Beantwoord

Geen ISRA-punt maar losse kabels

  • 7 September 2019
  • 24 reacties
  • 1309 keer bekeken

Hoi! Ik ben vorige maand verhuisd en ik heb nog steeds geen internetcontract. Het gaat omdat ik geen ISRA-punt thuis kan vinden. Ik denk dat de vorige bewoner heeft misschien het meegenomen. Op het forum heb ik gelezen dat nieuwe ISRA-punt kost min. 300 e en het is een beetje te veel voor mij. Maar ik heb gewoon losse kabels gevonden (ik heb geen idee wat zijn ze voor) dus misschien in mijn geval kan deze kost lager zijn, hoop ik. Kunnen jullie mij vertellen of deze kabels voor een ISRA-punt zijn? Als ja, hoe veranderdt het de aansluitingkosten dan?

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 18 September 2019, 11:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 2
Heb je gekeken bij de postcode chack wat KPN aan kan bieden bij jou?
Deze kabels kunnen geschikt zijn voor ADSL, VDSL of vergelijkbare techniek voor Internet (en telefonie).
Er moet ergens in huis een kabel uit de straat komen, als je die kan vinden dan ben je d'r uit.
Zo te zien is het geen heel nieuw huis, dus zws moet er ooit een telefoonaansluiting zijn geweest.

Wat zegt :
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Wat ik zie zou met telefoon te maken kunnen hebben, maar ook iets van intercom oid.
Er zitten iig draden parallel, dat is voor DSL niet goed.
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb op https//netco-fpi-info.fourstack.nl/ mijn adres gecheckt en er staat alleen één optie beschikbaar:

Wat
Koper
Beschikbaar


Distributiepunt(en)
SDF

Wat betekent dit voor mij?
Reputatie 2
Mijn advies is om via die website ook even bij de buren aan weerszijden van je pand te kijken wat er ligt en dat hier te vermelden EN tevens KPN te bellen.
In je eerste bericht schrijf je dat je geen internet hebt. Heb je wel vaste telefonie (dat neem ik wel aan dan maar is dat zo?)
Bij vaste telefonie kan het haast niet anders of dat je ook een ADSL of VDSL verbinding moet kunnen krijgen.
Reputatie 7
Wat betekent dit voor mij?
Dat betekent dat jouw woning aangesloten is op een actieve straatkast en dat je een VDSL abonnement kunt afsluiten.
Wat is de snelheid die bij die SDF aansluiting getoond wordt?
Hoi @Kruimeltje2,

Ze hebben ook alleen dezelfde optie beschikbaar op deze pagina. (Maar als ik naar internetvergelijken of zo kijk dan heb ik alle ADSL opties van de internetprovider ook vertonen).

De enige normale kabels met een soort van aansluiting zijn voor elektra en satelliet. Alle andere zijn los. Dus ik ook geen vast telefoon heb (en ik wil niet) maar misschien is het mogelijk om deze kabels nu voor internet gebruiken.

@wjb
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
106 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
213 Mbit/s

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Reputatie 7
Technologie
Internet Snelheid

Koper/DSL
106 Mbit/s

Bonded Koper/DSL
213 Mbit/s

Dan staat die straatkast ook nog eens heel dichtbij en zal de snelheid op jouw adres fantastisch zijn.
Reputatie 2
@mmac Dat klinkt heel hoopvol.

106Mbit is voor de meesten al een heel mooie snelheid, zeker als je bonded nog hoger kan. Veel consumenten nemen 50Mbit af en vinden dat al voldoende. TIP: Bestel telefonisch en laat KPN aangeven wat er is dan weet je zeker dat je het goed zag.

Zowel eigenaren als huurders nemen vaak alle kastjes en stekkers mee waardoor er slechts koperdraadjes over blijven. Zodra er een router, telefooncentrale, telefoonsplitter, experiabox of gas/waterbreuk melder hing schroeven ze vaak alles lukraak los en laten de boel kaal achter. Voor ..DSL heb je slechts twee kale koperdraadjes nodig, de rest zit in een startpakket of verzorgt de monteur voor je.

Telefoon en ADSL/VDSL "houden van elkaar cq bijten elkaar niet" en gaan tegelijkertijd samen over dezelfde koperdraad. Telefoon kost slechts één euro extra. Ik zou dat altijd nemen. Als je smartphone gestolen wordt, kapot is of een lege accu heeft ben je altijd nog bereikbaar. Een Cheapconnect accountje kan ook handig zijn en is bruikbaar op plaatsen waar smartphones verplicht uit moeten. Daarnaast is de straling van de smartphone klasse 2B kankerverwekkend volgens de wereld gezondeid organisatie en er zijn er nog veel ergere dingen die je er van kan krijgen. Je wilt ook niet altijd dat iedereen gelijk je mobiele nummer heeft. Met al die oplaad apparaten en draadloze verbindingen gaan we nooit de klimaat doelen halen dus als de mobiel 's nachts uit kan is dat al winst. Denk daar nog maar eens over na.

Als er een vier aderige telefoonkabel naar een andere kamer loopt die je niet voor een telefoon wil gebruiken, dan kan je daarmee vaak al een 100Mbit bekabelde netwerk verbinding maken. Een beetje aardige monteur regelt dat voor je door aan iedere kant een netwerk stekkertje aan te brengen. Een netwerk kabel kan je voor alles gebruiken: telefonie, internet of beide tegelijkertijd.

