Beantwoord

Geen glasvezel connectie na restart.

  • 24 September 2022
  • 15 reacties
  • 671 keer bekeken

Alles heeft maanden goed gewerkt. Nu heb ik de stekkerdoos verplaatst, dus is uit geweest, en werkt het internet niet meer. Heb al geprobeerd om de glasvezelbox 2 min uit te zetten, daarna 2 min modem uit... doet niks.

Wat raar is dat de rode WAN poort geen lampjes heeft branden. Terwijl de glasvezelbox wel een groen lampje bij Connection heeft...

 

Voor de goede orde: ja de rode kabel zit er in beide apparaten goed in.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 24 September 2022, 08:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Hoi @Ellard . Welkom op het forum.

Dat is merkwaardig. Even alles doorlopen →  Je glasvezelkastje heeft stroom? Welke lampjes branden daar nu op? (liefst met foto)

Uit dat kastje komt een rood netwerkkabeltje en die moet naar de WAN poort van je Experiabox.  Is dit kabeltje niet per ongeluk geknikt? Of zit er een stekkertje los?

Probeer desnoods even een ander ethernetkabeltje. 

Ik ben benieuwd of het nu weer werkt.

Hallo @Erwin_. Ik heb, tevergeefs, al een andere kabel geprobeerd. Bij deze ook de foto's 

 

Oepsie, ik wou je bericht liken en niet markeren als antwoord 😅

@Ellard Op de 2e foto zou ik je netwerkgegevens op de sticker even weghalen, het is wel een openbaar forum ! Via de 3 groene stipjes rechtsonder kun je je bericht nog aanpassen.

@HansaanZet thanks, is geüpdatet 

Heb je de Box12 ook een reset naar fabrieksinstellingen gegeven ? :

  • Met de resetknop
    Deze zit aan de achterkant in het gaatje naast de groene Phone poorten. Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 3-5 seconden in het gaatje tot het powerlampje rood gaat branden. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.

@HansaanZet Yes, dat heb ik al gedaan inderdaad. Helaas heeft dit geen effect.

De lampjes bij de WAN poort kunnen natuurlijk stuk zijn. U heeft wel internet via een ethernet kabel ? want de aansluitingen in de ethernet poorten zien er goed uit.

Heeft u soms aan de zijkant van de Box12 wifi uitgeschakeld ?

@HansaanZet hie weet ik of wifi aan of uit staat? Ik zie het netwerk wel in de lijst. Maar het geeft geen internetverbinding. Bekabeld doet hij het ook niet. Het lampje voor internet blijft groen knipperen 

Inmiddels weet ik dat de wan poort lampjes niet defect zijn. Ze branden tijdelijk bij het restarten van de modem. Er komt maandag een monteur langs. Natuurlijk moet dit weer in het weekend gebeuren..…

Lijkt gewoon een probleem te zijn met de NT.

Hopelijk lost de monteur het maandag op!

@Erwin_ dat hoop ik ook. Daar heb ik nu helaas niet zo veel aan 😂

Het  Pon kasje is defect heb ik ook gehad en ook bij iemand anders gezien deze ging bij mij ook stuk na de adaptor te verplaatsen.

had de zelfde verschijnselen.

Je moet eerst het power knopje uitzetten en dan de adaptor verplaatsen.

@Hoen Wat jij zegt klopt helemaal. Blijkbaar stopt het PON kastje met werken wanneer je de stroomkabel er uit trekt zonder hem eerst uit te zetten. Nadeel: KPN heeft, zo ver ik weer, mij dit nooit uitgelegd.

De monteur gaf aan dat hij die dag alleen al twee andere PON kastjes had vervangen voor dezelfde reden. 

Het is een beetje teleurstellend dat die apparaten technische-zelfmoord plegen. Ik durf dat ding gewoon niet meer aan te raken. 

Ja balen, bij mij ging de Pon net voor een F1 race defect

 

Ik ben bezig de KPN Pon te vervanger door een eigen XGS Pon deze past in mijn FritZbox 5590.