Beantwoord

Geen gratis Chromecast bij upgraden abonnement

• 19 mei 2018
  • 11 reacties
  • 1390 keer bekeken

Reputatie 1
Gisteravond mijn internet geupgraded naar 100 MB. Op de homepage van KPN werd 6 maanden korting beloofd, en een gratis Chromecast. Op de ontvangen bevestiging stond alleen maar 3 maanden korting en geen Chromecast. Telefonisch contact gehad met helpdesk. Die zei dat de korting voor nieuwe klanten was en niet voor bestaande. Verteld dat ik was ingelogd op mijnkpn en mij nog steeds 6 maanden korting werd beloofd en een Chromecast. Helpdeskmedewerker kon niets voor mij doen. Dus vandaar deze vraag: mij is 6 maanden beloofd en een Chromekast, ik wil die dus gewoon ontvangen.

Admin: titel aangepast zodat je bericht beter is te vinden
icon

Beste antwoord door Bert L. 6 juni 2018, 09:21

Dag Rudy,

Wat vreemd dat jou een Chromecast is toegezegd bij een upgrade van je abonnement. Voor zover ik weet, is dit inderdaad een extra cadeau (op=op) wanneer je als nieuwe klant minimaal een internetverbinding bestelt. Niet bij een upgrade van je bestaande abonnement. Ik vrees dan ook dat ik je zal moeten teleurstellen. Een Chromecast wordt namelijk automatisch verzonden wanneer er een nieuw abonnement is besteld, en de Chromecasts nog op voorraad zijn. Ik kan niet handmatig één nasturen.

Burham,

Ik ben het niet geheel met je eens. Er wordt inderdaad veel beloofd maar weinig nagekomen (zowel aan de telefoon, als op internet als in de winkel van KPN).
Op de flyer wordt door KPN met geen woord gesproken dat het alleen om nieuwe klanten zou gaan welke in aanmerking zouden kunnen komen voor een Google Chromecast. Ook op het bestelportaal van KPN is deze bij bestaande klanten welke iets anders willen naarst de gratis monteur gewoon zichtbaar en beloofd !! Ook de beroemde kleine lettertjes geven hierover geen duidelijkheid. Maar wat is nu nieuwe klant. Je bent toch ook nieuwe klant als je je losse abonnement vaste telefonie en losse abonnement internet naar 1 nieuw abonnement via glasvezel (je hebt immers een nieuw contract welke je 12 maanden dient uit te zitten). Het nazenden van de Chromocast is géén item, je zal ze zo vanuit de winkel kunnen meegeven, ze hangen daar immers in grote aantallen. Even nieuwtje de actie is verlengd van eind mei tot eind juni !!
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Ik hoop voor je dat je hem krijgt maar ik ben bang van niet 😞 bij Ziggo hebben ze ook een actie met een gratis Ajax shirt, geldt alleen voor nieuwe abonnees. Klanten die verlengen krijgen een X aantal als bedrag om hem zelf te kopen.

Zo voeren Ziggo en KPN keer op keer acties uit voor nieuwe abonnees om ze te trekken.
Reputatie 7
bij Ziggo hebben ze ook een actie met een gratis Ajax shirt, geldt alleen voor nieuwe abonnees.Au, blij dat ik geen Ziggo abonnement ga afsluiten, een Ajax shirt ... als ze me die durven te geven dan zou ik dat als reden gebruiken om per direct het contract te ontbinden. Dat geldt overigens ook als het een shirt van Feyenoord, PSV, FC Groningen of welke andere voetbalclub dan ook zou zijn.
Fc Groningen toch niet? 😉
Reputatie 5
Badge +11
Dag Rudy,

Wat vreemd dat jou een Chromecast is toegezegd bij een upgrade van je abonnement. Voor zover ik weet, is dit inderdaad een extra cadeau (op=op) wanneer je als nieuwe klant minimaal een internetverbinding bestelt. Niet bij een upgrade van je bestaande abonnement. Ik vrees dan ook dat ik je zal moeten teleurstellen. Een Chromecast wordt namelijk automatisch verzonden wanneer er een nieuw abonnement is besteld, en de Chromecasts nog op voorraad zijn. Ik kan niet handmatig één nasturen.

