Beantwoord

Geen internet op laptop maar wel op tablet en mobiele telefoon

Reputatie 1
Badge
Bij mijn ouders doet zich het volgende probleem voor. Interactieve tv, internet en bellen abbo met KPN compleet. Sinds vandaag op de laptop geen draadloos internet meer. Experiabox gereset maar dit helpt niet. Weet iemand wat dit kan zijn ?
icon

Beste antwoord door bigblueeyes 15 februari 2017, 13:08

Raar maar ineens doet tie het weer

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +29
Op andere apparaten nog wel?
Is het WiFi netwerk wel zichtbaar?
Ben je wel verbonden met het WiFi netwerk?
Reputatie 1
Badge
Ja op andere apparaten wel en ja WiFi is zichtbaar
Reputatie 1
Badge
Geeft geen geldig op-adres hoe los ik dit op?
Reputatie 7
Welk besturingssysteem heeft die laptop? Windows Vista, 7, 8, 8.1, 10 ... anders. Of is 't een Macbook?
Reputatie 1
Badge
Windows 10
Reputatie 7
Okee. Heb je 'm al afgemeld op de wifi van je ouders en opnieuw aangemeld (je hoeft dan de code niet opnieuw in te voeren overigens).
Klik op het wifi icoontje, vervolgens op het netwerk. Wsl geeft ie nog steeds aan verbonden te zijn. Klik op de button om te verbreken. En vervolgens om weer te verbinden.

Ik heb ook W 10 en af en toe is de wifi weg. Meestal helpt herstarten. Maar soms moet ik bovenstaande uitvoeren. En wat ook helpt is even bedraad aansluiten.
Reputatie 1
Badge
Herstarten helpt niet ook reset experiabox helpt niet
Reputatie 7
PeterG schreef:

Okee. Heb je 'm al afgemeld op de wifi van je ouders en opnieuw aangemeld (je hoeft dan de code niet opnieuw in te voeren overigens).
Klik op het wifi icoontje, vervolgens op het netwerk. Wsl geeft ie nog steeds aan verbonden te zijn. Klik op de button om te verbreken. En vervolgens om weer te verbinden.

Ik heb ook W 10 en af en toe is de wifi weg. Meestal helpt herstarten. Maar soms moet ik bovenstaande uitvoeren. En wat ook helpt is even bedraad aansluiten.

Reputatie 1
Badge
Raar maar ineens doet tie het weer
Reputatie 7
En laat nou net bij mij de wifi niet meer willen. :8 Ben nu even bedraad. 😉
Reputatie 1
Badge
Nou dat gaat lekker dan ?
Reputatie 7
bigblueeyes schreef:

Nou dat gaat lekker dan ?

Ja, dit onderwerp was de goden verzoeken. Maar nu, na herstart, werkt de wifi op de laptop hier (ook) weer. 😃 😃
tot de volgende uitval ... :8

Geen forumsmiley in je bericht zie ik. Dus met de img codes. Wel een leuke hoor. 🙂

Enne, is dat niet vermoeiend. Zo met je hoofd ondersteboven?:?
Reputatie 1
Badge
Gebeurt het vaak dat WiFi uitvalt op je laptop?
Reputatie 7
Nou, zo'n 1 tot 3 keer per maand momenteel. Maar toen ik nog een v8 en later v9 modem had veel vaker, dat wel. Nu een v10.
Hoor wel vaker dat Windows 10 wat dat betreft niet helemaal "strak" is, zeg maar.

Ach ik zit 3 à 4 meter van het modem en de kabel ligt in het kastje. Effe inklikken en hupsakee ... weer online. Zit er niet zo mee. Maar dat is mogelijk ook mijn leeftijd.

Reageer