Beantwoord

Geen DSL verbinding op de router.

  • 9 April 2021
  • 20 reacties
  • 512 keer bekeken

Hallo, ik probeer sind de 6. nApril een Internet verbinding te krijge via de KPN. Ik heb nu nog de Telekom, maar ik dacht de service van de telekom is beter…

Het Pakket was op tijd. Ik kon alles goed aansluiten. Ook op de router kon ik per wifi bewerken.

Maar geen DSL. Dus geen internet!

Het frapante is dat het gelukkig ook nog fuktionerende internet van de telekom nog prima funktioneert!

Hoe kan dat ? Niemand bij KPN kon tot nu toe verder helpen. Nadat ik het gesprek met tussendoor wachten duurde meer als 30 min. zonder resultaat. Ik werd door verbonden, na 20 min. wchten heb ik opgelegt. Na nu dus 4 Dagen nog steeds geen internet!

Hoe gaat dit verder?

Wanneer kan ik met iemand met verstand  van router en internet spreken?

 

Hopenlijk tot gauw!

 

MJdS

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 10 April 2021, 10:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Hoi @MJdS. Welkom op het forum.

Per welke datum zou jouw abonnement in moeten gaan? Ik wil graag even meekijken. Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?

(wat is trouwens Telekom?)

Hallo erwin,

 

sinds Dinsdag de 6. April zou ik een verbinding hebben. Ik bedoelde overigens T-online niet de Telekom!

 

 

Reputatie 7
Badge +11

Hallo erwin,

 

sinds Dinsdag de 6. April zou ik een verbinding hebben. Ik bedoelde overigens T-online niet de Telekom!

 

 

Bedoel je niet T-Mobile? 😅

 

Voor een omschakeling naar een KPN-verbinding moet er vaak een fysieke wijziging in het netwerk gebeuren omdat T-Mobile bij veel verbindingen eigen apparatuur in de centrale heeft staan. Deze zou dan omgezet moeten worden naar de KPN-apparatuur. Omdat T-Mobile in deze situatie de kabels in de grond tot aan de aansluiting in huis huurt mag KPN deze ook niet zomaar afkoppelen zonder akkoord/opdracht van  T-Mobile (dacht ik). Waarom dit niet gebeurd is weet ik niet, ik beschik helaas niet over de kennis en de middelen om zoiets uit te zoeken. Hopelijk kan een van mijn collega's je wel helpen😉

Hoi @MJdS . Bedankt voor het invullen van de gegevens. Een collega heeft geprobeerd een monteur in te plannen maar dat lukte niet. Vervolgens is er een berichtje naar een backoffice gestuurd met het verzoek om voor jou een monteur in te plannen. Dat zullen we moeten afwachten. Ik zie dat je een Duits nummer hebt. Daar kunnen wij niet op terugbellen. Ook zie ik een mobiel nummer dat eindigt op 244. Ben jij daar op te bereiken? 

Hallo Erwin,

ja ik heb een Duits nummer, helaas geen ander. Maar omdat de tijd nu toch erg kort wordt, Ik ben nog tot Maandag as. hier op dit adres, zal ik mijn buurman vragen of hij er is.

Als U mij meedeeld wanneer de monteur komt kan ik het telefonnummer van mijn buurman doorgeven!

Overigens moet de afspraak met de Monteur t/m donderdag de 16. April plaats vinden.

 

Ik hoop dat dit allemaal gaat lukken!

 

 

Ik heb daar zelf geen invloed op. Voorlopig ligt het verzoek bij een afdeling en die zullen het mobiele nummer dat eindigt op 244 gaan proberen.

Misschien is het raadzaam dat jij het nummer van jouw buurman (mobiel)  in je profiel zet en mij een seintje geeft. Dan zet ik dat nummer bij het ticket zodat de backoffice weet wie ze moeten bellen.

Hallo, ik had het nummer van mijn buurman er in gezet, het eindigt op 526.

@MJdS : wil je dat nummer in het opmerkingen veld van je profiel zetten? → https://forum.kpn.com/settings/profile

 

 

Ja heb ik gedaan!

Ik heb het nummer in het ticket gezet. 

Hallo Erwin, mooi,dan kunnen we de oplossing al gauw verwachten! Hoop ik!

Hallo Erwin,

meld zich de Monteur? Of moet ik nog iets ondernemen?

Groeten MJdS

Vreemd. Volgens de nieuwe gegevens is de order nu succesvol afgerond. Ben jij daar nog? Kun je kijken of er nu wél signaal binnenkomt op het modem?

Nee ik ben er niet meer, ik vraag mijn buurman of hij het kan aansluiten om te kijken of het funktioniert…

Ik meld me dan weer. Ik dacht eigenlijk dat er een monteur zou komen om te kijken waar het aan ligt!

 

Morgen komt een monteur!

Ik zie dat er vandaag een monteur geweest is. Werkt alles nu naar behoren?

ja iemand heeft de verbinding een gemaakt. Helaas waren alle vorinstelingen op de KPN router die al gemaakt had weg.

Als de verbinding zoals het af was gesproken op 6 April was gemaakt, was het allemaal een beetje makkijker geweest.  Nu zitten er Gasten in mijn huis die gekompliseerd wachtwoord in moeten geven en de App voor de Verwarming doet het ook nog niet. Heel vervelend allemaal!

Ik hoop toch zeer dat voor die 11 dagen dat mijn aansluiting het niet deed geen geld wordt verlangt!

Te bedenken dat ik voor een goede service naar de KPN gewisseld ben!

De facturatie gaat lopen op het moment dat de diensten gaan werken. Dus dat zou verder goed moeten gaan. Zo niet, laat het mij weten.

Ja dat doe ik! En waarom het een week later pas funktioneerd blijft een raadsel!?

Ik denk dat de order ergens is vastgelopen. Dat lijkt nu gelukkig hersteld.