Beantwoord

Geen ip adres toewijzing.

• 11 maart 2016
  • 5 reacties
  • 454 keer bekeken

Goeden middag/avond,

Ik wil graag een IP camera op mijn thuis netwerk installeren. Deze hoef ik niet perse vanaf buiten te bekijken, dus port forwarden is niet relevant op het moment.

Als ik de camera aansluit op mijn netwerk, zie ik hem niet in de lijst met allocated adresses verschijnen. (Ik weet zeker dat de camera aanstaat en werkt) Zelf heeft de camera het ip adres: 192.168.1.10 en viel mij op dat de huidige allocated ip adressen allemaal in de 192.168.2.xxx range zitten. Kan dit er voor zorgen dat ik de camera niet kan bereiken via het ip adres? 

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Bij voorbaat dank.

Edit: Bij het apparaat is het mac-adres niet aangegeven, hierdoor kan ik hem niet automatisch via DHCP-binding toevoegen.

icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 11 maart 2016, 22:38

Hoi,

Je kan naar mijn idee de netwerkaansluiting van de IPCamera verbinden met de netwerkaansluiting van je computer. Vervolgens geef je je PC een vast IP zoals 192.168.1.11 en kan je de IP Camera op 192.168.1.10 bereiken. Dan kan je de netwerk instellingen van de camera aanpassen, opslaan en de camera weer met je netwerk verbinden. Dan kan ook je PC weer een dynamisch IP geven en weer verbinden met je netwerk.

Robin
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Mooi dat dit werkte! Mocht je nog een keer een probleem, vraag of opmerking hebben, je bent welkom!

Robin
Hoi Robin,

Dit werkte perfect. Dank je wel voor alle hulp. Kon het zelf na 2 uur googelen niet vinden.

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Je kan naar mijn idee de netwerkaansluiting van de IPCamera verbinden met de netwerkaansluiting van je computer. Vervolgens geef je je PC een vast IP zoals 192.168.1.11 en kan je de IP Camera op 192.168.1.10 bereiken. Dan kan je de netwerk instellingen van de camera aanpassen, opslaan en de camera weer met je netwerk verbinden. Dan kan ook je PC weer een dynamisch IP geven en weer verbinden met je netwerk.

Robin
Hoi Robin,

Bedankt voor je antwoord. Ik weet echter niet hoe ik op de camera kan inloggen. Ik kan de camera namelijk alleen via een ethernetkabel bereiken. Is het mogelijk om via de ethernetkabel verbinding te maken met de camera? Ik dacht namelijk dat dat niet mogelijk was.

Edit: Hier zijn de netwerk specificaties van de camera:

Protocol

RTSP/FTP/PPPOE/DHCP/DDNS/NTP/UPnP/SMTP

Onvif

Support Onvif

User Permission

Multi-user Classification Management

Phone monitoring

Support iPhone and android Mobile phone view

SDK

Provide open SDK

Alarm

Support Motion Detection, Linkage Alarm, Linkage recording, Video Loss Alarm

WIFI

WIFI 802.11bgn

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Je wilt eerst inloggen op de IPCamera, en dan DHCP aanzetten. Bijvoorbeeld door de camera direct met je PC te verbinden. Een reset van de camera zou nog kunnen maar dat is afhankelijk van de camera.

Robin

Reageer