Beantwoord

geen internet na overgaan op glasvezel

  • 17 May 2021
  • 5 reacties
  • 95 keer bekeken

Vanmorgen bericht van KPN gefeliciteerd, uw glasvezel internet is nu geactiveerd, op advies nieuw modem Experiabox 12 correct aangesloten zoals later zou blijkenen 45 minuten gewacht, resultaat geen glasvezelinternet en de koperaansluiting was ook niet meer aangesloten, dus geen internet terwijl wij als zovelen vanuit thuis werken! Na melding aan KPN komt er een monteur - morgenmiddag- heel fijn maar hoe kan het in hemelsnaam dat dit soort gebeurtenissen steeds weer fout gaan? U begrijpt het al, het is vaker gebeurd bij een aanpassing, en niet slecht bij KPN is het echt zo lastig?

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 18 May 2021, 19:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Wat gek, de theorie en eigenlijk zo ver ik heb meegemaakt is dat het koper pas uit gaat zodra het modem opglas aan gaat. Heeft u het modem al een reset gegeven?

Samen met coll Vd klantenservice hebben we alles gedaan wat bij de trukendoos hoort, ik werk voor een coll provider en ken gelukkig de mogelijke acties. Het internetlampje blijft hard knipperen, de overige twee lampen stralen constant groen licht uit en het nieuwe experiakastje geeft aan dat er wel een internetherkenningsteken word uitgestraald dat op alle apparaten ook zichtbaar is maar er komt vanuit KPN geen signaal binnen zo lijkt het: het meldt: "oeps er ging iets mis”,  zoals reeds eerder geschreven het cu-signaal was meteen weg na de startmelding van KPN glasvezelnetwerk is nu actief. Op dit adres werken wij beiden vanuit huis, het lijkt even” als niemand weet hoe of waarom; dat heet Telecom” 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo en welkom op het forum @Adri3. Zonder internet zitten is natuurlijk nooit leuk en handig, helemaal nu niet in deze thuiswerk tijd. Wat er precies is misgegaan durf ik niet te zeggen bij de wijziging naar Glasvezel. Zoals @Ik_Hussel al aangeeft hoort het kopersignaal er pas af te gaan als de glasverbinding actief is. Ik begrijp dat er morgen een monteur langs komt? Dan zal ga ik van uit, de internetverbinding weer tot stand gebracht worden. 

Reputatie 3
Badge

Ik ben vandaag ook overgegaan op glasvezel netjes aangesloten door kpn netwerk maar geen internet alleen via de koper.

Ik ben vandaag ook overgegaan op glasvezel netjes aangesloten door kpn netwerk maar geen internet alleen via de koper.

Wat zei 0800-0402 ?