Vraag

Geen FTP-toegang op Antagonist.nl via KPN Experiabox en Flow FTP client

• 12 januari 2017
  • 6 reacties
  • 251 keer bekeken

Een raar geval: Ik gebruik al jaren de FTP client Flow (op de Mac), die overigens geweldig is maar niet meer wordt ondersteund. Bij hun kan ik dus niet terecht met bovenstaand probleem.

De fout bestaat alleen in bovenstaande combinatie, dus met KPN naar een FTP-server op antagonist.nl met de Flow FTP-client...

- Via Ziggo was / is het geen probleem maar sinds ik overgestapt ben op KPN krijg ik geen ftp-toegang meer.
- Met andere FTP-clients (FileZilla, Cyberduck) kom ik er wel in, zij het met allerlei certificaat-foutmeldingen.
- Met dezelfde client maar bij andere webhosts lukt het ook (oa. TransIP, Villa hosting, One.com)
- En op een andere locatie (dus een andere internetprovider) krijg ik prima verbinding met Antagonist sites

Flow heeft nauwelijks instellingen FTp of SFTP, poort, active of passive mode, transfer limit (1 t/m 15). Dat is het.

Iemand enig idee? Dank alvast!

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Heeft Flow ook een log of foutmelding?
Jep. Ik krijg nu "Disconnected from server" met tussen haakjes de foutmelding "CEConnection Error Domain error 2"

Overigens kreeg ik eerder dezelfde melding maar dan error6...

Helpt dat? Vast dank!
Reputatie 7
Badge +30
Wat voor foutmeldingen kreeg je met die andere clients? Want ik vermoed dat dat ook is waar Flow tegenaan loopt.

Over de foutcode nummers kan ik zo niets vinden en ik snap niet helemaal wat die nummers zouden kunnen betekenen.
Gebruik je bij alle clients dezelfde instellingen (ook dezelfde domeinnaam en niet bij de één het IP adres of een andere domeinnaam)?
Nope, allemaal dezelfde instellingen. De andere clients geven een fout aan "ongelidg certificaat" van Antagonist. Maar dat is denk ik het probleem niet.

Op mijn kantoor, waar ik nu ben, maak ik zonder probleem verbinding via Flow. De foutmeldingen van de andere clients zijn hier hetzelfde. Ofwel alles reageert hetzelfde, alleen Flow wil geen verbinding maken via KPN.
Reputatie 7
Badge +30
Die SSL errors zijn gewoon omdat Antagonist een Self Signed certificaat gebruikt. Hadden ze kunnen oplossen maar is geen ramp.

Ik dacht dus dat Antagonist jouw aansluiting misschien blokkeerde maar andere clients doen het wel goed.

Kan het nog iets met IPv6 zijn? Dat Flow dat een soort van ondersteunt maar dat Antagonist dan niet 100% geïmplementeerd heeft en andere FTP clients geen IPv6 ondersteunen?
Vraag bij je hoster even na of je niet toevallig met je IP op een black-list staat. Mogelijk moeten ze je IP White-listen zodat je toegang krijgt.

Reageer