Beantwoord

Geen internet

  • 10 April 2019
  • 7 reacties
  • 296 keer bekeken

Sinds vanmorgen heb ik geen internet in huis. Zowel bedraad als wifi werken niet. Ik heb mijn Experia V9 box bekeken; alle lampjes branden groen, zoals het hoort, geen knipperende lampjes. Ook bij mijn glasvezelmodem brandt alles groen. Beide apparaten heb ik gereset (stekker er 2 minuten uit), maar zonder resultaat. Alles gaat na opstarten weer netjes op groen. Als ik mijn netwerk zoek, vind ik hem ook meteen, ogenschijnlijk met volledig bereik, maar hij kan desondanks geen verbinding maken. Ik heb het netwerk al eens verwijderd en opnieuw aangemeld, geen resultaat. Erg frustrerend!

De afgelopen dagen, tot aan gisteravond laat, heb ik geen enkel probleem gehad met internet. Vaste telefoon werkt wel naar behoren.

Wat kan er aan de hand zijn?
icon

Beste antwoord door DMLLR 13 April 2019, 18:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @DMLLR ,
je zou je modem eens een fabrieksreset kunnengeven door het resetknopje met een paperclip bijv. zolang ingedrukt te houden totdat de lampjes gaan knipperen, dan weer loslaten.
Geeft dit verbetering.
Alleen even van de stroom halen geeft niet voldoende effect, een fabrieksreset kan wel beter effect geven.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @DMLLR, welkom! Ik heb je lijn even doorgemeten en er lijkt inderdaad iets niet helemaal in orde. Wil je de bekabeling tussen de Experiabox en het glasvezelmodem eens controleren? Zit alles nog goed en stevig vast? Daarnaast ben ik ook benieuwd of een reset van de V9 helpt. Ik hoor het graag van je?
Bekabeling heb ik gecontroleerd en zelfs volledigheidshalve vervangen. Geen effect. Ook heb ik het glasvezelmodem gereset (stroom er korte tijd af) en de Experia gereset. Ook geen effect. Ik heb inmiddels maar een monteur besteld. Ik kom er zelf niet uit.
Reputatie 7
Badge +30
Dan was je sneller dan ik! Dat was ook mijn volgende optie geweest. Mocht er uiteindelijk toch nog iets van mij nodig zijn, laat je het me weten?
Reputatie 7
Badge +30
Is de monteur geweest? Werkt alles nu weer naar behoren?
Er bleek toch iets niet goed met een van de verbindingskabeltjes. Deze is vervangen en nu werkt het weer. Hij was zo klaar. Hiermee is het wel het duurste netwerkkabeltje ever!😬
Reputatie 7
Badge +30
Och ik zie het! Maar goed dat alles weer werkt!😅