar KPN. Wij willen u vragen om deze gegevens goed te controleren. Wilt u de bestelling wijzigen? Dan kunt u contact met ons opnemen

Klik hier om uw overeenkomst te bekijken en/of te accorderen.

 

Zodra u de overeenkomst heeft goedgekeurd is uw bestelling definitief. U ontvangt van ons een bevestiging. Wilt u afzien van de bestelling? Dan hoeft u niets te doen.

Hebt u nog vragen?
Bel dan 023 568 0010.

Met vriendelijke groet,
Service Deal outside
klantenservice@service-deal.nl
023 568 0010

Hoi @boschnl : Is die mail in overleg naar jou gestuurd? Hoe ging dat gesprek?

Ja deze mail is in overleg gestuurd.

Ze belden out of the blue met allerlei rare namen en vragen. Bij vragen van mijn kant slechte antwoorden. Echter de aanbieding was goed en ze verzekerden mij dat ze een authorized reseller van KPN zijn. Dit mocht ik navragen. Ik heb geen verdere persoonlijke gegevens gedeeld, alleen mijn mailadres.

Maar kent iemand bij KPN deze partij?

In ieder geval fijn dat er niet zomaar iets is opgestuurd zonder jouw instemming. Ik vermoed dat dit wel een partij is die voor ons potentiele klanten benaderd. Ik ga dit navragen. 

Gisteren gebeld door een nummer in Nijmegen. Call center medewerker wist niet dat ik al klant was. Bood aan wifi ‘van hogere kwaliteit en goedkoper’. Gezegd: prima, doe maar, ik zie het wel, maar waarom biedt KPN mij dit aan? Ze hebben mij niet nodig om het beter en goedkoper te maken. Antwoord: ik zou een nieuw contract moeten tekenen (ga ik niet doen). Vraag: willen jullie mij een zakelijk contract laten tekenen? Antwoord: onduidelijk gebrabbel over ‘kleinzakelijk maar toch particulier’. Vervolgens een verhaal over mensen met een wifi modem dat nog versie 5 is maar versie 6 is al beschikbaar. Ik antwoord dat ik al bij 12 zit, want ik heb KPN Box 12. Dat is geen wifi modem, volgens de call center medewerker. Daarna werd abrupt de verbinding verbroken.

Dit is ofwel een scam, ofwel KPN laat mensen klanten bellen zonder enige kennis van klanten en producten. In beide gevallen tamelijk ernstig.

@gjfransen Dat klinkt allemaal niet heel florissant.  Heeft die persoon ook gezegd vanuit welk bedrijf er gebeld werd? Was dit ook servicedeal? 

Nee Erwin, dat weet ik eigenlijk niet. Zo’n iemand introduceert zich als ‘bellend namens KPN’. En wat voor een deal het was, ik weet niet precies wat een service deal inhoudt. Hij stelde mij niets anders voor dan: betere kwaliteit en goedkoper. Dat was het.

KPN huurt bedrijven in die namens ons mogen bellen. Uiteraard krijgen die mensen instructies en een opleiding over het product wat ze gaan proberen te verkopen. 

Tevens hebben ze vaak de mogelijkheid om extra voordeel te geven.  

Nu kan iedereen wel roepen dat ze namens KPN bellen dus is het verstandig om even goed uit te vragen en vragen via welk bedrijf ze bellen. Vervolgens kun je via internet opzoeken of het bedrijf gelieerd is aan KPN.  Als ze écht een goede deal voor je hebben kun je met ze afspreken dat zwart op wit wilt hebben wat er mogelijk is. Dat kunnen ze dan mailen.  Als je het niet vertrouwd zou ik er nooit op ingaan. 

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Alex1378 . Welkom op het forum.

We gebruiken inderdaad wel outbound bedrijven die namens ons een abonnement aanbieden. Als je dat niet vertrouwd en toch graag iets bij ons wilt afnemen kun je ook heel eenvoudig via de website aanvragen. 

Veel  ‘outbound’ bedrijven gebruiken vaak agressieve verkoopmethoden. Het aanbod is een speciaal aanbod wat alleen die dag geldt.

KPN huurt bedrijven in die namens ons mogen bellen. Uiteraard krijgen die mensen instructies en een opleiding over het product wat ze gaan proberen te verkopen. 

Tevens hebben ze vaak de mogelijkheid om extra voordeel te geven.  

Een abonnement via de website of wijzigen kan natuurlijk ook. Of via de klantenservice maar om dan iets van extra voordeel te krijgen is het: kan niet, gaat niet, als we iedereen korting gaan geven, gaan we failliet. Dat valt best wel mee, wellicht krijgen de aandeelhouders minder dividend, al wordt dat natuurlijk niet uitgesproken.

Blijkbaar kan het dus wél maar krom is het. KPN huurt een bedrijf in (en die werken echt niet gratis) om abonnementen mét extra korting te verkopen. En dat abonnementen goedkoper kunnen, blijkt ook uit het feit dat wederverkopers dezelfde abonnementen (met dezelfde bruikleenapparatuur) goedkoper kunnen aanbieden.
 

KPN huurt bedrijven in die namens ons mogen bellen. Uiteraard krijgen die mensen instructies en een opleiding over het product wat ze gaan proberen te verkopen. 

Tevens hebben ze vaak de mogelijkheid om extra voordeel te geven.  

Nu kan iedereen wel roepen dat ze namens KPN bellen dus is het verstandig om even goed uit te vragen en vragen via welk bedrijf ze bellen. Vervolgens kun je via internet opzoeken of het bedrijf gelieerd is aan KPN.  Als ze écht een goede deal voor je hebben kun je met ze afspreken dat zwart op wit wilt hebben wat er mogelijk is. Dat kunnen ze dan mailen.  Als je het niet vertrouwd zou ik er nooit op ingaan. 

OK Erwin, dank voor jouw duidelijk antwoord. Ik heb zelf ruime ervaring in retail banking. Banken besteden van alles uit, maar klantcontact, dat nooit. En deze ervaring leert mij precies waarom niet. Er zitten verkeerde incentives in dit soort constructies, leidend uiteindelijk tot irritatie bij je belangrijkste asset: de klanten. Die zelf maar moeten uitvinden door welk bedrijf ze gebeld worden en of dat deugt en/of competent is. Ik begrijp het niet, maar goed, KPN maakt haar keuzes.