Dag Rudy,

Burham,

Ik ben het niet geheel met je eens. Er wordt inderdaad veel beloofd maar weinig nagekomen (zowel aan de telefoon, als op internet als in de winkel van KPN).
Op de flyer wordt door KPN met geen woord gesproken dat het alleen om nieuwe klanten zou gaan welke in aanmerking zouden kunnen komen voor een Google Chromecast. Ook op het bestelportaal van KPN is deze bij bestaande klanten welke iets anders willen naarst de gratis monteur gewoon zichtbaar en beloofd !! Ook de beroemde kleine lettertjes geven hierover geen duidelijkheid. Maar wat is nu nieuwe klant. Je bent toch ook nieuwe klant als je je losse abonnement vaste telefonie en losse abonnement internet naar 1 nieuw abonnement via glasvezel (je hebt immers een nieuw contract welke je 12 maanden dient uit te zitten). Het nazenden van de Chromocast is géén item, je zal ze zo vanuit de winkel kunnen meegeven, ze hangen daar immers in grote aantallen. Even nieuwtje de actie is verlengd van eind mei tot eind juni !!
Reputatie 7
Badge +30
Als dit op de flyer staat (zonder uitzonderingen die van toepassing zijn) en die iemand heeft aangezet tot het afnemen van een abonnement en hij/zij daarbij geen Chromecast kreeg dan heb je best wel een kans om gelijk te krijgen.
Ik zou dan wel eerst even schriftelijk (aangetekend) een klacht indienen en daarna de geschillencommissie opzoeken.
Reputatie 7
Badge +17
Goedenavond Bert L.

Helaas kan ik hier niets anders van maken. Wanneer je een nieuw abonnement besteld tussen 17 mei en 30 juni krijg je bij het installatiepakket een gratis Chromecast als introductiekorting .

Voor onze bestaande klanten met meerdere KPN abonnementen hebben we doorlopend gratis extra's in de vorm van KPN Compleet .
Goedenavond Bert L.

Helaas kan ik hier niets anders van maken. Wanneer je een nieuw abonnement besteld tussen 17 mei en 30 juni krijg je bij het installatiepakket een gratis Chromecast als introductiekorting .

Voor onze bestaande klanten met meerdere KPN abonnementen hebben we doorlopend gratis extra's in de vorm van KPN Compleet .

Vikash,

Ik heb het van alle kanten nog eens ge- en belezen/bekeken en bezien, maar blijf het helaas met jou en KPN grondig oneens.
Als er flyers in de huis aan huis reclame worden bezorgd en er staat niet duidelijk in vermeld dat de actie met de Google Chromecast alleen voor nieuwe klanten geldt is het toch wel, sorry dat ik het zo moet verwoorden, misleidend. Dan had er een sterretje bij de afbeelding van de Chromecast moeten staan met een verwijzing richting "alleen voor nieuwe klanten"". En niet zoals op de voorkant van de flyer staat "glasvezel voor iedereen". Ook over het begrip nieuwe klant kan je ook nog wel een boom opzetten. Als je over stapt van een vaste lijn en internet naar glasvezel, ben je nieuwe klant bij jullie m.b.t. glasvezel!! Je hebt immers dezelfde contractuele voorwaarden en je dient te tekenen voor minimaal 12 maanden. Ook betaal je dezelfde prijzen als een nieuwe klant, de eerste 3 maanden €. 29,00 en daarna iets van in de €. 40,00. Dus je kan wel verwijzen naar de aantrekkelijke aanbiedingen via KPN-Compleet, maar dat zijn uiteindelijk dezelfde bedragen die een overstapper van een andere aanbieder naar jullie gaat betalen.

Jou collega bij het klantencontactcentrum vertelde mij dat ze plat werden gebeld over voornoemde actie door bestaande klanten. Over de vraag over opheldering inzake hoe en wat wordt door hen behoorlijk geiriteerd gereageerd. Hier wordt dan constant verscholen achter de afdeling marketing !! Zoals ik nog weet vanuit de studieboeken is marketing niet alleen klanten werven, maar ook voornamelijk behouden toch?
Als er zoveel onduidelijkheid is, pas dan de aanbieding aan, wees duidelijker en eerlijk of stop er mee !! Vanmorgen nog de aanbieding gehoord op de radio, maar de rookwolken omtrent de aanbieding zijn en blijven bestaan. Ook een medewerker van de KPN-winkel met de flyer geconfronteerd, deze zei letterlijk: "u hebt een punt". ""Als ik de flyer zo lees hebt u helemaal gelijk, maar ik werk bij KPN en mag u daardoor géén gelijk geven". Hoe zout kan je het dan krijgen. Als ik deze actie zou aanmelden bij de reclamecode commissie, betwijfel ik of jullie in het gelijk zullen worden gesteld, mede gelet eerdere uitspraken in soortgelijke zaken bij andere bedrijven.
Reputatie 7
Badge +17
Goedemorgen Bert L.

