Beantwoord

Geen glasvezel in flat, waarom niet?

  • 18 October 2019
  • 2 reacties
  • 1221 keer bekeken

Hoi allemaal,

 

Recent ben ik verhuist naar een flat die enkele jaren na 2000 is opgeleverd in een grote stad. Tot mijn verbazing is er hier geen glasvezel aansluiting. Nu vraag ik mij af waarom KPN niet hier alsnog glasvezel komt aanleggen, daar het hier vrij eenvoudig moet zijn te installeren. De huidige kabels van het DSL en ziggo netwerk komen van de meterkast onder mij naar binnen en gaan door naar de meterkast boven mij. Op deze manier zou het ook mogelijk moeten zijn om met relatief weinig moeite veel mensen van glasvezel te voorzien in tegenstelling tot een woonwijk met rijtjeshuizen waar er naar iedere voordeur gegraven moet worden. Er zal zelf helemaal niet gegraven moeten worden, namelijk oude kabel er uit, glasvezel erin, omhoog de flats, afsplitsen in iedere meterkast en klaar. Nu snap ik dat dit natuurlijk ook tijd en geld kost, maar waarom pakt KPN de verglazing van deze ‘makkelijke’ woningen niet eerst aan?

Iemand die hier iets over kan uitleggen?

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 22 October 2019, 13:20

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Omdat de meeste mensen bij Ziggo zullen zitten, daar hoogstwaarschijnlijk tevreden mee zijn en wellicht niet over zullen stappen op glas.

En er moet wel een kabel naar de flat gegraven worden hé...

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @GreenPenguin. Welkom op het KPN Forum! Ik kan mij voorstellen dat jij ook graag gebruik wilt maken van een glasvezel verbinding. Ik kan je helaas niet exact vertellen waarom er bij jouw nog geen glasvezelkabel ligt. Via de postcodecheck op deze website kan je bekijken of en wanneer we aan de slag gaan met een glasvezelnetwerk op jouw adres. Als je een antwoord wil op jouw vraag, dan kan je via dezelfde website in contact komen met KPN Netwerk NL. Kun je hier iets mee? Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.

Reageer