Beantwoord

Geen connectie mogelijk via wifi kpn

  • 14 January 2020
  • 11 reacties
  • 1101 keer bekeken

Beste,

Geregeld ga ik een weekendje naar Vlissingen.  Maar in het hotel waar gratis wifi via kpn aangeboden wordt kan ik sinds enkele maanden geen connectie meer maken met tablet Medion waar ook McAfee virus beveiliging opstaat. Zie onderaan de foutboodschap die weergegeven wordt.  Normaal gezien kun je toch met een knop - toch doorgaan naar website - verder gaan, Maar die wordt niet weergegeven.

Indien mogelijk ook een antwoord sturen naar mijn mail aub.

Mvg.

Gilbert

De tekst die wordt weegegeven :

Je verbinding is niet privé

https:redirector.wifi.kpn.com

Cybercriminelen proberen mogelijk je gegevens van redirector.wifi.kpn.com te stelen ( bvb. Wachtwoorden, berichten of creditcardgegevens.

NET::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID

Geavanceerd.

Redirector.wifi.kpn.com gebruikt gewoonlijk versleuteling om je gegevens te beschermen.  Toen Google Chrome deze keer probeerde verbinding te maken met kpn.com, retourneerde de website ongewone en onjuiste inloggegevens.  Dit kan gebeuren als een aanvaller probeert zicht als kpn.com voor te doen of als een wifi.inlogscherm de verbinding heeft verbroken.  Je gegevens zijn steeds beveiligd omdat Google Chrome de verbinding heeft beëindigd voordat er gegevens konden worden uitgewisseld.

Je kunt kpn.com momenteel niet bezoeken, omdat de website HSTS gebruikt.  Netwerkfouten en aanvallen zijn doorgaans tijdelijk, dus deze pagina werkt later waarschijnlijk correct.

icon

Beste antwoord door Tycha 14 January 2020, 22:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +10

 

Als je McAfee even stop zet, wat gebeurd er dan? 
Heeft deze McAfee ook een firewall?

Ben nu op dit moment thuis.  Dus ik kan dit niet proberen.

Het is alleen in het hotel in Vlissingen dat ik dit probleem heb.

Ergens anders in de stad of in Zeeland, …. geen probleem met wifi.

Volgens mij heeft het niets met McAfee Mobile Security te maken.

 

Reputatie 7
Badge +11

Dit vond ik op Google https://kinsta.com/nl/blog/je-verbinding-is-niet-prive/

Hopelijk helpt het.

Bedankt Tycha.

Ik ga dit eens goed lezen en uitprinten.

En zodra ik nog eens in Vlissingen ben, ga ik het een en ander eens uitproberen.

Reputatie 7
Badge +11

Graag gedaan, en Suc6! @gtimmerm 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @gtimmerm. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je geen gebruik hebt kunnen maken van het wifi netwerk in het hotel. Is het wel gelukt om andere apparaten (smartphone of laptop) te verbinden met het wifi netwerk? Ik zie dat @Tycha  en @Anneke-Anna al een mogelijke oplossing hebben gegeven. Ik ben erg benieuwd of je het probleem kan verhelpen met hun antwoord. Laat je ons weten hoe het afloopt? 

Hou jullie op de hoogte.

Wat ik wel al kan zeggen is dat het met de laptop wel zonder problemen verloopt.
Startscherm/login ( free ) van hotel verschijnt en je kan onmiddellijk internet gebruiken.

Mvg

Gilbert

Wij hebben dit met ons Chromebook bij elk Fletcher hotel. Met onze gsm is er geen probleem, met de laptop ook niet, maar met een Chromebook kunnen wij nooit inloggen op de wifi van een Fletcher hotel. 
Je wordt namelijk doorgezet naar een online site waar je moet akkoord moet gaan met de voorwaarden, om dat te doen moet je eerst online zijn. En dat gaat dus niet omdat je chromebook niet online is. 

Vicieuze cirkel.

Reputatie 7
Badge +24

Wij hebben dit met ons Chromebook bij elk Fletcher hotel. Met onze gsm is er geen probleem, met de laptop ook niet, maar met een Chromebook kunnen wij nooit inloggen op de wifi van een Fletcher hotel. 
Je wordt namelijk doorgezet naar een online site waar je moet akkoord moet gaan met de voorwaarden, om dat te doen moet je eerst online zijn. En dat gaat dus niet omdat je chromebook niet online is. 

Vicieuze cirkel.

Raar. Ik kan zoiets ook maken / instellen op mijn accespoints van tp-link. Dat gasten eerst een webpagina te zien krijgen waarop ze een code in moeten voeren bijvoorbeeld. Daarna pas krijgen ze toegang tot internet. Erg gek dat chromebook dat niet ondersteund.

Je gaat gewoon naar eigenschappen (via tandwieltje) van de wifi verbinding en kiest dan voor vergeet dit netwerk (prullenbak). Bij opnieuw verbinden verschijnt opnieuw het inlogscherm. Bij pc of laptop dezelfde manier. (Rechter muisknop, dan niet onthouden)

Beetje late reactie op een topic van 2 jaar oud, is vast niet relevant meer.