Beantwoord

Geen factuur (e-mail) ontvangen

  • 13 September 2019
  • 44 reacties
  • 1008 keer bekeken

Heb deze maand geen e-mail-factuur ontvangen voor de vaste diensten. Zat (zit) er nog op te wachten (ivm m'n administratie), maar zie in mijn bankafschrijvingen ineens de afschrijving.

Zou graag de e-mail alsnog willen ontvangen. M'n admin is erop gebaseerd namelijk.
icon

Beste antwoord door PeterG 14 October 2019, 17:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

44 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Kan je niet even kijken in Mijn KPN?

Zit de mail niet in jouw spam-box?
Klopt. Nadat ik de afschrijving zag heb ik in MijnKPN gekeken. Daar staat ie wel. Maar dus geeneens een e-mail gehad.

Hij komt binnen op webmail van kpn. Gmail kopieert dat met POP.
In de Webmail staat niks (tot 5 sept. teruggekeken) en bij Gmail dus (!) ook niet.
Reputatie 7
Heb deze maand geen e-mail-factuur ontvangen voor de vaste diensten.
Dan ben jij blijkbaar toegevoegd aan de pilotgroep aan wie de factuur niet meer via mail verstuurd wordt. KPN inventariseert de reacties om te zien of ze wellicht de verzending van facturen via mail volledig kunnen stopzetten en je ze alleen zelf via mijnKPN kunt ophalen.

Dat is natuurlijk een domme pilot, wat ze zouden moeten doen is in mijnKPN een instelling opnemen of je een factuur per mail wilt ontvangen of niet.

Overigens heb ik ook de factuur voor september voor mijn vaste aansluiting niet per mail ontvangen.
Mijn moeder zit in die pilotgroep. En die krijgen tenminste nog een mail met de melding dat ie in MijnKPN klaarstaat en ze daar moeten kijken.

Helemaal mee eens.
Dat is natuurlijk een domme pilot


Nog een die geen e-mail heeft ontvangen.
Steeds meer bedrijven willen zich er steeds meer met een 'Jantje van Leiden' afmaken.
Eerst beginnen ze te zeuren om de stukken per e-mail te sturen i.p.v. per post, dat zou milieuvriendelijker zijn. Goedkoper voor zichzelf bedoelen ze, daar ik alles uitprint kost het mij extra papier en inkt.
Dus waar ik nog kan kiezen voor papier i.p.v. e-mail kies ik voor papier.
Nu beginnen ze al ze zeuren om het niet eens meer per e-mail te versturen, scheelt weer een administratieve handeling en is dus op termijn goedkoper.
Reputatie 7
Badge +28
Ik heb ook geen mail ontvangen deze maand.
Reputatie 7
Badge +30
Dit is gek! Jullie zijn niet de enige, zoals jullie al gezien hebben. Ik weet niet of het met de pilot die loopt te maken heeft, maar ik heb wel navraag gedaan. Jullie klantnummer en e-mailadres heb ik als voorbeeld doorgegeven. Ik hou jullie op de hoogte!
Mijn moeder zit in de pilot en die heeft gewoon de mail gehad om "voor de factuur in MijnKPN te kijken". Het bedrag staat niet eens in die mail.

Wij (...) hebben helemáál géén mail gehad m.b.t. de factuur.
Reputatie 7
Badge +30
Ja, dat had ik gelezen inderdaad. Misschien zijn ze nog iets anders aan het testen of is er per ongeluk iets fout gegaan. Ik wil in ieder geval nog niet uitsluiten dat het op één of andere manier met die pilot heeft te maken. Zodra ik een reactie krijg, laat ik het jullie weten.
Reputatie 7
Badge +28
Is dit nog steeds niet duidelijk?

Het is toch vreemd dat niemand deze maand een mail heeft ontvangen.
Reputatie 7
Badge +30
Nee, ik heb nog geen terugkoppeling gekregen! Ik heb 'm deze maand wel gewoon gekregen trouwens.
Hmm, dit mag wel duidelijk worden/zijn, om te voorkomen dat het volgende maand wéér fout gaat. Bij betroffen personen of meer.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb inmiddels bevestiging dat het bij de juiste collega's op het bureau ligt. Hopelijk is er snel meer duidelijkheid.
Reputatie 7
Badge +30
De collega's zien dat de facturatie er wel is, maar zien niet de bevestiging dat de mail de deur uit is gegaan. Ik heb nu een ticket aangemaakt met jullie gegevens als voorbeelden. Als het goed is, wordt dit snel opgepakt en hopelijk voor de volgende factuurperiode opgelost. Wordt vervolgd!
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Marcia_ is er al meer bekend? Het is zo te zien nog niet opgelost.
Het lijkt erop, dat ik nu ook slachtoffer (geworden) ben van dit verschijnsel. Eind augustus nog gewoon een mailtje met de factuur er in, maar nu dus helemaal niets. Ook geen mailtje met verwijzing naar MijnKPN. Daar staat de factuur al een paar dagen, dus ik heb die zelf maar opgehaald. De incasso opdracht op mijn bankrekening is er ook al.😑
Reputatie 7
Badge +30
Nog niets bekend inderdaad. Ik zie bij het betreffende ticket wel een melding van vandaag dat er 'extra expertise opgeschakeld' is. Dat lijkt erop dat het niet heel gemakkelijk te achterhalen en/of te verhelpen is. Ik hou jullie hier op de hoogte.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo iedereen! We zijn erachter waar 't hem in zat: er ging iets mis met e-mailadressen met een leesteken er in. @Noordzee ik begrijp alleen nog niet helemaal waarom het dan bij jou mis is gegaan. Maar goed: het wordt opgelost. Misschien dat jullie deze maand de factuur nog missen, maar de maand erop moet het goed gaan! Excuses voor het ongemak!
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt @Marcia_ , maar zoals ik in het andere topic ook al zei, mijn e-mailadres bevat al jaren een punt. Waarom ging het nu dan opeens mis in het facturatiesysteem?
Reputatie 7
Badge +30
Zoals ik in het andere topic net aangegeven heb ;-): het lag aan ons en niet aan jullie. Er is een wijziging in het betreffende systeem geweest, waar jullie eigenlijk niets van hadden hoeven merken. Helaas door deze uitval was dat toch het geval.
Reputatie 7
Badge +28
Marcia, ik ga het deze maand in de gaten houden.
Reputatie 7
Badge +30
Top! Laat het gerust weten als het niet goed gaat hoor. Het moet natuurlijk gewoon opgelost worden.
Reputatie 7
Ik heb de factuur voor de maand oktober gisteren gewoon weer in mijn mailbox mogen aantreffen. 🙂
Ah, de onderstreepte_spatie voor het @ in het hoofdadres. Wat ik overigens nooit publiek hebt gebruikt. Altijd een alias.
Reputatie 7
Ah, de onderstreepte_spatie voor het @ in het hoofdadres. Wat ik overigens nooit publiek hebt gebruikt. Altijd een alias.
Bij mij zou de oorzaak dan een gewone punt in het e-mailadres geweest zijn.
KPN is de enige die daar dus een punt van maakt bij het verzenden van facturen 😄 .