Succes met het aanvragen en laat even weten hoe dat gaat.
Helaas kan ik dat niet voor je doen want ik ben ook maar gewoon klant hier.
Badge +19
@mmac het verhaal van @Kruimeltje2 over straling en de aarde redden kan je meteen vergeten hoor.
Voor wbt de vaste telefoon ben ik het met kruimeltje grotendeels eens :
https:// https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/bellen-via-4g-of-wifi-440054

En dat er allerlei elektronica altijd aanstaat bevalt mij ook niet, zonde vd energie, maar verder . . .
Hoofd en bijzaken uit elkaar houden.
Hoi @mmac . Welkom op het forum.
Ik zie dat er al een hoop besproken is en het ziet er volgens mij gunstig uit. Heb je een verhuizing doorgegeven? Is er wel een bestelling op dat adres geplaatst?
Hoi @Erwin_ ,

Ik heb geen internetcontract op mijn naam in mij vorige woning dus ik heb niks doorgegeven. Dan heb ik contact met KPN infolijn opgenomen om het ISRA-punt te vragen maar ik heb een gevoel dat de medewerker heeft mij niet begrepen en zegt mijn 300 e extra om het ISRA-punt aansluiting te maken/repareren. Daarom vraag ik nu jullie hier omdat ik extra bijlages kan toevoegen 🙂
Ik denk dat we dit het beste even telefonisch kunnen doorspreken. Want ik zou het betreuren als je onnodig geld gaat uitgeven. Uiteraard weet ik nog niks zeker maar het is praktischer om elkaar even te bellen, denk ik. Kun je je profiel aanvullen met je mobiele nummer? Ik werk vandaag tot 15:30 - mocht het voor die tijd lukken dan bel ik even.
Laat maar weten.
Hoi allemaal,

Bedankt voor alle reacties. Ik heb een gevoel dat mijn vraag is nog steeds niet beantwoorden:

1. Kan KPN in deze situatie een ISRA punt gewoon installeren of zijn er extra werkzaamheden nodig?

2. Kost het iets extra?

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Maar heb je jouw profiel al aangevuld en telefonisch contact gehad met Erwin?
@wjb maar ik ben geen klant van KPN dus het is niet mijn Klantnummmer (mobiel) 🤔
Reputatie 7
Badge +24
@wjb maar ik ben geen klant van KPN dus het is niet mijn Klantnummmer (mobiel) 🤔



Je kunt in het vakje "Persoonlijke opmerkingen" je mobiele nummer zetten. Erwin kan het dan lezen, aangezien hij een KPN medewerker is. De rest van het forum kan het dan niet lezen. Erwin kan je dan bellen.
Doe maar gewoon je postcode, huisnummer en je mobiele nummer, @mmac .
Ik wil je bellen om samen even te kijken hoe jouw adres in onze administratie staat. Als dat leverbaar is, is de kans heel groot dat er geen extra kosten aan zitten. Ik kan je dan het proces wel kort uitleggen.
Hoi @mmac . Ik zie dat jij je postcode en huisnummer in het profiel hebt staan. Dankjewel. Ik krijg je niet te pakken maar ik kan je nu wel het proces uitleggen:

Ik heb jouw gegevens op de bestelpagina ingevuld. We kunnen bij jou leveren! Dat is goed nieuws!
Stel je plaatst een order dan meet het systeem of er een verbinding naar jouw woning loopt. Is die er, dan kun je, als de spulletjes gearriveerd zijn, een monteur inplannen. (kosteloos) .
De foto's die je liet zien lijken op een KPN kabel. Als dat zo is kan de monteur deze afwerken zodat er een mooi aansluitpunt ontstaat. Mocht hij hier kosten voor rekenen zal hij dat van te voren met jou bespreken. Dit zullen ook geen hoge kosten zijn.
Als we geen signaal op jouw adres meten, valt de order uit en wordt je gebeld door een speciaal team dat met jou de mogelijkheden gaan bespreken. Zij hebben meer inzage in de KPN infrastructuur. Als er écht een nieuwe kabel vanaf buiten gemaakt moet worden kan dat kosten met zich meebrengen maar hier heb jij uiteraard de eind beslissing over.
Ik vermoed dat zover niet komt en wij gewoon kunnen leveren

Ik hoop dat je zo voldoende informatie hebt. Vragen zijn uiteraard welkom
Hoi @mmac . . . . Ik krijg je niet te pakken . . .
Belt KPN nog steeds stiekem, zonder nummer, dan is dat niet zo verwonderlijk :-
Dankjewel voor jullie antwoorden!

Ik ben nu aan het denken, is het mogelijk om gewoon ISRA punt te installeren? Hoeveel kost het dan?
Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb op https//netco-fpi-info.fourstack.nl/ mijn adres gecheckt en er staat alleen één optie beschikbaar:

Wat
KoperBeschikbaar


Distributiepunt(en)
SDF

Wat betekent dit voor mij?

Hallo @mmac , dat betekent dat er xDSL op jouw adres leverbaar is.
Als je dan een abo neemt bij KPN vraag dan meteen om een installatiemonteur en die zal alles netjes voor je aansluiten en waar nodig het IS/RA-punt weer bij de tijd maken, kosteloos uiteraard, want vaak is een monteur gratis bij het afsluiten van een thuisabo, zie daarvoor de website van KPN.
Op moment gratis monteur, actie.
Hoi @mmac . Dat zal zonder aanvraag voor een abonnement bij ons niet lukken. Mocht je een bepaalde provider op het oog hebben kun je dit bij hun aanvragen en in de regel besteden ze dit weer uit aan KPN. Of er dan kosten aan verbonden zitten, durf ik niet te zeggen. Dat kun je het beste met hen bespreken.
Als je alléén een IS/RA wilt, wordt dat lastig, ben ik bang.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat het probleem is opgelost. Mocht dat niet zo zijn of je hebt andere vragen, stel ze gerust!