Beantwoord

Geen internet en geen service

  • 4 March 2019
  • 24 reacties
  • 258 keer bekeken

Wij hebben al jaren last van slecht internet. Oplossing was 4 G buitengebied. Ook zeer slecht overigens. 1 Mei 18 vorig jaar heeft de gemeente onze straatnaam gewijzigd. En dat is heel erg moeilijk voor de KPN. Steeds wordt het naar ons oude adres gezet. En nu vrijdag voor de zoveelste keer geen internet. Gelijk gebeld, maar in het weekend werken ze niet. Het was 15.00 uur in de middag ik werk dan thuis en mijn vrouw is ZZPér en moet in het weekend ook thuiswerken. Vanaf 17-12- 18 worden we keer op keer uit de kast getrokken. De monteur trekt dan de stekker eruit omdat deze denkt dat er niets op deze postcode adres zit. Maar daar zitten wij op met ons nieuwe adres. Maar dat is erg moeilijk, communiceren daarover onderling. Elke medewerker die wij spreken beloofd ons. Maar ik snap het probleem en mijn vorige collega heeft het vast niet goed hersteld en ingevoerd. Nou klantenservice en monteurs, tot nu toe heeft niemand het goed opgelost. En vandaag biedt er voor het eerst iemand een noodpakket aan, na ruimt 2 maanden. Hoe is het toch mogelijk? Die je notabene zelf moet halen, en pas morgen wordt bezorgd, na half 3. O, ja en een klacht indienen kan ook al maanden niet omdat het probleem nog loopt. Ja in dit tempo kan dat nog wel een half jaar lopen. Wie gaat ons nu eindelijk echt eens helpen. En ik zie op dit forum dat het noodpakket eigenlijk ook niet een fijne oplossing is. Je bent snel door je MB's heen. Niet handig als je thuiswerkt in beveiligde systemen en bestanden moet versturen voor je werk en partner voor eigen bedrijf.
icon

Beste antwoord door Kpnmistdeboot 25 March 2019, 14:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Erg vervelend, onlangs heb ik in mijn omgeving ook zo'n verhaal gehoord van 2 glasvezels die in de kast verkeerd gemerkt zijn/waren, de monteur die in de kast bezig was wisselt ze even behulpzaam om . .

Maar, niet echt een oplossing ik weet het, hang een briefje op de desbetreffende kast, en/of stop het door de kier naar binnen.
En idd, straatnaam wijzigen geeft vaker problemen, maar postcode + huisnummer zijn toch gelijk gebleven ?
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Kpnmistdeboot, welkom! Wat balen dit 😞. Ik kan me voorstellen dat dit heel frustrerend is. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen.
Reputatie 6
Badge +8
Ik voel met je mee, bij ons had de gemeente 5 jaar geleden ook het lumineuze idee om straatnaam en bijbehorende postcode te wijzigen in verband met de aanleg van een nieuwe weg. Nu, 5 jaar later, hebben alle instanties zo'n beetje hun administratie wat betreft ons nieuwe adres weer op orde.

Het ergste zijn de instanties die dan ook nog eens verhuiskosten in rekening willen brengen, ondanks het feit dat je dus niet verhuist bent.

