Beantwoord

Geen informatie bij aansluit-fiasco

  • 2 May 2021
  • 3 reacties
  • 65 keer bekeken

Bij de overstap van T-Mobile naar KPN zijn er een aantal dingen mis gegaan; sinds 1 pril heb ik geen mobiele dekking, zelfs mijn mobiele nummer kennen ze niet meer en het tijdelijke nummer werkt ook niet. Mijn huistelefoonnummer is gewijzigd terwijl ik het wilde behouden. De modem en tv-kastje van T-Mobile heb ik reeds teruggestuurd en ontvang van KPN geen modem + kastje waar ik recht op heb. Nu heb ik voor mei  betaald maar kan dus alleen via de wifi thuis bereikbaar zijn. Ik heb een nwe Iphone 12 en daar mankeert niets aan. Een aantal keren met KPN gebeld en er is mij beloofd dat ik binnen twee werkdagen zou worden geinformeerd, net als een aantal andere keren.  Het toppunt vond ik het bezoek aan de KPN-winkel, waar na een blik op het scherm binnen 1 minuut werd gezegd dat hij niets kon doen...dus…  "Het is in onderzoek", werd er gezegd bij  de laatste keren kontakt met de klantenservice. Dus nu nog langer wachten? Een dag? Een week? Graag een update KPN!

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 10 May 2021, 15:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op ons forum, @Brammert1961. Het spijt me om te lezen dat jouw overstap van T-Mobile naar KPN zo moeizaam verloopt. Dat is niet wat je van ons mag verwachten. Ik kan niets beloven, maar ik kijk graag of ik hierin iets voor je kan betekenen, want ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten waar je aan toe bent. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?

Welkom op ons forum, @Brammert1961. Het spijt me om te lezen dat jouw overstap van T-Mobile naar KPN zo moeizaam verloopt. Dat is niet wat je van ons mag verwachten. Ik kan niets beloven, maar ik kijk graag of ik hierin iets voor je kan betekenen, want ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten waar je aan toe bent. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?

profiel is ingevuld. Met vriendelijke groet.

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor het invullen van jouw profiel. Ik begrijp uit jouw eerste bericht dat er tijdens de overstap van T-Mobile naar KPN één en ander is fout gegaan. Ik heb dit verder onderzocht.

Je geeft aan dat je jouw vaste telefoonnummer had willen behouden, maar dat je nu een nieuw telefoonnummer hebt gekregen. In de bevestiging die je op 15 februari van ons hebt ontvangen, zie ik echter geen nummerbehoud terug. In de e-mail met meer informatie over jouw bestelling staat ook dat je een nieuw nummer krijgt. Ik zie dat mijn collega van de winkel geprobeerd heeft om dit te herstellen. Er is een extra telefoonnummer aangevraagd met nummerbehoud, met het idee dat we dan later het nieuwe nummer weer kunnen verwijderen. Volgens de e-mail die op 3 mei is verstuurd, zou het tweede (te behouden) telefoonnummer actief moeten zijn. Deze wordt verstuurd over Phone2 op de Experia Box. Kan je dit controleren?

Je geeft in jouw bericht ook aan dat je geen modem en tv-kastje hebt ontvangen, terwijl je hier wel recht op hebt. Hoe bedoel je dit precies? Je geeft aan namelijk wel verbinding via wifi te hebben, dus als het goed is heb je dan een modem (de Experia Box). Dat je geen tv-ontvanger hebt, klopt. Volgens mijn gegevens heb je namelijk Hussel Internet 50 Mbit/s met een vast telefoonnummer. In dit abonnement zit geen televisie opgenomen. In de opmerkingen onder jouw profiel geef je aan dat je jouw abonnement omgezet zou hebben naar een 1-jarig abonnement. Hierover kan ik helaas niets terugvinden. Mocht je dit nog steeds willen en hierbij ook televisie willen afsluiten, dan raad ik je aan telefonisch contact met ons op te nemen. We zijn bereikbaar op het gratis telefoonnummer 0800 0402. Mijn collega helpt je graag bij het afsluiten van een nieuw contract (inclusief televisie).

Dan geef je ook nog aan dat je problemen met jouw mobiele abonnement ervaart. Op 12 februari is bij ons de aanvraag voor een nieuw mobiel abonnement inclusief nummerbehoud binnengekomen. Jouw mobiele nummer wordt op 14 mei overgenomen door KPN. Tot die tijd kun je gebruik maken van jouw T-Mobile simkaart. Als je nu al niet meer bereikbaar bent, dan raad ik je aan contact met T-Mobile op te nemen. Tot 14 mei is T-Mobile namelijk verantwoordelijk voor het gebruik van jouw mobiele diensten. Vanaf 14 mei kan je jouw KPN simkaart in gebruik nemen met jouw te behouden nummer.

Hopelijk heb ik je zo meer duidelijkheid kunnen geven.