Vraag

Geen internet wifi en netwerknaam meer

  • 14 November 2020
  • 11 reacties
  • 693 keer bekeken

Heb geen wifi meer en netwerknaam staat ook niet meer in de lijst, experiabox herhaaldelijk opgestart maar geen verbetering 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @WvdH1, welkom! Wat vervelend dat de wifi niet werkt. Heeft u dit al eens geprobeerd?

 Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'. 

Laat u me nog weten of u hierna weer wifi heeft?

Nou sorry hoor, ik zie het niet zitten om alles te resetten en al mijn instellingen kwijt te raken, omdat het internet weer eens niet werkt.

Dit gebeurt zo vaak geen dit of dat, kpn moet dat echt een serieus op gaan lossen al die problemen steeds, ik begin serieus na te denken om over te stappen

Reputatie 7
Badge +14

Beste @WvdH1, als u dit niet wil kan een moderator of een andere medewerker u misschien wel helpen met een oplossing, als het een moderator is kan er wel wachttijd bij zitten i.v.m. drukte. Maar ze zien dit vanzelf.

Ja bellen ging niet meer, maar ga t morgen nog maar keer proberen als het dan nog zo is, maar begint gewoon erg vervelend te worden als je bijna elke maand moet bellen omdat er weer iets niet werkt ( meestal wifi)

Reputatie 7
Badge +14

Ja bellen ging niet meer, maar ga t morgen nog maar keer proberen als het dan nog zo is, maar begint gewoon erg vervelend te worden als je bijna elke maand moet bellen omdat er weer iets niet werkt ( meestal wifi)

Kan ik me voorstellen!

Reputatie 7
Badge +22

Beste @WvdH1 

Ik weet dat het erg vervelend is, maar wat @fame29 hier verteld zou een oplossing kunnen zijn om de modem een reset te geven. Dat kan met een paperclip even de resetknop ingedrukt houden totdat ie uitvalt. Het is weliswaar erg zuur, maar we zijn er om te helpen.

Nou sorry hoor, ik zie het niet zitten om alles te resetten en al mijn instellingen kwijt te raken, omdat het internet weer eens niet werkt.

Ik begrijp je frustratie, maar soms is het niet anders.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @WvdH1, welkom! Hoe staat het er nu voor? Heb je toch de boel gereset? Je geeft aan dat je hier vaker tegenaan loopt, wat ervaar je in die gevallen dan? Welke Experia Box heb je? En heb je ook nog eigen apparatuur/router/wifi versterkers aangesloten?

Hoi  ja heb toch moeten resetten, en toen werkte het weer, maar heb wel heel vaak storing ja, te vaak naar mijn idee.

Heb de v10 en 3 versterkers ook door het huis verspreid voor wifi omdat ik anders nergens wifi heb in huis, deze moesten allemaal bekabeld, dat geeft ook een hoop gedoe al die kabels trekken, maar anders heb ik boven of buiten( is hooguit 3 meter van de experiabox) geen wifi.

Maar voor nu werkt t weer

Reputatie 7
Badge +30

Goed om te lezen! Wel jammer dat je zoveel storingen ervaart. Wellicht kan je je hele netwerk eens opnieuw inrichten. Dus alles uitzetten, resetten en opnieuw koppelen/instellen. Daar moet je wel even voor zitten, maar heb je uiteindelijk vermoedelijk toch wel profijt van.

Ja dat heb ik de laatste keer dus ook gedaan, maar is niet de eerste keer dat ik dat heb moeten doen, en dat zou niet zo vaak hoeven moeten lijkt me

Reputatie 7
Badge +30

Dat is wel rot inderdaad.. Wanneer heb je dit voor het laatst gedaan? En hoe vaak loop je nu tegen storingen aan? Je hebt nu Experia Wifi's? Die zouden, zeker als je ze gewoon bekabeld aangesloten hebt, wel goed moeten werken.