Ik vind het erg vervelend dat er onduidelijkheid is over deze actiekorting en zal je meer informatie geven over de actievoorwaarden

Van 17 mei t/m 30 juni (verlengd op 30 mei) geven we als extra actie een Google Chromecast weg bij een bestelling van Internet of Internet en TV. Klanten worden vanaf 17 mei geïnformeerd over deze actie via de radio, websitevermeldingen, huis-aan-huisbladen en persoonlijke folders.

De actie is alleen geldig voor:
•Nieuwe klanten die een Internet of Internet en TV abonnement aansluiten
•Mobiele klanten die een Internet of Internet en TV-abonnement willen aansluiten

De actie geldt niet voor:
•Klanten die al internet of internet en TV afnemen van KPN
•KleinZakelijke klanten
•Klanten die van pakket veranderen

Ik zou graag een uitzondering voor je willen maken maar helaas heb ik of een andere collega van de klantenservice hier geen enkel invloed op.
Goedemorgen Bert L.

Ik vind het erg vervelend dat er onduidelijkheid is over deze actiekorting en zal je meer informatie geven over de actievoorwaarden

Van 17 mei t/m 30 juni (verlengd op 30 mei) geven we als extra actie een Google Chromecast weg bij een bestelling van Internet of Internet en TV. Klanten worden vanaf 17 mei geïnformeerd over deze actie via de radio, websitevermeldingen, huis-aan-huisbladen en persoonlijke folders.

De actie is alleen geldig voor:
•Nieuwe klanten die een Internet of Internet en TV abonnement aansluiten
•Mobiele klanten die een Internet of Internet en TV-abonnement willen aansluiten

De actie geldt niet voor:
•Klanten die al internet of internet en TV afnemen van KPN
•KleinZakelijke klanten
•Klanten die van pakket veranderen

Ik zou graag een uitzondering voor je willen maken maar helaas heb ik of een andere collega van de klantenservice hier geen enkel invloed op.

Vikash,

Inderdaad nu duidelijk verhaal en géén speld tussen te krijgen. Zulke communicatie had ook eigenlijk eerder gemoeten op internet, aan de telefoon, in de winkel en op de flyer.

Wel is mij nu opgevallen dat KPN behoorlijk aan het muteren is qua teksten op internet. Teksten worden aanpast m.b.t. de actie en extra blokken in het bestelportaal (welke er eerder nooit hebben gestaan) . Ziet er nu geheel anders uit dan mijn eerdere printscreens vanuit de KPN-omgeving. Tussen gelijk hebben en gelijk krijgen zit bij KPN helaas een wereld van verschil !!
Reputatie 7
Badge +17
Ik vind het erg vervelend dat de communicatie eerder niet duidelijk was. Ik had je graag verder geholpen maar zoals ik al eerder aangaf is dat niet mogelijk. Dit is een introductie-aanbieding voor alleen nieuwe klanten en dat is het altijd ook al geweest. Ik durf je niet te zeggen wat en hoe er precies in de communicatie is gewijzigd, maar deze actie is echt specifiek voor nieuwe klanten.

Natuurlijk hebben we ook acties voor onze trouwe klanten. Denk bijvoorbeeld aan de Eindejaarsactie (Gratis extra MB's en Gratis e-books downloaden), Valentijnsdag(gratis films), Moederdag (gratis films) en straks op Vaderdag zullen we wegens het succes van Valentijnsdag en Moederdag gratis opnieuw films weggeven aan bestaande klanten. Er zijn 5 films uitgekozen die je van 15 tot en met 30 juni helemaal gratis kan bekijken via de Interactieve TV.

Reageer