Beantwoord

Geen glasvezel in de meterkast - KPN Alles-in-een klant

  • 15 October 2019
  • 20 reacties
  • 498 keer bekeken

Hallo,

wij zijn 2 weeken geleden naar ons nieuwbouw huis verhuisd en zijn al een jaar of 3 of zo klant van KPN.

Helaas hebben wij tot nu nog geen glasvezel leiding in de meterkast (onze buren hebben het wel maar wonen hier al ietsje langer).

Ik zit sinds enkele weken met kpnnetwerk te bellen, maar zij kunnen mij nog helemaal geen antwoord op geven wanneer ons huis eindelijk wordt aangesloten.

We hebben wel een KPN Noodpakket ontvangen maar helaas kunnen wij daarmee geen televisie kijken (geen Digitenne bereik), hebben geen vaste telefoon lijn (kan ik mischien de SIP gegevens krijgen?) en de mobiele internet verbinding is ook niet zo geweldig…

Ik werk van thuis uit met groote data hoeveelheden en het is geen prettige ervaaring met deze noodvoorziening… toch moet ik de heele maand betrag voor het Alles-in-een abonnement betalen.

Kan KPN hier iets voor mij betekenen? Kunnen jullie dit bij KPNnetwerk.nl nagaan en is verder iets mogelijk? Ik was altijd gelukkig met de KPN diensten maar de lange wachttijd op de glasvezel aansluiting is wel best zuur :(

 

Met vriendelijke groet,

Tom

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 18 October 2019, 19:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoe hadden de vorige bewoners internet? Als er geen glasvezel is en dit moet vanuit de straat aangelegd worden, dan kan dat maanden duren voordat je aan de beurt ben. Het had ietwat handiger geweest om voor de koop van het huis je daar al in te verdiepen.

Hallo @tmallek , via onderstaande website kun je zien wat er (binnenkort) op jouw adres leverbaar is:

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

 

Reputatie 7

Hoe hadden de vorige bewoners internet?

Vorige bewoners ... bij een nieuwbouwwoning?

Reputatie 7
Badge +24

Hoe hadden de vorige bewoners internet?

Vorige bewoners ... bij een nieuwbouwwoning?

Ok 😂 daar ben ik overheen gelezen.

@Jan-D  dank je voor de link. Maar ik weet al dat glasvezel hier beschikbaar is. Ons huis is eentje uit een rij van 4 nieuwbouw huizen en ik ben de laatste zonder glasvezel. 

@Nick83 ik had de leiding al via mijnaansluiting in juli aangevraagd, en heb van kpnnetwerk.nl te horen gekregen, dat de leiding in week 35 geplaatst wordt. De week daarvoor zijn de andere nutsvoorzieningen geplaatst (en ook een leeg groen mantelbuis voor de glasvezel - welke tot nu toe nog steeds naar de hemel kijkt...). Dus ja in week 35 was er niemand geweest en sinds dien willen ze geen ander indicatie geven.

Helaas hebben wij tot nu nog geen glasvezel leiding in de meterkast (onze buren hebben het wel maar wonen hier al ietsje langer).

Mijn eerste gedachte, een praatje gaan maken met de buren om te vragen of daar voorlopig even mag inpluggen.

Hallo @tmallek , die link was om te kijken of op jouw specifieke woonadres glasvezel beschikbaar is, dus het het huizenblok.

Als jouw adres posititief is kun je dus gewoon een glasvezelabo nemen bij een provider.

 

Reputatie 7

Als jouw adres posititief is kun je dus gewoon een glasvezelabo nemen bij een provider.

Maar @tmallek heeft al een abonnement afgesloten en betaalt daar zelfs al voor. Het enige waar @tmallek nog op wacht is dat eindelijk die glasvezel eens aangelegd wordt.

Hoi @tmallek . Dat lijkt mij  een mateloos frustrerende situatie.

Ik begrijp dat er bij ons al een abonnement is? Je hebt je profiel ingevuld, zie ik. Maar ik kan niks vinden met de postcode+huisnummer die je hebt ingevuld.

Kun je daar nog eens naar kijken en mij een seintje geven, mochten de gegevens anders zijn? 

 

Dank je wel @Erwin_ 

Ja dat kan. Ik heb de verhuizing al begin september doorgegeven, maar doordat we nog geen aansluiting hebben, loopt het abonnement nog op de oude adres. Ik stuur je een privee bericht met de oude postcode en huisnummer.

 

Verder heb ik vandaag eindelijk een email van kpnnetwerk gekregen met een nieuwe indicatie (week 43 het civiele werk en week 44 onze huisaansluiting). Dus, ik ben benieuwt…

 

Ook heb ik de FTU van de verhuurder van onze oude woning meegekregen. Krijg ik een nieuwe of kan ik deze hier ook gebruiken als de glasvezel ligt? 

