Beantwoord

Geen internet met nieuwe Experiabox

  • 27 October 2019
  • 24 reacties
  • 257 keer bekeken

Ik heb een nieuwe experience box maar krijg geen internet. 

Krijg de melding controleer de breedband verbinding, heb het al gereset, daarna de code ingegeven maar

nog geen internet wel de breedband mededeling.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door wjb 27 October 2019, 21:42

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste@Annama, welkom! Wat jammer om te lezen dat je deze problemen ervaart! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Branden er wel lampjes op de Experiabox? Of juist bepaalde lampjes niet? Welke Experiabox heb je gekregen?

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u glasvezel of ADSL? Hoe branden de lampjes op dat ding?

Reputatie 7
Badge +20

Pas op  @Marcia_ , gaat het toch weer fout met de link :scream:  Deze werkt wel: forumprofiel

Reputatie 7

@Marcia_, de link naar het forum profiel gaat zo echt niet werken. :wink:

Reputatie 7
Badge +30

Wat zijn jullie snel heren! Heb het aangepast, dank ;-)

Ja het power en wireless lampje brand groen

het services lampje is rood

De box is Experia v10

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u glasvezel of ADSL?

 

Reputatie 7
Badge +30

Volgens mijn systeem heb je een V8 aangesloten, dat is de oude? Wil je jouw Experiabox eens 30 seconden stroomloos maken én kijken of alle kabels er goed inzitten en of ook de kabel naar het IS/RA punt aan beide kanten stevig in de juiste poort zit?

ADSL

Reputatie 7
Badge +24

Euhm... volgens mij klopt hier iets niet. Topicstarter zegt dat ie een nieuwe v10 heeft en Marcia zegt dat het een v8 is? Daar zit nogal een verschil in 😂

Het is echt een V10 box. 
heb hem 30 seconden uitgezet en weer aangezet maar probleem blijft.

 

Reputatie 7

Zo te zien zit er zowel in de DSL poort als in de WAN poort een kabeltje.

Dat kan natuurlijk niet goed zijn. Heb je een glasvezel of een VDSL aansluiting?

Wkn heeft dat met mijn telefoon te maken?

Reputatie 7

Waar loopt het kabeltje met dat rode stekkertje naartoe?

Waar loopt het kabeltje met dat zwarte stekkertje naartoe?

Kabeltje met rode stekker loopt naar de aansluiting en het zwarte kabeltje naar de huistelefoon

Reputatie 7

Trek dat zwarte stekkertje dan eens uit de DSL poort en start de Experia Box opnieuw op.

Branden de lampjes nu groen?

 

Reputatie 7

Stop het rode stekkertje in de DSL poort en het zwarte stekkertje in de phone 1 poort.

Gedaan wjb maar nog steeds hetzelfde

groene lampjes power en wireless en rood bij services 

geen groen bij  internet en eco

Yes het werkt!

dank voor jullie advies

Reputatie 7
Badge +30

Heel fijn om te lezen! Veel plezier ervan :-)

Reputatie 7

Kan je eens een foto plaatsen van de aansluitingen op jouw V10 met de kabels aangesloten.

Heb je de V10 opnieuw opgestart?

Heb je die V10 van KPN ontvangen of op een andere manier verkregen?

Plaats ook eens een screenshot van de pagina http://192.168.2.254

 

Edit: Niet meer nodig, het werkt.