Geen ADSL(internet) synchronisatie

• 16 november 2014
  • 4 reacties
  • 1193 keer bekeken

Sinds 1 week valt de internetverbinding weg doordat er geen goede ADSL synchronisatie meer plaats vindt.

Er is niets aan de hardware/bekabeling veranderd sinds 4 jaar.

Specificatie:

• ISDN2 lijn
  • ADSL instap abonnement KPN/Hetnet
  • Router/Modem = FritzBox 7270
  • ATM instelling: VPI = 8 / VCI = 48
Analyse/akties tot nu toe:

• FritzBox 7270 laatste status Firmware
  • Alle kabelbverbindingen (NT1, splitter, FritzBox) gecontroleerd en vervangen.
Nb.

• Bij het terug plaatsen van mijn oude modem (FritzBox 7170) werkt de ADSL synchronisatie cq. internet wel!
  • Down-/Upload snelheid = 5440  / 768 Kb/s
  • Veronderstelling: het modem in de FritzBox 7270 is kapot?
  • Daarna vorige week een nieuwe FritzBox 7490 gekocht/geïnstalleerd --> WEER GÉÉN ADSL SYNCHRONISATIE
Wie kan mij helpen?

... Problemen met de lijn-kwaliteit?

... Doormeten lijn-kwaliteit?

... Andere modem instellingen?

4 reacties

Reputatie 3
Badge +3
Het kan zijn dat je DSL-lijninstellingen gereset zijn bij het upgraden naar een nieuwe firmware.

Wat in jouw geval erg belangrijk is: dat het modem op Annex B staat ingesteld(In NL de ISDN-lijn).

Dit kan ik in mijn FritzBox vinden door te klikken op Internet -> DSL Information -> Line settings.

Bij mij ziet dat er zo uit:

fritz-isdn.png

De Annex Settings moeten op Annex B staan om DSL-synchronisatie te krijgen met een ISDN lijn. Vergeet niet op het "Apply"-knopje te klikken nadat je Annex B hebt geselecteerd, anders voert je Fritz!Box de wijziging niet door.

Hopelijk kun je hier wat mee...

Bedankt voor je snelle reactie. Heb de Annex A+B instelling gezocht maar worden in mijn FritzBoxen NIET weergegeven (7170+7270+7490). De 7170 + 7270 zijn "Duitse apparaten", de 7490 komt uit Nederland. Zoverre ik weet wordt de Annex A+B instelling automatsch geselecteerd.

Ik heb zelf het verdacht dat er iets met de lijn kwaliteit aan de hand is, heb jaren lang zonder problemen kunnen werken, de laatste update op de 7270 is ook alweer even geleden, heeft volgens mij ook geen invloed. Wel viel me de vermindering van de maximale download sneldheid op, nu ca 5400 Kb/s en was eens ca 7000 Kb/s. Ik heb verder ook nog geprobeerd de DSL-ATM instellingen handmatig (VPI=8, VCI=48, PPPoE en PPPoA/VC-Mux) en automatisch in te stellen -> geen verschil.

Hieronder nog een paar screenshots van de nog werkende 7170:

https://

https://

Reputatie 2
Badge
Heb je de Annex A of de Annex B variant van de 7490?

De 7490("Internationale" versie) ondersteunt zowel Annex A als B en stelt volgens mij hier automatisch in (In het Webmenu is verder geen optie om dit te kiezen, idem dito bij de 7270 en 7170)

Reageer