Beantwoord

Geen internet na gebruik servicetool verbeter je WiFi

• 4 mei 2017
  • 3 reacties
  • 470 keer bekeken

Badge
Ik heb zojuist de online servicetool verbeter je WiFi gebruikt en wat er toen gebeurde wil ik graag delen met jullie. Wellicht zijn er meerdere mensen die deze ervaring hebben.

Tijdens de uitvoering van de servicetool gaat de modem herstarten en toen kon ik helemaal niet meer verbinden met internet. Ik heb mijn laptop herstart, moden herstart zonder resultaat. Hierna heb ik een harde reset van de Experiabox gedaan zonder resultaat, al kreeg ik nu in de (gedownloade) servicetool de melding dat het wachtwoord voor mijn Experiabox niet juist was. (Ik heb het wachtwoord gebruitk wat er op de Experiabox vermeld staat.)
Uiteindelijk contact opgenomen met de klantenservice en ben geholpen door een hele vriendelijke jongedame, die ook niet wist hoe dat dit probleem heeft op kunnen treden.
Het vreemde was dat ik op mijn smartphone wel gewoon WiFi had, welliswaar stond er nog wat achter mijn SSID wat er niet bijhoort. Ik kon dus op advies van de klantenservice medewerkster inloggen in mijn Experiabox en zodoende het wachtwoord ervan veranderen. En jahoor ik had weer internet.

Ik kwam er ook achter dat er 2 regels waren toegevoegd in de Experiabox in het gedeelte waar je poorten kunt forwarden. Die regels heb ik zelf niet teogevoegd. Iemand een idee waar die regels vandaan kunnen komen?

Heeft iemand dit ook al eens mogen ervaren of kan iemand me vertellen wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn.

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Erik_ 5 mei 2017, 16:23

Hey Limburg, goed dat je deze vraag stelt. Je geeft aan dat je geen internet meer had na het gebruik van de tool. Ik begrijp uit de rest van je bericht dat je daarmee bedoelt dat je geen internetverbinding meer had via wifi.
Bij het gebruik van deze servicetool wordt je Experia Box herstart. Dat hoort geen effect te hebben op je wifigegevens. Ik kan dan ook niet zo direct een verklaring geven hiervoor. Fijn dat het uiteindelijk wel gelukt is om weer in je Experia Box te komen en het wachtwoord te wijzigen zodat je weer internet had.

Wat betreft de regels die zijn verschenen, deze zijn door ons toegevoegd. Die worden gebruikt door ons beheersysteem om KPN apparaten zoals een Wifi versterker of draadloze verbindingsset te kunnen updaten of beveiligen. Dit is volledig geautomatiseerd en veilig. Je merkt daar verder niets van.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Verwijderen kan geen kwaad, ze worden automatisch weer teruggeplaatst 🙂
Badge
Dank voor je reactie Erik_.
Goed dat ik weet dat die regels door jullie geplaatst worden dan zal ik ze de volgende keer maar niet verwijderen. Kan het trouwens kwaad dat ik ze verwijderd heb?
Reputatie 7
Badge +27
Hey Limburg, goed dat je deze vraag stelt. Je geeft aan dat je geen internet meer had na het gebruik van de tool. Ik begrijp uit de rest van je bericht dat je daarmee bedoelt dat je geen internetverbinding meer had via wifi.
Bij het gebruik van deze servicetool wordt je Experia Box herstart. Dat hoort geen effect te hebben op je wifigegevens. Ik kan dan ook niet zo direct een verklaring geven hiervoor. Fijn dat het uiteindelijk wel gelukt is om weer in je Experia Box te komen en het wachtwoord te wijzigen zodat je weer internet had.

Wat betreft de regels die zijn verschenen, deze zijn door ons toegevoegd. Die worden gebruikt door ons beheersysteem om KPN apparaten zoals een Wifi versterker of draadloze verbindingsset te kunnen updaten of beveiligen. Dit is volledig geautomatiseerd en veilig. Je merkt daar verder niets van.

Reageer