Beantwoord

Geen glasvezel - rood lampje

  • 7 January 2022
  • 26 reacties
  • 1401 keer bekeken

Sinds vandaag opeens geen internet meer. Van alles geprobeerd; maar ik vrees dat het niet goed is dat op het glasvezel kastje ‘alarm’ brand - ook na reset. Help!!!

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 8 January 2022, 11:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Hallo @MacMartinooo00 voor een snelle reactie even gratis bellen met 0800 0402.

Heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna herstart?

 

Hoi @MacMartinooo00 . Rood is niet goed inderdaad. De kans is groot dat het signaal niet meer binnenkomt.

Mocht de reset zoals @JanD  uitlegt, niet lukken. Kun je het beste bellen met 0800 0402.  

Mocht je toch via het forum geholpen willen worden, laat het weten.  Hou dan wel rekening met langere tijden tussen de antwoorden. We zijn niet 24/7 bemand. 

Ik ga het nogmaals proberen, 2 minuten.

 

Helaas, dat wordt bellen :(

Heb je nog iets van buren gehoord? Zijn er meer meldingen in je wijk? Wat zegt de storing checker?

https://www.kpn.com/service/storingen.htm

Helaas geen storingen bekend en de naaste buren hebben glasvezel van een andere provider (ook andere kabel)

Heb je nog contact gehad met de helpdesk? Mocht het niet lukken vul dan je profiel in dan kijk ik er morgenochtend naar.

 

Reputatie 5
Badge +6

 Mocht het alarm lampje branden dan zal het Glas/Pon lampje niet actief zijn. Meestal is het dan nodig om een monteur te ontvangen die dit verhelpt.

 

Reputatie 7
Badge +12

 

Maar heb je je profiel al aangevuld of gebeld met 0800-0402 om de storing door te geven? Hier moet namelijk een monteur van ons naartoe. 

@MacMartinooo00 . Ik zit hier nog tot 12:00. Als je je profiel invult regel ik het met je. Geef je mij een seintje mocht je dat willen?

Erwin, ik heb het aangevuld! Ik kan nu niet kijken wel type modem ik heb, maar voor deze storing is t niet relevant denk ik

Leuk je even gesproken te hebben. De monteur staat geboekt voor maandagmiddag.

Je gaf nog aan dat er die dag ook een verkeerspaal is neergezet. Laten we hopen dat er geen verband is tussen jouw storing en het plaatsen van die paal.

Laat je weten hoe het afloopt? Mocht mijn hulp nodig zijn, laat het weten. 

Dot is zelfs 2x het geval. 2 palen. Ik ben bang… dat dit er mee te maken heeft

Reputatie 7
Badge +12

Dot is zelfs 2x het geval. 2 palen. Ik ben bang… dat dit er mee te maken heeft

Ik acht de kans groot dat dit de boosdoener is. Laat dit ook weten aan de monteur die langs komt.

Hi Erwin, 

 

er is iemand langsgeweest, wat te vroeg waardoor alleen de kuds thuis waren, ze trachten nog te zeggen over de verkeersborden maar hij keek in de meterkast naar het kastje en zei: o ik zie het al. 
hij zou nog contact opnemen, maar ik heb het nog niet gehoord. We zijnndus in spanning. Met thuiswerken is t best lastig zonder wifi, ook al hebben we een dikke bundel nu :)
Kan jij iers zien in jullie systeem?

Zo te zien heeft de monteur de bon doorgezet naar KPNNetwerk. Die gaan jou bellen voor een afspraak. Het issue zit dus in het fysieke domein. Helaas zie ik nergens iets over die verkeersborden in de analyse van de monteur.  Jammer genoeg heb ik geen invloed op de planning van KPNNetwerk. 

Als jij morgenmiddag nog steeds niks gehoord hebt, kun je mij dan een seintje geven? 

 

Ok. Ik vind het op zich wel raar, dat we niet al eerder een terugkoppeling krijgen van de bevindingen. Dat de monteur bij het weggaan zegt: ik vind dit, dus doen we nu dit of dat. Dat vind ik meer de KPN manier, die juist altijd zo oplossend is.

Nu hebben we zoiets van : okee, en nu? 
Mijn zoon probeerde nog te vertellen over de verkeersborden, maar hij kon uit de reactie niet opmaken wat de KPN monteur daarmee heeft gedaan. Nou ja, ik wacht maar gedwee af ;) …
geen wifi, startapparaten, tv enzo is best van belang these days. 

Gekke vraag - nu ik er toch ben - ik heb heeeele oude DVS (zo heet het toch?) om via het stroomnet ethernet op een kamer te krijgen. Nu werkte dat 15 jaar prima, maar nu niet meer -veel storing. Ik zou dus graag een nieuwe versie van zo’n apparaat (ik heb er 3) proberen. Als lang KPN lid kon ik wifi punten met extra korting aanschaffen via een link. Weet jij, of er zo’n ink ook bestaat voor het vervangen van DVS apparaten?

Hallo @MacMartinooo00 , nee, die kun je via MijnKPN kopen of vinden in de webshop van KPN of in de lokale KPN winkel.

 

Reputatie 7
Badge +12

Heb je al iets gehoord? Het aansturen van NetwerkNL is helaas wel het enige wat de KPN Monteur hier had kunnen doen, wij hebben geen lasapparatuur om glasvezel te repareren. 

Nou, we wachten rustig af … gisteren is er een andere monteur geweest, die het volgens mij in eigen beheer zal gaan oplossen. ik begreep dat hij eerst een vergunning m het aanvragen, om te mogen kijken onder de grond, en dat hij eerst een kabelplan moet hebben om te zien waar de kabels ongeveer liggen. Dat zal de procedure zijn ;) Dus het is nog even behelpen tot dat alle documenten binnen zijn. 

Als die bundels opraken, geef me even een seintje, @MacMartinooo00 . Ik had graag meer voor je gedaan maar het ligt bij de aannemer/KPNnetwerk. Hopelijk krijgen ze het snel rond. 

Hi erwin, zou je weer svp databundels willen activeren? Zonder komen we met werk en online huiswerk niet de week door,… 

ik hoop dat ze deze week verder komen anders gaan we zelf wel graven om te kijken wat er aan de hand is :(

@MacMartinooo00 : ik heb op drie nummers een nieuwe bundel gezet. Staat me bij dat er nog een nummer is maar die kan ik zo snel niet vinden. Mocht daar ook een bundel op moeten, stuur me even een privébericht.

@MacMartinooo00  Klopt het dat ze gisteren de boel gerepareerd hebben?