Beantwoord

Geen internetverbinding op Samsung smart tv

  • 18 March 2017
  • 53 reacties
  • 113795 keer bekeken

Hallo,

Sinds gisteren heb ik op mijn Smart tv van Samsung geen internetverbinding meer. De verbinding met het netwerk is er wel, maar er is geen internetverbinding. Hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Bart_ 23 April 2018, 14:05

Bekijk origineel

53 reacties

Reputatie 7
Is jouw Samsung bekabeld of draadloos op de Experia Box aangesloten?
Heeft jouw Samsung netjes een IP adres uit de range van de Experia Box?
Plaats hier eens een foto van de netwerkinstellingen op de Samsung.
Welke Experia Box heb je?



Dit is wat ik ervoor krijg. Heb verbinding verbroken en weer hersteld, maar niks doet het.
Ik heb trouwens Experia box v9
Reputatie 7
Op dat screenshot is niets vreemds te zien, behalve dan natuurlijk dat er geen Internet verbinding is.
Heb je naast de Experia Box ook nog wifi accesspoints of wifi repeaters in gebruik?
Nee niks..
Reputatie 7
Dan zou dit twee dingen kunnen betekenen:
1) De DNS server 192.121.1.34 ligt plat, maar dat kan ik me nauwelijks voorstellen want dan waren er wel meer berichten hier op het forum geweest.
2) De V9 is de weg kwijt. In dat geval zou het rebooten (opnieuw starten) van de V9 wellicht het probleem kunnen verhelpen.
Oké in ieder geval bedankt voor je hulp!
Reputatie 4
Badge +6
Zou je eens willen kijken op je tv bij IP-inst. en dan bij DNS-instell. of deze op Automatisch ophalen staat? Er staat me iets van bij dat na een "storing" deze wel eens op handmatig invoeren komt te staan.

Hier heb ik op mijn Samsung Smart tv via Automatisch ophalen DNS-Server: 192.168.2.254
Reputatie 7
Badge +30
Hey Jolein, welkom op het forum! Is het gelukt om de verbinding te herstellen met het herstarten van de Experia Box, of de suggestie van Timo?

Zou je eens willen kijken op je tv bij IP-inst. en dan bij DNS-instell. of deze op Automatisch ophalen staat? Er staat me iets van bij dat na een "storing" deze wel eens op handmatig invoeren komt te staan.

Hier heb ik op mijn Samsung Smart tv via Automatisch ophalen DNS-Server: 192.168.2.254
Ik heb dus precies hetzelfde probleem alleen het een V8. Is er al een oplossing bij jou Jolein?
Ik ook! Al oplossingen?
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Cindy1981NvH en @Julia8, welkom! Hebben jullie de opties die Timo en Erik hierboven aandragen al eens geprobeerd? Is het daarmee nog niet verholpen?
Reputatie 2
Badge
Zelf ook een samsung TV en sinds enkele weken ook verbreking van de internet verbinding.
Bij mij was de oplossing om UPNP in de experiabox aan te zetten. Hiermee deed de smartfuncties ( en dus internetverbinding) van de samsung het weer.

Echter van korte duur : samsung ondersteund de smart elementen niet meer sinds 01-07-2017 en ben ik overgestapt naar een Chromecast, maar dat is hier natuurlijk bijzaak.
Okee
Help help help.....ik heb dus ook problemen ...smart tv alleen pakt dus geen nerwerkverbinding meer wat nu???

Tjonge jonge hrb je een dure tv werkt het niet😫
Reputatie 7
Badge +10
Help help help.....ik heb dus ook problemen ...smart tv alleen pakt dus geen nerwerkverbinding meer wat nu???

Tjonge jonge hrb je een dure tv werkt het niet😫

Welke tv heb je? Wil je bekabeld of via WiFi verbinding maken? Wat voor melding krijg je?
Het is een Samsung Smary tv type (TV)UE40ES6340. Het heeft altijd gewerkt met WIFI. Melding is "geen netwerkkabel gevonden....." ...
Bhebij nerwerkinstellingen heeft hij het over LAN-adapter en dan gaat hij cobtroleten en syipt dan zonder enige actie ... heb van alles al geprobeerd, ook al zelfs handmatig IP adres enz in gevuld .

Naar mijn idee is het gestopt na het updaten van de tv ...en bedankt KPN digitaal. ????
Reputatie 7
Badge +10
Het is een Samsung Smary tv type (TV)UE40ES6340. Het heeft altijd gewerkt met WIFI. Melding is "geen netwerkkabel gevonden....." ...
Bhebij nerwerkinstellingen heeft hij het over LAN-adapter en dan gaat hij cobtroleten en syipt dan zonder enige actie ... heb van alles al geprobeerd, ook al zelfs handmatig IP adres enz in gevuld .

Als je op je tv via WiFi verbinding wil maken, is de melding ‘geen netwerkkabel gevonden’ niet logisch. Daar hoeft je tv niet naar te zoeken. Kun je checken of je op de juiste manier (WiFi/draadloos in jouw geval) de internetverbinding op je tv maakt?
Tv blijft maar zeggen dat netwerkkabel niet gevonden worden. Als ik ook automatisch IP laat zoeken gaat alles op 0 staan...

Dan geeft hij ook aan ..De volgense stap is het instellen van een draadloos netwerk met een interne LAN adapter ...dan druk ik op start hij gaat zoeken maar stopt er dan mee.
Reputatie 7
Badge +10
Kun je aangeven wat er gebeurt als je bij Netwerk - Netwerkinstellingen op Start hebt geklikt? Eventueel met een foto van wat je dan op het scherm ziet?
Kun je aangeven wat er gebeurt als je bij Netwerk - Netwerkinstellingen op Start hebt geklikt? Eventueel met een foto van wat je dan op het scherm ziet?

Dat is het erge ...er gebeurt helemaal niets...hij stopt gewoon zoeken
Reputatie 7
Badge +10
Welke Experia heb je? Kun je die herstarten?
Ook al geprobeerd zrlfs alle stekkers eruit gehad ...met kpn gemaild maar zij zeggen dat het bij de tv zit en niet in hun box of tv ontvanger
Reputatie 7
Badge +10
Dit plaatje laat een melding zien van een probleem met de KPN ontvanger en de verbinding met het netwerk. Dat is iets anders dan het probleem dat de tv geen verbinding met het netwerk kan maken.
Branden alle lampjes van de Experia (modem/router) groen? Welke Experia heb je?
Als op de Experia de lampjes niet groen branden, kun je de Experia herstarten (verschillende methodes, beetje afhankelijk van de Experia die je hebt).
Als de lampjes op de Experia groen branden, kun je om te beginnen de tv ontvanger resetten. Dat kan zoals beschreven in de melding (stroomadapter uit het stopcontact) en anders een volledige reset als in https://www.kpn.com/faq/16848.
Als de tv ontvanger het weer doet kun je kijken of je de netwerkverbinding met je tv kunt herstellen. Dat doe je via het menu van je tv (afstandsbediening tv) en dan naar Instellingen - Netwerkinstellingen en dan weer starten om een draadloze verbinding tot stand te brengen.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Hoi Hoi. Volgens mij heeft Joss aantal goede tips gegeven. Ben je er met zijn hulp uitgekomen of speelt het probleem nog steeds? Als ik nog iets voor je kan doen dan hoor ik het graag.

Reageer