Beantwoord

Geen adapter tv-ontvanger en aansluitingen te weinig op de Experia Box V10a

• 21 december 2018
  • 3 reacties
  • 203 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Na vele jaren alleen een KPN mobile abbo te hebben gehad nu overgestapt naar KPN alles in 1. Fijn pakket ontvangen met de Experiabox v10 a en 2 tv ontvangers. Ik kom alleen 2 puntjes tegen welke wat problemen geven.

1. Nu merkte ik met het aansluiten van de 2de tv dat ik geen adapter voor deze tv ontvanger heb gekregen.
  2. T.o.v. mijn oude ziggo modem, moet ik nu mijn tv's aansluiten via de ethernet poort op de Experiabox. Alleen had ik op mijn ziggo modem 4 poorten vrij voor mijn Alarmsysteem, Philips Hue, slimme thermostaat en eventueel mijn MacBook als de wifi van ziggo weer eens uitviel (vandaar ook de overstap naar KPN). Tot mijn schrik zie ik maar 3 ethernet poorten op mijn nieuwe Experiabox v10a. Daarbij ben ik al 2 poorten kwijt voor de 2 tv ontvangers... Dus ik kom nu zwaar aansluitingen te kort welke ik op voorhand niet had zien aankomen.
Is er een mogelijkheid dat ik alsnog een adapter voor de tv ontvanger thuisgestuurd kan krijgen (of deze bij een KPN winkel kan halen) en betreffende vraag 2, kan ik iets krijgen dat ik de rest van mijn apparatuur kan aansluiten op de experiabox. Want met 1 vrije poort en 1 WAN poort welke ik niet kan gebruiken (las ik hier ergens op dit forum) kom ik niet heel ver.

Nu begrijp ik met de komende feestdagen dat dit niet meteen opgelost kan worden. Daar heb ik ook alle begrip voor. Dus ik hoor graag na de feestdagen (nieuwjaar) hoe we dit kunnen oplossen.

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank,

Dennie de Nijs
icon

Beste antwoord door Susan_ 24 december 2018, 10:46

Goedemorgen Dennie de Nijs, bedankt voor je bericht!

Goed dat je jouw vraag hier stelt, maar vreemd dat in ieder geval die adapter niet is meegekomen.. Ik zie dat deze inmiddels opgestuurd is! Daarnaast is het zo dat de nieuwe V10A inderdaad een poort minder heeft. Op het moment dat je hier niet genoeg aan hebt kunnen we een gratis switch opsturen! Dus ook die ga ik voor je aanvragen en ontvang je ook zo snel mogelijk (i.v.m. feestdagen kan dit iets langer duren dan normaal gesproken). Zodat je snel weer alles bekabeld kan gebruiken!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Badge
Bedankt voor de reactie en ondertussen is de adapter en de switch binnen gekomen. Mijn dank hiervoor! Alles werkt nu weer naar behoren!
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Dennie de Nijs, bedankt voor je bericht!

Goed dat je jouw vraag hier stelt, maar vreemd dat in ieder geval die adapter niet is meegekomen.. Ik zie dat deze inmiddels opgestuurd is! Daarnaast is het zo dat de nieuwe V10A inderdaad een poort minder heeft. Op het moment dat je hier niet genoeg aan hebt kunnen we een gratis switch opsturen! Dus ook die ga ik voor je aanvragen en ontvang je ook zo snel mogelijk (i.v.m. feestdagen kan dit iets langer duren dan normaal gesproken). Zodat je snel weer alles bekabeld kan gebruiken!
Reputatie 6
Badge +12
1- wat raar dat er geen adapter bij de itv ontvanger zit
een webcare medewerker kan je hier mee verder helpen
2- een switch kun je kopen bij elke elektro zaak
kpn leverde ze toen ook gratis maar weet niet of dat nu nog zo is
als jij 2 ontvangers hebt is het experiabox 2 tv ontvangers switch en vanaf de switch de rest
dan het je geen switch nodig met igmp snooping (simpele switch genoeg)
een simple gb switch is als je bv een van 5 poort koopt heb je 4 extra poorten
mocht je meer aan gaan sluiten haal een 8 of nog meer poort switch
zelf ben ik voorstander van het merk netgear voor switches
als je geen zorg wil hebben deze kun je ook itv en andere apparatuur gelijk op aan sluiten
link:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pos=1239.199951171875

Reageer