Vraag

Geen internet meer in het centrum van Arnhem

• 27 oktober 2016
  • 12 reacties
  • 177 keer bekeken

Sinds vanmiddag 14.15 uur hebben wij geen internet meer in het centrum van Arnhem. De storing zou volgens jullie servicedeskmedewerker om 17.15 uur verholpen zijn. We hebben nog steeds geen internet.
Graag een reactie

Admin: titel aangevuld zodat je bericht beter is te vinden

12 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Sinds vanmiddag 14.15 uur hebben wij geen internet meer in het centrum van Arnhem. De storing zou volgens jullie servicedeskmedewerker om 17.15 uur verholpen zijn. We hebben nog steeds geen internet.
Graag een reactie
Wat geef die op deze site aan? Of is hier geen info over te vinden?
Reputatie 7
Badge +30
De storing staat nog niet op opgelost, al is de verwachte eindtijd wel 17..15
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Henkf, welkom op het forum! Wat vervelend om te lezen dat jullie nog steeds zonder internet zitten op dit moment!

In de incidentmelding die hiervoor openstaat lees ik dat er een probleem is met de stroomvoorziening, en op dit moment door monteurs aan herstel hiervan gewerkt wordt! Hoe laat de storing precies verholpen zal zijn is op dit moment helaas nog niet bekend. Mijn excuses voor het ongemak.
Beste Koen,
Wel irritant dat KPN doodleuk aangeeft dat de storing om 17.15 uur verholpen is
Als bedrijf zitten we inmiddels 7 uur zonder internet.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Henkf, dat is echt balen! Waarschijnlijk was vanmiddag de verwachting dat de storing om 17:15 uur opgelost zou zijn. Het probleem blijkt complexer te zijn dan gedacht. Op dit moment is een aggregaat onderweg om een noodstroomvoorziening te realiseren! De onderbroken verbindingen zullen hierdoor zo snel mogelijk weer actief worden. Als de noodstroomvoorziening draait zal ondertussen verder gewerkt worden aan de definitieve oplossing.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi @Henkf, dat is echt balen! Waarschijnlijk was vanmiddag de verwachting dat de storing om 17:15 uur opgelost zou zijn. Het probleem blijkt complexer te zijn dan gedacht. Op dit moment is een aggregaat onderweg om een noodstroomvoorziening te realiseren! De onderbroken verbindingen zullen hierdoor zo snel mogelijk weer actief worden. Als de noodstroomvoorziening draait zal ondertussen verder gewerkt worden aan de definitieve oplossing.Koen gewoon effe een vraagje: Een noodaggregaat nodig? Dan is het wel heel complex. Staat dan de hele nacht dat ding te loeien op diesel om daar weer stroom te krijgen bij die kast?:?
Reputatie 7
Badge +30
Hoi @Henkf, dat is echt balen! Waarschijnlijk was vanmiddag de verwachting dat de storing om 17:15 uur opgelost zou zijn. Het probleem blijkt complexer te zijn dan gedacht. Op dit moment is een aggregaat onderweg om een noodstroomvoorziening te realiseren! De onderbroken verbindingen zullen hierdoor zo snel mogelijk weer actief worden. Als de noodstroomvoorziening draait zal ondertussen verder gewerkt worden aan de definitieve oplossing.Koen gewoon effe een vraagje: Een noodaggregaat nodig? Dan is het wel heel complex. Staat dan de hele nacht dat ding te loeien op diesel om daar weer stroom te krijgen bij die kast?:?
Volgensmij is het dan niet heel complex maar is er geen stroomtoevoer vanaf de leverancier. Bijvoorbeeld door een kapotte kabel.
Want je kan het toevallig noemen, maar de storing begon tegelijk met de storing van de netbeheerder.

Wijkcentrales (en straatkasten/Pops) kunnen een poosje zonder stroom. Maar op den duur is dat ook op en zal er weer stroom moeten komen. Als de energieleverancier niet optijd zijn zaakjes voorelkaar heeft zal een aggregaat nodig zijn. V.z.i.w. staan in sommige wijkcentrales deze aggregaten al klaar.

M.a.w. ja waarschijnlijk wordt er goed diesel geslurpt en lawaai gemaakt om alle apparatuur weer op te starten en werkend te houden.
Reputatie 7
Badge +21
Het aggregaat is gisteravond laat aangesloten en de dienstverlening is toen ook hersteld 🙂 Aan een definitieve oplossing van het complexe stroomvoorzieningsprobleem wordt op dit moment nog gewerkt.
Reputatie 7
V.z.i.w. staan in sommige wijkcentrales deze aggregaten al klaar.Klopt. De centrale in mijn woonplaats heeft al tientallen jaren een ingebouwde noodaggregaat. Te zien aan de flinke uitlaat die uit het gebouw komt.
Maar als er een algemene stroomstoring is zal die aggregaat ook niet veel zoden aan de dijk zetten. Dan krijgen alle modems en DECT's thuis ook geen stroom om te bellen en internet te gebruiken. ;)

M.a.w. ja waarschijnlijk wordt er goed diesel geslurpt en lawaai gemaakt om alle apparatuur weer op te starten en werkend te houden.Die moderne aggregaten zijn superstil. Op de markt hier stond er een 10 meter achter een kraampje. Pas toen ik vroeg waar de stroom vandaan kwam kwam ik erachter waar het ding stond.
Reputatie 7
Badge +30
V.z.i.w. staan in sommige wijkcentrales deze aggregaten al klaar.Klopt. De centrale in mijn woonplaats heeft al tientallen jaren een ingebouwde noodaggregaat. Te zien aan de flinke uitlaat die uit het gebouw komt.
Maar als er een algemene stroomstoring is zal die aggregaat ook niet veel zoden aan de dijk zetten. Dan krijgen alle modems en DECT's thuis ook geen stroom om te bellen en internet te gebruiken. 😉.
Klopt, maar je weet niet welke klanten hun EB en eventueel DECT set aan een UPS hebben hangen.
Reputatie 7
Klopt, maar je weet niet welke klanten hun EB en eventueel DECT set aan een UPS hebben hangen.Daar heb je gelijk in. Maar ik denk nog geen 0,5% van de klanten. Of minder.

Ikzelf blijf bij stroomstoring thuis bereikbaar op mijn vaste telefoonnummer. Want ik heb *67*gsmnr# ingesteld. Die schakelt door bij in gesprek maar ook bij niet bereikbaar. Heel praktisch.
Internetten kan ik dan alleen niet. Zoals je weet heb ik alleen een laptop en geen smartphone (veel te dure abo's voor mijn inkomen). En een laptop werkt wel op batterijen maar m'n wifi niet...

P.S. wel gek dat je op de storingspagina alleen nog op postcode kunt zoeken...

Reageer