Beantwoord

Geen diensten bij transitie van GPON naar XGS-PON

• 24 November 2021
  • 11 reacties
  • 126 keer bekeken

Vraag: Afgelopen mandag was de migratie van GPON (Nokia) naar XGS-PON (Genexis: GMC-TK01-XGS2110) geplant. Het nieuwe ONT was geplaatst en vanaf deze moment werkt niets meer, geen internet, tv of telefonie etc

Monteur probeerde het oude GPON (Nokia) terug te plaatsen maar de hielp ook niet. 

3 dagen verder en 12 x bellen KPN had nog steeds geen oplossing kunnen vinden.

Ideeën zijn welkom! Bedankt! 

icon

Beste antwoord door Erwin_ 25 November 2021, 12:13

Bekijk origineel

11 reacties

Hoi @jschindl . Welkom op het forum.

Wat een ellende als ik dit zo lees. Wat voor actie loopt er op dit moment? Kun je je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Ik kijk dan mee.

(dit is een forum en niet geschikt voor directe hulp. We zijn niet 24/7 bemand en antwoorden kunnen op zich laten wachten. Houdt daar wel rekening mee)

Bedankt Erwin_ voor u reactie. Mijn profiel heb ik aangevuld. 

Ik heb de puzzelstukjes even bij elkaar gelegd. De verkeerde XGSPON is geactiveerd.. Vanmiddag heeft een monteur in de centrale dat proberen te verhelpen.

Helaas is jouw eigen lijn nog niet geactiveerd en dat gaat ze dit weekend ook niet meer lukken. :-(

Reputatie 4
Badge +2

Ik heb de puzzelstukjes even bij elkaar gelegd. De verkeerde XGSPON is geactiveerd.. Vanmiddag heeft een monteur in de centrale dat proberen te verhelpen.

Helaas is jouw eigen lijn nog niet geactiveerd en dat gaat ze dit weekend ook niet meer lukken. :-(

Kan je dit nader verklaren @Erwin_ ?

Had deze klant op GPON (Nokia ONT) moeten blijven?

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @soundwork , @jschindl zal een snelheidsverhoging naar 1/1Gbit/s aangevraagd hebben en dan word je door KPN automatisch omgezet naar XGS-PON.

Eenzijdig terugzetten kan niet omdat beide systemen met verschillende lichtfrequenties werken.

Reputatie 4
Badge +2

Hallo @soundwork , @jschindl zal een snelheidsverhoging naar 1/1Gbit/s aangevraagd hebben en dan word je door KPN automatisch omgezet naar XGS-PON.

Eenzijdig terugzetten kan niet omdat beide systemen met verschillende lichtfrequenties werken.

Hi JanD, dat XGS-PON met andere lichtfrequenties werkt is mij bekend, maar ik maak op dat hij van GPON naar XGS-PON is omgezet. Die stap snap ik niet, waarom is deze klant überhaupt van GPON naar XGS-PON omgezet?

Reputatie 6
Badge +9

credits; @JanD 

Reputatie 4
Badge +2

credits; @JanD 

Of kan een 1 Gbps abonnement up- and down niet geleverd worden over een GPON verbinding?

Reputatie 7
Badge +20

credits; @JanD 

Of kan een 1 Gbps abonnement up- and down niet geleverd worden over een GPON verbinding?

Hallo @soundwork , dat is het maximum dat GPON aan kan.

Bestelt een klant de 1 Gigabitversie wordt het XGS PON om meteen toekomstbestendig te zijn. Een keus van KPN.

Goede avond, omdat ik een snelheidsverhoging naar 1/1Gbit/s had aangevraagd en gpon de maximale snelheid bereikt had word ik alvast voor de toekomst voorbereid. Interessante beslissing van KPN.   

Reputatie 7
Badge +20

Goede avond, omdat ik een snelheidsverhoging naar 1/1Gbit/s had aangevraagd en gpon de maximale snelheid bereikt had word ik alvast voor de toekomst voorbereid. Interessante beslissing van KPN.   

Hallo @jschindl , zo is het bij mij ook gegaan, de LAN-poort van de XGS-PON ONT heeft een 10Gigabit in-/uitgang:relaxed: , nu de rest van de apparatuur nog.

Reageer