Goede morgen,
via oxxio hebben wij een abonnement met de diensten van KPN afgesloten voor tv en internet. Dit in gaan op 1 juli 2019 en er zou deze dag een monteur komen om e.e.a. Aan te sluiten. Er bleek geen ISRA punt aanwezig te zijn in onze woning dus de monteur is weer onverrichte zaken vertrokken. Savonds gebeld met de klantenservice van oxxio met deze mededeling en of we op basis hiervan het contract kunnen ontbinden. Helaas, want vind dit zelf ook zeer jammer had graag klant geworden via oxxio bij KPN.
De medewerker gaf aan dat er een KPN monteur moest komen in dit te constateren. Volgende dag afspraak gemaakt met de KPN monteur, dit was overigens een heel onprettige kennismaking. Meneer is 1 minuut binnen geweest in de woonkamer, liep vervolgens naar de buren om te kijken waar daar het isra punt zat en kwam toen terug met de mededing dat het punt bij ons in de muur vd woonkamer zit omdat dat bij de buren van 4 huizen verderop ook het geval zou zijn.
Dan moesten wij de muren maar openbreken om te kijken of dat daadwerkelijk zo is.
Hij heeft geen eens in de meterkast gekeken en vertrok weer.
Wij wonen hier net 2 jaar en alles is verbouwd door een aannemer, wij gaan zoals u wellicht kunt begrijpen geen muren en vloeren openbreken.
Wij waren ons van geen kwaad bewust dat met de verbouwing het punt waarschijnlijk weg gewerkt is. Of dit daadwerkelijk het geval is moeten we nu van deze KPN monteur aannemen? Hij heeft geen eens goed onderzoek gedaan.
Vervolgens 2 juli 2019 weer naar de klantenservice van oxxio gebeld om te vragen of ze ons hier in tegemoet willen komen met dit probleem waar we zelf ook niks aan kunnen doen. De medewerker gaf aan dat het intern besproken moest worden en dat ik binnen 3 dagen iets zou horen.
Niks gehoord de hele week. En ondertussen zitten wij al vanaf 1 juli zonder tv en internet.
9 juli zelf weer gebeld naar de klantenservice of er al iets bekend is over het probleem. Ja zeker, hier wordt me doodleuk verteld dat we het contract alleen kunnen afkopen. 12 maanden!!
Dat vind ik geen regeling en zeer bot.
Het kan dan wel in de voorwaarden staan maar doet oxxio niks om haar klanten klant te houden? En wat is de rol van KPN hier in? Volgens de monteur zit er wel een Isra punt in onze woning maar deze is niet te vinden zonder grote schade te maken in onze woonkamer.
Er is bij het afsluiten ook niet aan mij gevraagd of gezegd dat er een ISRA punt aanwezig moet zijn in de woning. Anders hadden we natuurlijk nooit het abonnement afgesloten want dan hadden we dit van te voren kunnen checken.
Is dit serieus het beleid van oxxio en kon? Wij zitten nu met een abonnement waar we nooit gebruik van hebben gemaakt en ook nooit kunnen maken.
Het is absoluut geen onwil van onze kant, maar ik zou kpn toch willen vragen om naar dit probleem te kijken? Er bestaat ook nog zoiets als coulance, je kan klanten toch niet zomaar een jaar laten betalen voor een dienst die zij (zonder eigen schuld) geen eens kunnen gebruiken.
Ik hoop op een beetje begrip en menselijkheid van u kant. Als u de situatie hier in huis zou kunnen zien mag ik aannemen dat u begrijpt dat het geen optie is om het ISRA punt alsnog met alle geweld naar boven te halen. Want is dat werkelijk het advies van een KPN monteur?
Een afkoopsom van 12 maanden van het abonnement is toch geen oplossing voor dit probleem?
onze klacht is reeds eerder gemeld bij de klantenservice van Oxxio maar zij geven aan dat op basis van bovenstaande KPN van mening is dat wij gewoon het abonnement kunnen afnemen en dus moeten betalen.
Hopelijk via deze weg toch met een passende oplossing te komen met oxxio en KPN.
Ik hoor graag u reactie.
Met vriendelijke groet,
Sanne de Haan