Beantwoord

Geen internet toegang via LAN

  • 14 June 2019
  • 55 reacties
  • 2931 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

55 reacties

Alles liep als een zonnetje totdat er een tv kastje stopte en gereset moest worden. Er moest nieuwe software geïnstalleerd worden. Tja! Las ergens dat Sonos het probleem zou zijn. Deze moet niet bekabeld installeren. Heb dit ook gedaan en merk dat het stabiel is Wie weet hier meer van?
Alles liep als een zonnetje totdat er een van de tv kastje stopte en gereset moest worden. Er moest nieuwe software geïnstalleerd worden. Tja! Las nu ergens dat Sonos het probleem zou zijn. Deze wil je niet bekabeld installeren aan de V10. Heb dit ook gedaan, is nu draadloos geïnstalleerd en merk dat het stabiel is. Wie weet hier meer van?
Reputatie 7
Badge +30
Hé, dat is interessant! Het zegt mij niet meteen iets, maar dit is zeker voor anderen te proberen. Hopelijk blijft het bij jou stabiel! Anders weet je ons te vinden.
Onderstaande aansluit varianten uitvoerig getest dit weekend. Dit i.v.m. het feit dat mijn PC Ethernet (LAN) wegvalt bij bekabelde aansluiting SONOS installatie. WIFI blijft overeind.

Optie 1
KPN Experia box V10 op NETGEAR Plus Switch ProSafe GS105E. Daarop aangesloten Sonos Playbar, Synology DS216Play (NAS), KPN TV en SA Ryan MediaPlayer (staat uit).

Optie 2
KPN Experia box V10 rechtstreeks aangesloten op Sonos Playbar. Tweede Sonos Playbar aansluiting aangesloten op een NETGEAR Plus Switch ProSafe GS105E. Daarop zijn aangesloten zijn de Synology DS216Play (NAS), KPN TV, SA Ryan MediaPlayer (staat uit).

In beide gevallen valt mijn PC Ethernet (LAN) weg. Als ik de Ethernet kabel uit de Sonos trek heb ik binnen een minute weer een Ethernet (LAN) PC verbinding.

Vragen
Heb ik de oorzaak(en) van het probleem gevonden?
Welke problemen veroorzaakt Sonos op mij netwerk?
Kan iemand mogelijke oplossingen aandragen?
Reputatie 7
Badge +24
Heb je misschien ooit ergens in de computer of in de sonos een vast ip ingesteld? Of weet je misschien het ip van de sonos is? Of heeft die sonos standaard al een vast ip ofzo? Vast ip is prima, maar dan wel ergens boven de 192.168.2.100 ofzo...

Ergens lees ik dat je pc 192.168.2.15 heeft, is dat nog steeds zo?