Beantwoord

Geen internet vanwege 'geen geldige ip configuratie'

  • 2 September 2019
  • 3 reacties
  • 2963 keer bekeken

Goedendag,

Hopelijk is er iemand die het gouden tip heeft!

Vandaag start ik mijn desktop computer weer op nadat hij ongeveer een maand uit is geweest wegens vakantie (en met uit bedoel ik letterlijk ook de stekker eruit). Helaas maakt hij nu ineens geen verbinding meer met het internet, terwijl dat altijd snel en vlekkeloos verliep. Het betreft een draadloze verbinding.

Een scan via Windows netwerkcontrole geeft als probleem aan: Wifi heeft geen geldige ip configuratie.

Hoewel ik echt nul verstand heb van computers, heb ik via wat googlen al wel het volgende geprobeerd, maar zonder resultaat:

-via instellingen en netwerkbeheer gekozen voor 'netwerk niet onthouden' en vervolgens opnieuw geselecteerd en wachtwoord ingevoerd

-Admin opdrachtprompt opgestart en de volgende commando's ingevoerd
netsh.exe winsock reset catalog
netsh int ipv4 reset reset.log
netsh int ipv6 reset reset.log
shutdown -r -t 0 -f

-Admin opdrachtpromt opgestart en de volgende commando's ingevoerd
netsh int ip reset reset.log
netsh winsock reset catalog

Zoals gezegd hiermee dus geen positief resultaat. Wat kan ik verder nog ondernemen?

De netwerkverbinding verloopt via een Intel Dual Band wireless AC-3165. Bij de details na de scan van Windows netwerkcontrole staat dat de adapter voor wifi opnieuw instellen is voltooid, maar dat problemen met de router onderzoeken is mislukt. Andere apparaten in huis (telefoons, tablet en laptop) maken probleemloos gebruik van hetzelfde netwerk.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 3 September 2019, 14:05

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hoi @Lachie . Welkom op het forum.
Zo te lezen heb je al flink wat dingetjes geprobeerd. Om de experiabox uit te sluiten wil ik je adviseren om die sowieso even 30 seconden spanningsloos te maken en vervolgens die stappen die je zelf beschreef (netwerk vergeten en opnieuw opzetten) herhalen?
Mocht dat niet werken, zullen we hopelijk advies krijgen van andere gebruikers.
Hai Erwin,
Dank voor je reactie. Dat bleek inderdaad de oplossing te zijn! Gelukkig een eenvoudige handeling.

Ik moet zeggen dat ik dat al wel eerder had gelezen, maar niet had geprobeerd omdat andere apparaten gewoon probleemloos hetzelfde netwerk gebruikten. Het leek mij dat het dan niet aan de Experiabox kon liggen. Lesje geleerd.

Vind het overigens wel verwonderlijk dat zoiets gebeurt, maar daar zal vast een hele technische verklaring voor zijn.

In elk geval nogmaals dank!
Heel begrijpelijk dat je het daar niet direct zocht. Het systeem dat ip adressen uitdeelt vanuit de experiabox heeft heel soms wat kuren. Bestaande verbindingen blijven werken maar hij heeft dan geen zin om nieuwe apparaten te verbinden. Een herstart is dan de oplossing.
Mocht dit op korte termijn weer gebeuren, duiken we er dieper in. Dan is er meer aan de hand.