 

Groeten,

Tom

Reputatie 7
Badge +24

Die ftu hoort gewoon in uw oude woning te blijven. U krijgt een nieuwe.

Dank voor de gegevens, @tmallek . Dit is inderdaad een zaak waarbij de aannemer nog aan de slag moet en ik ben blij dat er in ieder geval nu een datum geprikt is.

Ik weet uit ervaring dat ik hier niks in kan bespoedigen en we zullen dat dus moeten afwachten. De FTU hoort eigenlijk in de woning te blijven. En je krijgt inderdaad een eigen kastje/aansluiting. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Zo niet, laat het weten!

Hallo, het gaat verder met de drama... Ik had 2 weeken geleden een email van KPN netwerk gekregen dat mijn aansluiting wordt gemaakt ( week 43 voor het civiele werk en 44 voor de huis aansluiting). In week 43 was er helemaal niemand en in week 44 kwamen er twee mannen van Volker Wessels Telecom die er meteen weer vertrokken (geen kabel - duh!).

KPN netwerk geeft mij weer geen informatie waarom het niet lukt. Ik ben super teleurgesteld en zit verder het hele bedrag van mijn alles in één pakket te betalen terwijl KPN alleen een noodpakket en een (in mijn geval niet werkende) Digitenne oplossing voor mij heeft.

Verder is mijn telefoon stuk gegaan en ik ben het sms bericht kwijt met de nummer van de KPN backoffice waar ik snel het noodpakket data konden opwaarderen. De KPN klantenservice ( heb al twee keer gebeld) wilde mij de sms niet nog een keer toesturen ("dat is geen optie meneer").

Hoe kan dat nou?! Ik had de nummer en de sms met de pincode al, waarom mag ik deze niet meer hebben?

 

Ik ben afhankelijk van de internet aansluiting! Ik kan niet maximaal 24 uur wachten tot dat ik verder kan werken als het data tegoed van het noodpakket op is! Het duurt trouwens niet echt 24 uur maar de laatste keer moest ik 5 uur wachten tot dat ik weer online was. En dat is erg vervelend als mijne klanten moeten wachten...

Graag jullie reactie.

Oei. Wat een gedoe op deze manier. Ik heb de vraag om die gegevens doorgespeeld naar de collega's die hier over gaan. 

Ik kan trouwens ook jouw data opwaarderen. Mocht het opraken wil ik je adviseren om dit maandag t/m donderdag te melden. Als je het op één van die dagen meldt kan het binnen een dag verwerkt worden. 's Weekends wordt er niet opgewaardeerd, vandaar dit advies.

Staat er nu wel een nieuwe plandatum voor de oplevering van je verbinding? 

Hi @Erwin_ 

Bedankt daarvoor. Ik had vanochtend al contact gehad met de KPN klantenservice voor het opwaarderen. Dus dat is al gelukt. 

Ook heb ik weer met KPN netwerk gebeld maar ze konden mij weer helemaal geen informatie geven. Ik snap dat gewoon niet. Er lijkt ergens een probleem te zijn, waarom de uitvoerder de aansluiting niet kan uitvoeren terwijl ze het al twee keer aangekondigd hebben… En KPNnetwerk geeft me ook geen feedback… Ik moet mijn baas iedere week uitleggen dat ik niet weet wanneer mijn verbinding komt en ik niet eens kan zeggen of het dit jaar nog gebeurt :(

Ai, ai. Als ik nu in de systemen kijk wordt er verwacht dat Reggefiber 15-11 de verbinding kan opleveren. Ik hoop oprecht dat het deze keer lukt. 

Dank je wel @Erwin_ 

 

De 15de is al weer geleden zonder dat iets gebeurde en ik zit verder zonder informatie van kpnnetwerk.nl

Ik snap gewoon niet, waroom hun mij helemaal geen informatie kunnen geven. Als ze geen informatie kunnen kregen van de onderaannemer bel hem dan maar op!

Lukt het nog dit jaar of zal het volgend jaar worden? Sinds ik de aanvraag heb geplaatst zijn al 5+ maanden verstreken :(

 

Ik ga hun verder lastig vallen...

Ik zie dat je een directe ingang hebt, @tmallek . Er is recentelijk een SMS gestuurd met de juiste pin die bij dat nummer hoort.

Ik vrees alleen dat ze jou niet veel kunnen vertellen. De laatste handeling die is gedaan is opnieuw aan de aannemer om een statusupdate gevraagd. Ik hoop dat daar snel antwoord op komt.

Excuses betekenen op deze manier ook weinig meer. Ik kan alleen maar zeggen dat ik dit ook érg lang vind duren.