Beantwoord

Geen internet met switch D-link GO-SW-16G

  • 6 July 2019
  • 26 reacties
  • 358 keer bekeken

mijn d-link dgs-1008d switch is helaas overleden ik heb een nieuwe d-link GO-SW-16G switch er tussen gezet maar krijg geen internet verbinding kan iemand mijn helpen
icon

Beste antwoord door ronald1968 8 July 2019, 21:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Ronald, welkom hier.

Het is mij niet helemaal duidelijk waarom je geen internet krijgt. Dit is een unmanaged switch, je hoeft niets in te stellen. Als je alleen 1 laptop hebt aangesloten op de switch en dan de switch op een gele poort aansluit op de Experiabox, werkt het dan ook niet? Werkt de laptop rechtstreeks op de gele poort wel? Dit om te achterhalen waar het aan ligt.
bedankt voor je reactie, als ik de kabel direct in de pc doe dan werkt het internet, doe ik de kabel in de switch dan gaat wel oranje lamje van die port kbranden/knipperen maar de pc zegt onbekent netwerk geen internet
Reputatie 7
Badge +24
Dan kan het haast niet anders dan het aan de switch ligt. De kabel van de switch naar de pc ook getest? Zo ja, dan zou ik contact opnemen met de fabrikant of verkoper. Iets anders kan ik helaas niet bedenken.
De pc zegt,ethernet heeft geen geldig ip configuratie
en de Mac zegt, ethernet heeft een zelf toegekend ip adres en kan geen internet verbinding tot stand brengen.
Reputatie 7
Badge +24
Dat kan ik niet verklaren, als het rechtstreeks wel werkt en je de kabels ook hebt gecontroleerd zou ik de verkoper aanspreken. Ook in de handleiding vind ik verder geen manier om deze switch te resetten.
Reputatie 7
Badge +24
Euhm... het lampje van de poort naar de Experiabox brand ook? Je hebt dus bij 2 poorten op de switch de lampjes branden?
Reputatie 7
Badge +24
Euhm... het lampje van de poort naar de Experiabox brand ook? Je hebt dus bij 2 poorten op de switch de lampjes branden?

Dat kan haast niet anders aangezien de Mac in ieder geval wel iets ziet. Nog misschien overbodig, even een andere poort proberen.
Euhm... het lampje van de poort naar de Experiabox brand ook? Je hebt dus bij 2 poorten op de switch de lampjes branden?
ja vande box oranje brand/knipperd en waar ik ook de pc of mac op zet brand groen en knipperd

Euhm... het lampje van de poort naar de Experiabox brand ook? Je hebt dus bij 2 poorten op de switch de lampjes branden?Dat kan haast niet anders aangezien de Mac in ieder geval wel iets ziet. Nog misschien overbodig, even een andere poort proberen.

div poorten geprobeerd zowel de kabel van de box als de pc/mac
Reputatie 7
Badge +24
Wat me nog te binnen schiet, werkt het wel op een ander apparaat met een UTP aansluiting op internet?
Wat me nog te binnen schiet, werkt het wel op een ander apparaat met een UTP aansluiting op internet?
bv de playstation ?
ga ik proberen

Wat me nog te binnen schiet, werkt het wel op een ander apparaat met een UTP aansluiting op internet?bv de playstation ?
ga ik proberen
playstation bij testen internet verbinding zegt ie
kan geen ip adres verkrijgen

Wat me nog te binnen schiet, werkt het wel op een ander apparaat met een UTP aansluiting op internet?bv de playstation ?
ga ik proberen

opgelost🙂🙂
nieuwe kabel even over de trap naar boven gelegd en tot mijn verbazing is port niet oranje maar groen nu, en internet werkt
vreselijk bedank voor de hulp ben door jullie verder gaan zoeken en het gevonden big thnx


Wat me nog te binnen schiet, werkt het wel op een ander apparaat met een UTP aansluiting op internet?bv de playstation ?
ga ik proberen
opgelost🙂🙂

nieuwe kabel even over de trap naar boven gelegd en tot mijn verbazing is port niet oranje maar groen nu, en internet werkt
vreselijk bedank voor de hulp ben door jullie verder gaan zoeken en het gevonden big thnx

al blijft het vreemd dan de bestaande kabel zonder switch wel internet geeft 🙄
Reputatie 7
Badge +24
Dan ligt het toch aan de switch. Neem contact op met de verkoper en ruil het om of kies een andere. Binnen 14 dagen kan ik sowieso wel, en anders heb je nog altijd garantie.
Reputatie 7
Badge +24
Als een kabel over de trap wel werkt, zal toch de kabel niet in orde zijn lijkt mij. De computer verbind misschien met 10 mbit. De switch neemt daar misschien geen genoegen mee. Hogere snelheid vereist meer van de kabel.
Reputatie 7
Badge +24
Als een kabel over de trap wel werkt, zal toch de kabel niet in orde zijn lijkt mij. De computer verbind misschien met 10 mbit. De switch neemt daar misschien geen genoegen mee. Hogere snelheid vereist meer van de kabel.

Dat zag ik even over het hoofd. Fijn dat alles nu goed werkt.

Ik zie geen oplossing in het forum voor dit probleem wat voor mij herkenbaar is. Ik zag in een ander bericht op het forum iets over IGM snooping?? Het zegt mij niets, maar lijkt wel een probleem te veroorzaken namelijk. 

Heel vreemd, want bij doen de problemen zich geruime tijd voor, maar niemand bij de helpdesk die dit kon vertellen. Hoe kan dit nu opgelost worden? Wat is wel een goede netwerk switch...

Ik zie geen oplossing in het forum voor dit probleem wat voor mij herkenbaar is. Ik zag in een ander bericht op het forum iets over IGM snooping?? Het zegt mij niets, maar lijkt wel een probleem te veroorzaken namelijk. 

Heel vreemd, want bij doen de problemen zich geruime tijd voor, maar niemand bij de helpdesk die dit kon vertellen. Hoe kan dit nu opgelost worden? Wat is wel een goede netwerk switch...

Hallo @newsfourme , IGMP-snooping is alleen van toepassing als je een tv-decoder op de switch aan wilt sluiten.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi @newsfourme . 

Kort samengevat: wanneer je via dezelfde switch zowel een iTV ontvanger als internet wilt gebruiken zul je een switch nodig hebben die IGMP snooping ondersteunt. Wanneer je meerder computers/laptops aansluit of alleen ontvangers, dan is dit niet nodig. 

Wij bieden de Netgear GS105E aan, met deze switch hoort het perfect samen te werken. 

Wat is het verschil tussen een GS-105 en een GS-105E?

Reputatie 7
Badge +24

Die 2de heeft wel IGMP snooping. Die eerste niet.

Koop hem niet de GS105E! Hij is vandaag binnen gekomen. Aangesloten en nu hebben we 4 seconden tv en hij stopt er weer mee. Extra geld uitgegeven, veel tijd in het uitzoeken en nu nog werkt het niet. 
merg teleurgesteld!

Badge +19

Nou dan is ie waarschijnlijk kapot geweest want die dingen zijn prima.

Nieuw uit doos en kapot??? Kan het me niet voorstellen… gelukkig heb ik er 2 besteld dus ik ga die andere ook uitpakken en installeren.