Beantwoord

Geen internet op laptops, wel op smartphone

  • 17 September 2019
  • 3 reacties
  • 69 keer bekeken

Mijn laptop startte spontaan opnieuw op, ik vermoed dat er een update is geïnstalleerd, maar heb geen idee van welk programma.

Vanaf dat moment kom ik er niet meer mee op internet via wifi (Experiabox V8). Terwijl het met mijn smartphone geen enkel probleem is. Mijn wifiverbinding meldt 'geen internet, beveiligd' en laat volledig wifibereik zien, maar met een geel waarschuwingsdriehoekje.

Wat ik gedaan heb:
- Experiabox teruggezet naar fabrieksinstellingen
- firewall uitgeschakeld en opnieuw opgestart

Ik vermoed dat het aan de instellingen van de experiabox ligt (ingebouwde firewall?). Iemand ideeën?
icon

Beste antwoord door MRTYN 17 September 2019, 21:59

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond @MRTYN , welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Wat vervelend dat je nu op de laptop geen internet meer hebt! Een spontane herstart zou zoiets niet mogen veroorzaken, maar er is wel iets aan de hand.

Met een reset, terug naar de fabrieksinstellingen, worden ook alle gegevens gewist. Heb je ooit zelf een netwerknaam en wachtwoord aangemaakt, dan is dit ook verwijderd. Log je in met de gegevens die op de Experia Box staan achter SSID en WPA/WPA2? En heb je, naast de Experia Box, nog andere apparaten aangesloten? Zoals een Experia WiFi of WiFi versterker? Die kunnen namelijk ook nog in de weg zitten..

Heb je trouwens onze servicetool voor problemen met internet al doorlopen?

Mocht je er nog niet uitgekomen zijn ontvang ik graag wat gegevens. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s)?
Dag @Susan_ , bedankt voor je reactie. Ik heb een DNS-flush gedaan, opnieuw opgestart en nu doet mijn verbinding het weer! Deze oplossing heb ik hier op dit forum gevonden.

Groeten, Martijn
Reputatie 7
Badge +21
@MRTYN, geen probleem! Fijn om te lezen dat je inmiddels de oplossing in een ander topic hebt gevonden. Dat is precies hoe het Forum gebruikt moet worden! 😄

Heb je, nu of in de toekomst, nog vragen dan weet je ons te vinden! 😉

Reageer