Beantwoord

Geen internet toegang via LAN

  • 14 June 2019
  • 55 reacties
  • 2938 keer bekeken

Adapter Broadcom NetLink (TM) Gigabit Ethernet. Internet toegang valt via LAN adapter steeds weg. Stuurprogramma is up to date en werkt correct. Kabel zijn vernieuwd heb alles al gedaan wat in mijn macht ligt.
icon

Beste antwoord door MusicSack 27 June 2019, 18:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

55 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Wat balen dit, zeg 😞. Mocht je nog willen dat ik er voor je naar kijk, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat het hier even weten wanneer je dat gedaan hebt. Je bent ook niet gebeld door de monteur?
Nee heb zelf maar gebeld waar hij/zij bleef. Niet ingepland kreeg ik te horen. Heb forum profiel bijgewerkt. De schop door jullie service desk lijkt geen overbodige luxe. Van LEAN werken is geen sprake en een beetje kijk op de goede serviceverlening bespaart verspilling. Zoals gezegd ik ben er klaar. Ga opzoek naar een andere provider. Jullie zijn mij te oplossingsgericht bezig.
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie inderdaad de melding dat er een monteur ingepland zou zijn, heel vreemd dat dit niet gebeurd is. Excuses hiervoor! Is er nu een nieuwe monteur ingepland of wil je dat helemaal niet meer? Als ik nog iets voor je kan doen, laat het gerust weten.
Even ter info Intel(R) Gigabit CT Desktop Adapter geplaatst en geïnstalleerd. Geen verandering in de situatie. Hebben alles wel zo'n beetje onderzocht alleen de KPN club laat het afweten. Wat denk je zelf? Dank aan iedereen op dit forum die een steentje bij te dragen.
Reputatie 5
Badge +6
Nog wel een vraag, waarom is de wifi adapter op de PC niet uitgeschakeld ?
je gebruikt tenslotte de lan adapter nu.
Hoi WimC ik schakel de Wifi adapter pas in als LAN uitvalt. Je moet toch wat.
Reputatie 5
Badge +6
Je kan de wifi adapter wel helemaal uitschakelen, als je de LAN adapter gebruikt.
In je ipconfig zie ik dat de wifi wel actief is weliswaar zonder connectie, maar

Zou kunnen dat de wifi probeert te zoeken naar connectie, je kan eens proberen het in het netwerk centrum de wifi adapter geheel uit te zetten, dan zie je de wifi adapter ook niet meer in ipconfig /all.
Dat heb al geprobeerd WimC. Heb even contact gehad met een andere provider. Die geeft aan dat LAN verspringt . Heb er niet zo veel verstand van maar dat zou te maken kunnen hebben met de DNS server.
Reputatie 5
Badge +6
Dan zou je eens kunnen proberen geen DHCP te gebruiken maar een vast ip adres voor je PC
en een externe DNS , dus niet je Experiabox als DNS.

bijvoorbeeld ipadres 192.168.2.200 of zo iets ver boven in de reeks en als gateway 192.168.2.254
en DNS 8.8.8.8 of de KPN dns rechtstreeks, 195.121.1.34
Zou mij uit kunnen / willen leggen waar en hoe je dat doet in Windows 10? Zit ergens in de adapter denk ik.
Kwam deze link ook tegen. https://pc-en-internet.infonu.nl/tutorials/41951-probleem-internetverbinding-met-ethernet-oplossen.html
Reputatie 5
Badge +6
Hier kan je de adapter instellingen wijzigen naar een vast ip adres..

De kabel tussen PC en router kan je eens vervangen, is het erg lang ?

Kabel vervangen ook al geprobeerd. Zo te zien zet je op deze manier het IP adres en DNS server vast op de PC, als je het vinkje valideren tijdens afsluiten aan zet. Ben benieuwd.
Er komt geen eind aan. Morgen komt er toch nog een monteur. Weinig capabele mensen aan het roer daar. na dat ik mijn LAN verbinding op snelheid aan het testen was kreeg ik "Er is een socket-fout opgetreden tijdens de Downloadtest." Metertje bleef hangen op 6 Mbps? ga zoeken op in dit forum kom ik dit tegen. https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/socket-fout-bij-kpn-speedtest-via-lan-experiabox-9-459744

Dat vraag je, je toch af.... echt.
Hallo @MusicSack , als je een Windows 10 computer hebt kun je ook bij de netwerkinstellingen op netwerk herstellen klikken, dan wordt alles vergeten en opnieuw opgebouwd na de herstart.
Klik met de rechtermuisknop op de verbindingsicoon r.o.
Klik op netwerk en internetinstellingen openen.
Klik onderaan op netwerk opnieuw instellen.
Succes.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb het lijntje niet heel zorgvuldig doorgelezen... maar... heb je de pc al eens geprobeerd bij iemand anders? Vrienden / familie? Met een vaste pc gaat dat niet zo simpel, maar toch. Lijkt me wel interessant om te weten of die het bij een ander wel doet.
Reputatie 5
Badge +6
Socket error op de speedtest van KPN krijg ik sinds vandaag ook, halverwege de test

paar maal geprobeert.....

Blijken toch meer mensen last van de hebben van die Socket error...

andere topic voor gemaakt: SpeedTest problemen
Reputatie 4
Badge +6
@MusicSack,

neem aan dat je ook al een andere poort op de Experia Box geprobeerd hebt?

Kan natuurlijk ook een poort hierop defect zijn, praat uit ervaring...
klopt dat heb ik ook al getest. Merk nu ook dat mijn NAS regelmatig offline is. Samengevat, behalve de TV boxen (niet echt getest) valt de LAN verbinding bij de rest regelmatig weg.
Reputatie 7
Badge +30
Wat fijn dat je meer tips/info hebt gekregen! Is de monteur inmiddels wel geweest? Wat waren zijn bevindingen?
KPN monteur(s) zijn langs geweest. Alles na gelopen niets echt een probleemoorzaak kunnen vaststellen. Ze hebben op hun laptop's hetzelfde probleem ondervonden waarmee ik al acht maanden, heb het even nagekeken, me te kampen heb. Ondernomen acties: Path in buitenkast, glasvezel kastje en V10 modem vervangen. Het is toch wat. Weer een oplossing zonder oorzaak. We gaan er weer voor... monitoren of we hier nu klaar mee zijn.
Reputatie 7
De V10 vervangen... 😮 ... wat heb je er voor teruggekregen ... weer een V10 (zonder A)?
Yep V10 vervangen zonder A.
Reputatie 7
Yep V10 vervangen zonder A.
Gelukkig, in ieder geval weer een V10 zonder A.
Reputatie 7
Badge +30
Toch een bevestiging dat het niet aan jouw kant ligt, als zij er ook problemen mee ondervonden, lijkt me! Goed dat ze e.e.a. uitgezocht en aangepast hebben, ik ben benieuwd naar je bevindingen de aankomende weken!