geen internet toegang

• 30 september 2012
  • 2 reacties
  • 9112 keer bekeken

Sinds 3 dagen werkt mijn internet verbinding niet meer zoals voorheen. Mijn beveiligingssleutel word geaccepteerd en word ook verbonden maar er staat geen internet toegang. soms staat er ook geen netwerk toegang. Soms doet internet het wel even 5 minuten om er vervolgens weer mee te stoppen. Andere virus scanner erop gezet maar probleem blijft. Ik kan met mijn telefoon wel op wifi. Ik denk dat het komt door firewall maar kan het probleem niet oplossen. Wie oh wie heeft de oplossing?

2 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Beste Marijee,

Je geeft aan dat jouw computer niet met internet een verbinding kan maken. De sleutel wordt wel geaccepteerd maar daarna heb je geen toegang. Ik raad je aan om te controleren of de beveiligingsinstelling van de verbinding in orde is. Hou er rekening dat bepaalde adapters namelijk niet met WPA overweg kunnen. Dit zijn vaak de oudere adapters. Wanneer de verbinding dus niet tot stand komt via WPA kan je overwegen om de verbinding op WEP in te stellen en te controleren of het dan wel werkt. U kunt op de volgende manier controleren of de adapter correct geinstalleerd is:
■Windows vlaggetje + R (toetsenbord)

■ Typ devmgmt.msc in

Kijk bij netwerk adapters of de adapter correct geinstalleerd en ingeschakeld is

■Adapter staat er niet bij - Probeer de adapter opnieuw te installeren of sluit de adapter aan.

■ Rood kruis bij adapter - Klik met de rechtermuisknop op de adapter en kies inschakelen.

■ Uitroepteken bij adapter - Installeer de adapter opnieuw.

Mocht je er aan de hand van deze tips niet uit komen dan hoor ik dit graag.

Met vriendelijke groet,

Ivette

Ik heb dit gecontroleerd maar adapter werkt zoals het zou moeten.

Andere oplossingen beschikbaar?

Reageer