Beantwoord

Geen gastnetwerk?

  • 22 November 2019
  • 22 reacties
  • 642 keer bekeken

Reputatie 1

Ik heb de laatste versie van de Experia Wifi’s: firmware Version:1.00.26v3. Daar zou een gastnetwerk optie in moeten zitten? Op mij Experia V10 had ik een gastnetwerk. Ik heb de Experia wifi’s volledig gereset en opnieuw geïnstalleerd. Echter heb geen gastnetwerk via Experia Wifi. Wanneer ik direct inlog op de Experia v10 zie ik wel het ‘oude’ gastnetwerk maar kan daar ook niets meer wijzigen. Uiteraard ook niet meer benaderbaar omdat de wifi van de Experia Wifi is uitgezet en ook niet meer kan worden aangezet.? Heeft iemand hetzelfde probleem of een mogelijke oplossing?

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 26 November 2019, 16:21

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 1

Wifi uitgezet op Experia V10, niet op het Experia Wifi bedoel ik :-) 

Reputatie 7

Helaas is alleen de Experia Box V10 (zonder a) voorzien van een gast netwerk.

Geen enkele andere Experia Box of wifi accesspoint van KPN kent een gast netwerk en er is dan ook geen oplossing anders dan de Experia Box en Experia WiFi's de deur uit te doen en voor eigen apparatuur te kiezen die dat wel ondersteunt.

Reputatie 1

Dank WJB. De update van de Experia Wifi zou echter een gastnetwerk optie bedien. MAar helaas… KPN weet het ook niet. Een volledig andere router heb ik al vaker geprobeerd (met al dan niet succes) Zit nu aan Netgear Orbi RBK50 te denken, Iemand ervaring? (ik heb een dead spot in ons appartement vanwege 2x 30cm beton/trappenhuis in het midden… :-) 

Reputatie 1

Maar mijn initiële vraag blijft: Geen gastnetwerk op de Experia Wifi firmware 1.00.26v3

 

Reputatie 7

Maar mijn initiële vraag blijft: Geen gastnetwerk op de Experia Wifi firmware 1.00.26v3

Klopt, geen gastnetwerk op de Experia WiFi.

Reputatie 7

Een volledig andere router heb ik al vaker geprobeerd (met al dan niet succes) Zit nu aan Netgear Orbi te denken, Iemand ervaring?

Lees het topic "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box" eens.

Reputatie 1

Maar mijn initiële vraag blijft: Geen gastnetwerk op de Experia Wifi firmware 1.00.26v3

Klopt, geen gastnetwerk op de Experia WiFi.

Ok thanks, WJB. Dan foutief bericht van KPN in de deze week verzonden mail blijkbaar :-) 

 

Reputatie 7

Maar mijn initiële vraag blijft: Geen gastnetwerk op de Experia Wifi firmware 1.00.26v3

Klopt, geen gastnetwerk op de Experia WiFi.

Ok thanks, WJB. Dan foutief bericht van KPN in de deze week verzonden mail blijkbaar :-) 

Plaats hier eens een screenshot van die vorige week verzonden mail.

Reputatie 1

Maar mijn initiële vraag blijft: Geen gastnetwerk op de Experia Wifi firmware 1.00.26v3

Klopt, geen gastnetwerk op de Experia WiFi.

Ok thanks, WJB. Dan foutief bericht van KPN in de deze week verzonden mail blijkbaar :-) 

Plaats hier eens een screenshot van die vorige week verzonden mail.

“Met deze nieuwe software update hebben we ook de KPN Thuis app verbeterd. Hierdoor kunt u nu een apart netwerk voor uw gasten maken. Ook kunt u makkelijk uw wifinaam en -wachtwoord wijzigen en de ledlampjes van uw Experia Wifi uitzetten.”

Reputatie 7
Badge +24

Afdeling Communicatie loopt een paar jaar voor op afdeling Softwareontwikkeling. Verder is er niets aan de hand :yum:

Reputatie 7

Kan je in de app dan überhaupt iets vinden waarmee dat gast netwerk zou kunnen instellen op de Experia WiFi's?

Reputatie 1

 

Reputatie 7

Ben ik wel benieuwd wat je te zien krijgt als je bovenaan voor Gstnetwerk kiest.

Reputatie 1

Niets. Je kan er niet op klikken.

Reputatie 1

Kan je in de app dan überhaupt iets vinden waarmee dat gast netwerk zou kunnen instellen op de Experia WiFi's?

Neen helaas helemaal niks :-)

 

Reputatie 1

Nee. Alleen het tabblad, die kan je echter niet eens openen. 

Reputatie 7

Dat lijkt dan echt weer software die de door de quality control procedures had moeten worden onderschept en teruggestuurd naar de ontwikkelaars.

Reputatie 1

Kan je in de app dan überhaupt iets vinden waarmee dat gast netwerk zou kunnen instellen op de Experia WiFi's?

Ja,  in de Nieuwste versie van de app

Reputatie 1

Kan je in de app dan überhaupt iets vinden waarmee dat gast netwerk zou kunnen instellen op de Experia WiFi's?

Neen helaas helemaal niks :-)

 

Ja Nieuwste versie

Reputatie 7
Badge +15

@JR61 Welkom op het forum. Ik heb intern even navraag gedaan en het lijkt er op dat je per abuis al informatie hebt ontvangen over de volgende release. Het staat op dit moment op de planning om een gastnetwerk te implementeren in de Experia wifi, ik kan alleen nog niet garanderen dat dit ook daadwerkelijk in de volgende firmware release meegenomen wordt. Excuses voor het te vroeg ontvangen van deze informatie. 

Reputatie 1

Hartelijk dank. Iets te vroeg gejuigt :-)

Reputatie 7
Badge +15

@JR61 Graag gedaan en inderdaad, ik hoop dat er bij de volgende update wel gejuicht mag worden!