Geen glasvezel signaal

• 2 juni 2015
  • 1 reactie
  • 597 keer bekeken

Na 2,5 jaar glasvezel gehad te hebben van ON wil ik overstappen naar KPN. Op 24 april aangevraagd en een bevestigingsmail gekregen dat het 27-5 zou ingaan. ON opgezegd per 25-5.

Nu had ik 26-5 nog steeds geen installatie pakket ontvangen en heb ik de klantenservice gebeld.

Tijdens dit gesprek met de klanten service is uiteraard excuses aangeboden en het fenomeen schijnt wel eens vaker voor te komen bij online aanvragen. Aangezien ik zonder TV zat zou de betreffende medewerker er prio aan geven. Een gratis monteur kon pas op de 17de maar door mijn werk kon ik pas de 24ste. Ik heb aangegeven dat ik het zelf wel kon aansluiten maar de medewerker heeft voor de zekerheid toch de afspraak erin gezet met de opmerking dat hij eenvoudig geannuleerd kon worden.

Zaterdag 30-5 werd het alles-in-een pakket al bezorgd. Ik heb alles gelijk aangesloten en de glasvezel aansluiting knipperde mooi groen in de meterkast dus ik heb het modem aangesloten. Toen het internet lampje rood brandde heb ik de klantenservice gebeld.

Tijdens dit gesprek met de klanten service heb ik eerst de situatie uitgelegd en weer excuses gekregen. Deze medewerker gaf aan dat het signaal niet actief was. Hij zou dit aanpassen en de volgende dag tussen 12:00 en 20:00 zou de wijziging worden doorgevoerd (wijzigingen worden elke dag tussen dit tijdstip doorgevoerd vertelde hij me).

Helaas de volgende dag nog steeds geen signaal waarop weer de klantenservice gebeld. Na uitleg situatie zei deze medewerker dat het signaal pas 24 juni actief zou worden en dat ze daar niks aan konden doen.

Ze snapte niet waarom haar collega gister anders uitgelegd had. Ook na aangeven dat 24 juni slechts een fictieve datum was die haar collega had laten staan voor het geval de monteur nodig zou zijn en dat de monteur en dus deze fictieve datum ook op 17 juni kon maakte niet uit. Ook dat alles al aangesloten was deed er niks aan af.

Vandaag Reggefiber gebeld en ze zijden dat ze slecht een bericht van KPN nodig hebben om het signaal actief te maken.

Samengevat, al een week geen internet/TV en onduidelijke hulp van KPN. Ik wil niet nog 3 weken zonder internet en TV. Heeft iemand hier nog een idee wat ik nog kan proberen? Er hoeft slecht 1 berichtje van KPN naar Reggefiber.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag Jeroen,

Wat een onfortuinlijke situatie!

Zeer vervelend om te lezen dat je al zo lang zonder internet en tv zit, en teleurstellend om te lezen dat de hulp van de klantenservice zo onduidelijk was.

Zou je me in een privébericht je postcode, huisnummer, de naam van de contractant, en je 06 nummer kunnen sturen? Dan kijk ik wat ik op dit moment voor je kan betekenen!

Met vriendelijke groet,

Koen

Reageer