Gek genoeg was bij ons de wijziging bij KPN wel in 1 keer administratief goed geregeld. 😀
We hebben nu net een noodpakket mogen ophalen...
Naar een oplossing wordt nog druk gezocht.
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie dat we er inderdaad druk mee bezig zijn! Hopelijk is het snel opgelost 😞. Mocht ik nu, of in de toekomst, nog wat kunnen doen, laat je het me weten?
`We snappen er helemaal niets meer van. ``we krijgen een post met instructie zonder kaartjes. Ze hebben het helemaal niet meer over internet buitengebied. We moeten zelfs het 4G kastje inleveren??? Alle mail hierover is tegenstrijdig. We worden niet teruggebeld verder over de zogenaamde verhuizing die intern is. `Want we zijn niet verhuisd, we wonen nog steeds op hetzelfde adres. Op onze klachten en schadevergoeding is helemaal niet gereageerd. Het zou fijn zijn als jij ons kan vertellen wat ze nu aan het doen zijn. Krijgen we nu weer gewoon internet met digitenne, of blijft het buitengebied. En wordt het nu 20 of 21 maart? En hoe en moeten we thuis zijn? Echt geen idee...
Kees Yagi, helaas zijn postcode en huisnummer een beetje verander een Z ipv een K en van nummer 53 naar 52 gegaan. `En dat is heel erg moeilijk voor de KPN alle andere instanties verloopt deze wijziging prima.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @Kpnmistdeboot, wat een verwarring zeg.. Ik zie dat er toch een daadwerkelijke 'verhuizing' aangevraagd te zijn. Dit gaat om internet, maar voor zover ik kan zien, zie ik daar geen internet buitengebied bij. Mocht dat inderdaad niet het geval zijn, zal ik dit opnieuw voor je aanvragen de 21e. Ook zie ik dat de lijn de 21e opgeleverd wordt, dat is aankomende donderdag. Je krijgt daar dan een sms over. Wat heb je per post gekregen?
Beste @Marcia_ dank voor je bericht. Het is gewoon erg balen allemaal. Zoveel verwarring en zo lang als het duurt al.
Uiteraard willen we gewoon buitengebied houden en 4g houden. (Waarom dit nu weer anders is, ik snap er helemaal niets van.) We hopen dan dat dat donderdag in een keer goed gaat, maar - en ik ben echt een positief mens - dat zal wel niet. We hebben post gekregen over de Modem, aansluitkaart experia box v10a (overigens zonder 'kaart'). Maar alles is in feite al aangesloten, dus...
Reputatie 7
Badge +30
Ik begrijp het helemaal! Omdat ik nu, voor het aansluiten, niets kan doen, wil ik donderdag even afwachten. Ik ben de hele dag aan het werk, dus laat het vooral weten als er iets niet goed gaat. Ik controleer zelf ook hoe het ervoor staat en of ik nog iets voor je moet doen.

Op het moment dat alles weer naar behoren werkt, kijken we naar een compensatie voor al het gedoe wat je gehad hebt.
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie weer een actieve lijn, kan je dat bevestigen? Ik zie helaas nog geen sneller internet buitengebied. Heb jij dit als uitzondering gekregen? Ik zie namelijk dat het op jouw adres niet mogelijk zou zijn. Natuurlijk wil ik ervoor zorgen dat je hier wel weer gebruik van kunt maken en daarom heb ik de betreffende afdeling gemaild met de vraag of we dit weer kunnen activeren voor je. Ik hou je op de hoogte!
Nou Marcia, ik zie geen actieve lijn. Ook niet na resetten. En ik heb geen sms gehad dat er iets zou zijn gebeurd. En ik heb ook geen melding gekregen van jouw bericht op dit forum vanmorgen, dus ik zie het nu pas. Ik ben er zo verschrikkelijk klaar mee. Zeker nu ik ook weer hoor dat het buitengebied, sneller internet er weer vanaf is. Hebben we eerst heel veel moeite gedaan om het te krijgen. Is het gelukt en prima op orde. Krijgen we steeds dit gedoe. Ik zeg kappen met de KPN.
Overigens zit mijn partner nu ook te chatten met de KPN en die zeggen dat ze er niets van snappen... En Ωde durven zelfs te beginnen over de adreswijziging.... Dat kan echt niet meer hoor...
En de mobile wifi waar we als noodpakket gebruik van konden maken, werkt ook gelijk niet meer!
Ik kan dus morgen ook niet werken thuis.
Reputatie 7
Badge +30
Wat ontzettend vervelend dit.. Ik was twee dagen vrij en lees het nu pas 😞. Klopt het dat je vrijdag opnieuw contact met ons hebt gehad? Het is me niet helemaal duidelijk wat daar uitgekomen is. Heb je nu verbinding met de juiste SSID? Ik hoor het graag van je.
Dag Marcia, ik kan je vertellen dat het inmiddels ineens allemaal is 'gerepareerd'. Na onze woede van donderdagavond is er de volgende dag een monteur gekomen (gelukkig meteen de volgende ochtend werden we gebeld). Hij is hier weer met dezelfde dingen aan de slag gegaan... Doordat onze buurvrouw iets opving van 'gedoe met internet', kwam zij vertellen dat zij dat ook steeds heeft. Nu blijkt dat we op dezelfde lijn/poort zitten als de buurvrouw. Als het bij ons goed ging, was het bij haar mis (haar stekker er uit in de kast) en omgekeerd. Dus door een geluk bij een ongeluk is het mysterie 'ontdekt'. En nu ook hersteld. Inclusief het buitengebied en 4g. We kunnen de betreffende KPN-medewerkers bellen, mocht het weer fout gaan. We waren het weekend weg, dus hebben het even los kunnen laten. Vandaag doet alles het nog steeds. Dank voor het luisteren.
Reputatie 7
Badge +30
Wat een gedoe! Maar wat goed dat het opgelost is en dat het bij de buurvrouw nu ook goed is. Heel erg fijn! Mocht je, nu of in de toekomst, nog ergens tegenaan lopen, weet je me te vinden.
Reputatie 7
Badge +30
Ik heb inmiddels ook opnieuw sneller internet buitengebied voor je aangevraagd. Ik ben bang dat je ook weer nieuwe apparatuur daarvoor krijgt, sorry als dit het geval is 😞. Overigens staat er hier dat je er ook een nieuwe Experiabox bij krijgt. Ik zie dat je een V10 aangesloten hebt, dat klopt toch? In dat geval hoef je de nieuwe Experiabox niet aan te nemen en ook dus niet aan te sluiten.
Ah oke, ja ik kreeg al een bericht via de mail. En inmiddels hebben we ook contact gehad met iemand van de klantenservice. Inderdaad hebben we alles al en het werkt nu.
(Ook de experiabox v10...) Maar ze komen toch, voor nog sneller internet??

