Beantwoord

Geen Internet meer op Cisco 887VA na upgrade

• 11 juni 2014
  • 5 reacties
  • 4017 keer bekeken

Hallo,

nadat KPN in de wijkkast een kaart heeft vervangen is er geen verbinding meer mogelijk met de Cisco887VA modem, met een Fritz box wordt er wel een stabiele verbinding opgebouwt.

Echter is dit geen oplossing.

Welke VDSL Firmware is er nodig na de upgrade van de wijkkast?

En is mijn router eigenlijk dan nogwel geschikt??

Mvg,

Jeff Reek

icon

Beste antwoord door jacco_mooijer 12 juni 2014, 14:04

Hi Jeff,

Zoals al in de prive berichten besproken, kwestie van de juiste firmware (je weet welke je moet hebben) downloaden en de huidige controller firmware updaten. Bij mij werkte het meteen (heb danwel een C897VAW terwijl jij een C887 hebt, maar dat zou niet uit moeten maken als we Cisco documenten goed hebben gelezen. Wellicht nog wel even de instellingen: modem co5, modem disableV43 en sra instellen onder de controller via de CLI. Ik heb nog net gekeken of die instellingen wat uitmaken door ze weer ongedaan te maken, maar daar het nu zo werkt laat ik ze maar gewoon in de config staan. Baadt het niet dan schaadt het niet denk ik dan maar.

Als je nog verdere vragen hebt, laat het me maar even weten.

Succes, Jacco  

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi,

Indien je over de meest recente firmware versie beschikt is dit mogelijk;

"A quick check shows that the 887VA with current firmware should support vectoring, at least on the 17a profile."

Bron: http://forums.thinkbroadband.com/fibre/t/4258316-interesting-install-no-openreach-modem.html
Reputatie 1
Badge
Hoho, zo werkt dat niet, er is een verschil tussen EU/NL VDSL(+vectoring) tov VS VDSL(+vectoring) dus als je een VS firmware erin hebt zitten dan kan dat weldegelijk problemen geven.

Kortgezegd, een VDSL modem uit de VS behoeft helemaal niet goed te werken op een VDSL lijn in Nederland en andersom.

Ik weet uit praktijk ervaring dat KPN een firmware gebruikt die specifiek voor Europa is.

Reputatie 4
Badge +3
@RonaldMeesters,

Ik neem aan dat ik de foute download-link voor de firmware postte?

Zoja, is deze hierbij verwijderd.

Excuses hiervoor.
Ik heb Via Cisco dit document gevonden, waarin wordt aangegeven welke VDSL firmware per provider nodig is.

De aangegeven VDSL firmware is ook geinstalleerd echter biedt dit geen oplossing.

Er momenteel wel een nieuwe VDSL firmware beschikbaar maar is de vraag of dit de oplossing is.

http://www.cisco.com/web/software/282821780/105005/fwrn38k1.txt

Cisco 880VA Series and EHWIC-VA-DSL Modules - Service Provider Certifications

The following table lists the service providers that have certified the Cisco 880VA Series Multimode VDSL2/ADSL2/2+ Integrated Services Routers and EHWIC-VA-DSL modules. These service providers have completed the certification process of these platforms and modules to help ensure the Customer Premise Equipment (CPEs) interoperability of with the service providers Digital Subscriber Line Access Muliplexers (DSLAMs) and network.

The table also lists the specific Cisco 880VA Series and EHWIC-VA-DSL module modem firmware versions for different service providers. The specified firmware version is required for certified service or is recommended to help optimize solution performance. Modem firmware is available for download from the Software Download siteon Cisco.com.

For more information about the Cisco 880VA Series Integrated Services Routers and EHWIC-VA-DSL modules, please refer to the product datasheet and Q&A .

Service Provider

Certified 880VA SKU

DSL Technology

Firmware Version

Modem Setting Requirements 

A1 Telekom Austria

CISCO887VA-K9 CISCO887VA-SEC-K9

VDSL2/ADSL Annex A

A2pvC030h1.d22k (embedded firmware for IOS 15.1(2)T and 15.1(3)T releases)

CO5

Bell Canada

CISCO887VA-SEC-K9 EHWIC-VA-DSL-A

ADSL/ADSL2/ADSL2+ Annex A

A2pv6C032b.d23b (embedded firmware for IOS 15.1(4)M and later releases)

-

BT 21CN

CISCO887VA-K9 CISCO887VA-SEC-K9 CISCO887VA-M-K9 EHWIC-VA-DSL-A EHWIC-VA-DSL-M

ADSL/ADSL2/ADSL2+ Annex A, Annex M

A2pv6C035d.d23j

UKfeature            customUKAnnexM

KPN

CISCO887VA-K9 CISCO886VA-K9

VDSL/ADSL Annex A ADSL/ADSL2/ADSL2+ Annex B

A2pv6C035d.d23j

CO5

Orange Business

CISCO887VA-K9

A2pv6C035j.d23j

hbifeature

Portugal Telecom

CISCO887VA-M-K9

ADSL/ADSL2/ADSL2+ Annex M

A2pv6C033.d23e

-

Swisscom

CISCO887VA-K9 CISCO887VA-SEC-K9 CISCO886VA-K9 CISCO886VA-SEC-K9

VDSL2/ADSL Annex A VDSL2/ADSL Annex B

A2pvC030h1.d22k (embedded firmware for IOS 15.1(2)T and 15.1(3)T releases) B2pvC035d.d23j

CO5

Telecom Italia

EHWIC-VA-DSL-A

A2pv6C033c.d23e

-

Hi Jeff,

Zoals al in de prive berichten besproken, kwestie van de juiste firmware (je weet welke je moet hebben) downloaden en de huidige controller firmware updaten. Bij mij werkte het meteen (heb danwel een C897VAW terwijl jij een C887 hebt, maar dat zou niet uit moeten maken als we Cisco documenten goed hebben gelezen. Wellicht nog wel even de instellingen: modem co5, modem disableV43 en sra instellen onder de controller via de CLI. Ik heb nog net gekeken of die instellingen wat uitmaken door ze weer ongedaan te maken, maar daar het nu zo werkt laat ik ze maar gewoon in de config staan. Baadt het niet dan schaadt het niet denk ik dan maar.

Als je nog verdere vragen hebt, laat het me maar even weten.

Succes, Jacco  

Reageer