Ik hoop dan alleen dat ze ons weer niet gaan afsluiten...
Reputatie 7
Badge +30
Ik verwacht niet dat ze ervoor komen, ik verwacht wel dat je nieuwe apparatuur krijgt daarvoor. Heb je al iets vernomen?
Ha Marcia, dat is inderdaad wat is gebeurd: gisteren kreeg ik een doos met experiabox en 4g-kastje. Precies dezelfden als die we al hebben staan (gekregen in december). Dus, wat nu...?
Reputatie 7
Badge +30
Ik zou het nieuwe 4G modem in gebruik gaan nemen. Die is namelijk nu als 'actief' aangemerkt. De oude kan je dan terugsturen, daar had je bericht over gekregen toch? De nieuwe Experiabox hoef je niet aan te sluiten. Die kan je ook bewaren of terugsturen als je dat liever wilt.
De nieuwe experiabox heeft een andere netwerknaam dan die we nu hebben. Dan zou ik denken dat ik juist de nieuwe experiabox aan moet sluiten? Om de juiste lijn door te krijgen??

We hebben geen bericht gekregen over het terug sturen van de 4g modem (want ik ga er vanuit dat ze niet weten dat we al een 4g modem hebben??? Anders zouden ze er niet weer een sturen.)
Reputatie 7
Badge +30
Je stuurde dit:

`We snappen er helemaal niets meer van. ``we krijgen een post met instructie zonder kaartjes. Ze hebben het helemaal niet meer over internet buitengebied. We moeten zelfs het 4G kastje inleveren??? Alle mail hierover is tegenstrijdig.
Dus ik dacht dat je daarmee bedoelde dat je het 4G modem terug moest sturen. Je hoeft in ieder geval echt de andere Experiabox niet aan te sluiten. Je hebt nu al een V10 en wij hebben niet de netwerknaam gekoppeld hier, dus dat maakt echt niet uit. Het mag natuurlijk wel, maar als het werkt, zou ik het zo laten.

Omdat ik in het systeem het 'sneller internet buitengebied' opnieuw aangevraagd heb, krijg je daar een nieuw 4G modem van. Volgens mij hebben we daar juist wel het betreffende simkaartnummer gekoppeld en mocht je oude niet meer werken, is het wel zaak dat je de nieuwe aansluit.